[Windows] Muisknoppen omdraaien probleem met touch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Mijn vraag
Iedereen weet dat muisknoppen omdraaien mogelijk is in Windows. Dat komt omdat ik linkshandig bent en dus draai ik links en rechts om zodat main knop "binnen" blijft (net als rechts dus) en dit is ook eigenlijk zo als je linkshandige muis hebt.

Maar ik merk op dat Windows niet goed dingen aanpakt. Zo merk ik op dat muisfunctie in Windows ook effect heeft op de touchpad en zelfs touchscreen.
Even op tappen gebeurt niks of er verschijnt een keuze menu. Dat is erg vervelend. Al paar keer meegemaakt op aantal computers.

Ik vraag me af of Windows wel alle muizen uit elkaar kan houden en ieder apart muis knoppen kan omdraaien. Want touchpad en touchscreen moet juist niet omgedraaid worden.

Is er daar een mogelijkheid voor zoiets op te lossen? Of niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Vrijwel elke pc schijnt dit probleem te hebben. Asus laptop met touchpad is omgedraad, PC via Logitech wireless keyboard/touchpad ook dezelfde probleem. En op HP laptop met touchscreen gebeurt het blijkbaar ook. Moet langer op screen houden voor een linkerknop.
Windows 10 is hiervoor gebruikt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geen, Windows past knoppen omdraaien op alle muis vormen toe, ook touchscreen en touchpad. Dus geen idee of Windows functie kant om boel uit elkaar te houden.