Wat te vragen voor een Morel Applause Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Mijn vraag
Al een geruime tijd heb ik een Morel Applause set aangesloten op mijn Marantz versterker. Ooit een keer tweedehands op de kop kunnen tikken.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.soundandvision.com/images/styles/600_wide/public/4222003111629.jpg?itok=tjqoUKbB

Prima geluid, maar er zit een loei van een subwoofer (Morel SoundSub IS-9A) bij. Heb ik op zich geen problemen mee maar de vrouw des huizes wel wat meer. Kan haar ook geen ongelijk geven dat het ding gewoon groot is. Er zitten ook twee 9" subwoofers ingebouwd. En omdat hij zo groot is, is het in ons huis wat lastig om hem een redelijke plek te geven waar hij niet zo opvalt.

Nu vroeg ik mij dus af wat zo'n losse subwoofer in de losse verkoop nog op zou moeten brengen, zodat ik daarna een andere, iets minder ruimte innemende, of iets meer design hebbende, subwoofer er voor in de plaats kan aanschaffen. Of in uiterste nood de hele set verkopen, maar goed dat doe ik liever niet.

Het probleem is echter dat Morel sowieso niet een merk is wat erg bekend is onder de gemiddelde consument, maar met als gevolg ook dat ik nergens kan vinden wat zoiets tweedehands zou moeten kosten. De nieuwwaarde van de hele set was ruim 2000 dollar als ik me niet vergis, maar goed dat zegt weer niks over wat de huidige waarde zou zijn. Voor hetzelfde geld is dit een soort van collectors item onder audiofielen. Dus misschien dat iemand hier mij wat meer op weg zou kunnen helpen met de vraag wat een redelijke vraagprijs voor deze subwoofer zou zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:02
Ik geloof dat dergelijke topics meestal direct gesloten worden met de melding dat het tweakers forum er niet is voor taxaties. Het verbaasd me dan ook een beetje dat een moderator zelf met dit topic komt :+

Persoonlijk denk ik dat het heel lastig gaat worden om het te verkopen. Het is volgens mij een vrij onbekend Israelisch merk, althans ik heb er zelf nog nooit van gehoord en ook een google zoekopdracht geeft eigenlijk geen resultaten van bekende audio websites.

Het kan best een goede speaker/subwoofer zijn, maar als het niet bekend is, wordt verkopen doorgaans een stuk lastiger.

Laten we zeggen dat de subwoofer 50% van de setprijs voor zijn rekening neemt. Dan zou de nieuwprijs zo'n €900,- zijn.

Ik denk dat je met €250-€300 al aardig in je handjes mag wrijven. Het blijft een speaker van 14 jaar oud. Als het echt een collectors item is, dan krijg je er zo meer voor.

Ik vond toevallig wat gegevens over een Dali Skyline 2000 (ribbon speaker uit hetzelfde jaar 2002). Die kostte nieuw (volgens de betreffende website) 9000 dollar en is verkocht voor 5500 dollar. Maar dit zijn dus redelijk unieke speakers met een unieke vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 14:29
Ik denk daarbij ook dat het klankbeeld negatief beïnvloed kan worden door een andere sub. Deze set is natuurlijk helemaal op elkaar afgestemd. Dat is misschien ook iets om mee te nemen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 18:52

DjVe

Hatsaflats!

Speeddragon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 03:27:
Ik denk daarbij ook dat het klankbeeld negatief beïnvloed kan worden door een andere sub. Deze set is natuurlijk helemaal op elkaar afgestemd. Dat is misschien ook iets om mee te nemen.
Exact.

Dit is niet zomaar een subwoofer. Deze woofer zal ook een deel van de laagweergave van de sattelietjes moeten weergeven en dat kan niet elke subwoofer even goed. Ik zou er zelf niet meer dan €100 voor geven. Al die subs in de kant en klare setjes gaan voor dat soort prijzen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is het niet slimmer om te kijken of het valt te combineren met een andere sub (zal wel los lopen denk ik), en of dit in je smaak ligt? Op die manier kan je, verwachtingspatroon bijstellen.

Morel ken ik trouwens wel, en is erg populair in de automotive sector.

[ Voor 16% gewijzigd door Lip op 04-08-2016 08:17 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:12
Omdat het een onbekend merk is is het volgens mij net wat de gek er voor geeft, in het verleden heeft die wel te koop gestaan, maar waarvoor ze verkocht zijn?

http://www.hifishark.com/search?q=Morel+SoundSub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:49:
Ik geloof dat dergelijke topics meestal direct gesloten worden met de melding dat het tweakers forum er niet is voor taxaties. Het verbaasd me dan ook een beetje dat een moderator zelf met dit topic komt :+
Dat is inderdaad het geval. Taxatietopics zijn niet toegestaan op GoT. Tweedehands prijzen dient men zelf te verzinnen door het huidige aanbod dan wel vraag naar het product. Ik snap dat het in dit geval lastig is, maar uitzonderingen maken maakt het beleid er niet duidelijker op. Waarbij ik - net als anderen in dit topic - twijfel of het überhaupt handig is om een dergelijke set uit elkaar te trekken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.