[Windows 10 Anniversary update] download op 2 disken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Was zojuist bezig de W10 Anniversary update binnen te halen.
En tot mijn stomme verbazing creëert de update routine op C: een C:\Windows10Upgrade directory met daarin allerlei exe's en dll's. Totale grootte ca. 16MB
Maar daarbij op drive E: creëert 'ie ook een E:\Windows10Upgrade directory met daarin een aantal .ESD bestanden van ruim 3GB (waarschijnlijk de echte update).
14393.0.160715-1616.rs1_release_CLIENTCombinedSL_RET_x64fre_en-us.esd als bestandsnaam

Maar wat ik zo raar vind, waarom wordt drive E: gekozen hiervoor? Bij mij is drive E: (HDD) een datavolume, geen swap of temp disk o.i.d.
Want m'n temp en swap volumes zijn aparte SSDs, helemaal vrij van andere meuk.

En op C: (een SSD) is ruim 100GB vrij, dus ruimte is ook geen issue.
Iemand enig idee hoe dit zit? Hoe en waarom?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

ehtweak schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:54:
Was zojuist bezig de W10 Anniversary update binnen te halen.
En tot mijn stomme verbazing creëert de update routine op C: een C:\Windows10Upgrade directory met daarin allerlei exe's en dll's. Totale grootte ca. 16MB
Maar daarbij op drive E: creëert 'ie ook een E:\Windows10Upgrade directory met daarin een aantal .ESD bestanden van ruim 3GB (waarschijnlijk de echte update).
14393.0.160715-1616.rs1_release_CLIENTCombinedSL_RET_x64fre_en-us.esd als bestandsnaam

Maar wat ik zo raar vind, waarom wordt drive E: gekozen hiervoor? Bij mij is drive E: (HDD) een datavolume, geen swap of temp disk o.i.d.
Want m'n temp en swap volumes zijn aparte SSDs, helemaal vrij van andere meuk.

En op C: (een SSD) is ruim 100GB vrij, dus ruimte is ook geen issue.
Iemand enig idee hoe dit zit? Hoe en waarom?
Bij updates pakt hij altijd de disk met de meeste vrije diskruimte.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
Wim-Bart schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:00:
Bij updates pakt hij altijd de disk met de meeste vrije diskruimte.
Nee dus..

Mij viel gisteren hetzelfde op:

C: SSD 120GB vrij
D: HDD 16GB vrij
X: Externe USB HDD (backup) 45GB vrij

En het ding download 3GB naar de X schijf!! 8)7

Ook procentueel gezien heeft de C schijf veruit het meeste GB vrij.

@TS:
Is bij jou de E schijf ook toevallig de laatste schijfletter?

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 03-08-2016 17:09 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Nope, bij mij is E: niet de laatste drive letter. E: is bij mij wel de schijf met de meest fysiek vrije ruimte...
Maar op al m'n volumes is 100GB of meer vrij. En op E: was 1,5TB vrij van de totale 2TB op dat volume.

BTW: het downloaden duurde slechts enkele minuten (dankzij een snelle FttH connectie :) ), de update zelf een kwartiertje.

Na een Win10 AU update het volgende geconstateerd:
  • De betreffende Windows10Upgrade op drive E: is leeg. Slechts een lege directory is er overgebleven.
  • De Windows10Upgrade directory op drive C: is nog steeds aanwezig, met inhoud.
  • Er is een Windows.old directory verschenen, waarin de nodige Program Files/- (x86), ProgramData, Users, WINDOWS en nog wat additionele subdirs staan.
  • (bij mij in z'n totaliteit ca. 16GB)
  • Alle Restore Points zijn verdwenen
  • En System Protection op alle eerder geconfigureerde drives staat weer uit (?!)
  • En diverse programma's (niet alles) hebben weer als installatiedatum, de datum van vandaag gekregen. Zelfs s/w zoals Synology Cloud Station, grafische s/w, VLC, etc. Zaken die echt NIET vandaag opnieuw geïnstalleerd zijn... (blijkbaar gemigreerd?)

[ Voor 56% gewijzigd door ehtweak op 03-08-2016 20:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
ehtweak schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:32:
BTW: het downloaden duurde slechts enkele minuten (dankzij een snelle FttH connectie :) ), de update zelf een kwartiertje. Check

Na een Win10 AU update het volgende geconstateerd:
  • De betreffende Windows10Upgrade op drive E: is leeg. Slechts een lege directory is er overgebleven.
  • [b]Check[/b]
  • De Windows10Upgrade directory op drive C: is nog steeds aanwezig, met inhoud.
  • [b]Check, 16MB[/b]
  • Er is een Windows.old directory verschenen, waarin de nodige Program Files/- (x86), ProgramData, Users, WINDOWS en nog wat additionele subdirs staan.
  • (bij mij in z'n totaliteit ca. 16GB) [b]Check, 14GB, ook na schijfopruiming[/b]
  • Alle Restore Points zijn verdwenen
  • [b]Geen idee, nooit gebruikt[/b]
  • En diverse programma's (niet alles) hebben weer als installatiedatum, de datum van vandaag gekregen. Zelfs s/w zoals Synology Cloud Station, grafische s/w, VLC, etc. Zaken die echt NIET vandaag opnieuw geïnstalleerd zijn... (blijkbaar gemigreerd?)
  • [b]Check[/b]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Download net gestart en deze wordt netjes op de schijf met meest vrije diskruimte gedownload, D: in mijn geval.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:58
Zou je al deze mappen en bestanden kunnen verwijderen?

Of werkt dan je windows systeem niet meer naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
BaseBoyNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 07:52:
Zou je al deze mappen en bestanden kunnen verwijderen?

Of werkt dan je windows systeem niet meer naar behoren?
Ik heb die installatie mappen gewoon verwijderd en het werkt nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vreemd, in de PC waar ik meer disken heb werden de bestanden voor de Anniversary Update gewoon op de C-schijf geparkeerd. Die had 58GB vrij van de 119GB. Overige data disks hebben meer ruimte vrij, degene met de meeste vrije ruimte heeft nog 700GB over.

Overigens heet de map niet Windows10Upgrade, maar wordt er zoals altijd een $WINDOWS.~BT map gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:46:

Overigens heet de map niet Windows10Upgrade, maar wordt er zoals altijd een $WINDOWS.~BT map gemaakt.
Ja en nee. ;)

Er wordt zowel een Windows10Upgrade, een $WINDOWS.~BT en een $GetCurrent aangemaakt...
En uiteraard een Windows.old...

En die Windows10Upgrade werd op mijn systeem zowel op C: als op E: aangemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 13-08-2016 12:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Zou je de windows.old ook kunnen verwijderen of gebruikt hij hier nog iets van?
Misschien een stomme vraag maar ik kom van Mac OSx dus is nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kan je verwijderen. Even Deze Computer openen, dan de schijf selecteren (meestal C), rechtermuisknop en dan eigenschappen dan zie je een kopje schijfopruiming. Daar op klikken. De rest wijst vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:28
Kan je verwijderen, zeggen ze allemaal, maar vermeld dan ook erbij dat je dan niet meer terug kan naar de oude versie, ivm problemen bijv?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Naja een "fabrieks reset" kan in principe ook vanaf instellingen. Fixt als het goed is een boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Bedankt voor jullie reacties, ik ga maar eens opruimen.
Pagina: 1