Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 00:21
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en naar lanparties gaan. (nu op 1080 in 60 FPS, maar dat kan in de toekomst veranderen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is zo'n 1500,- Euro, maar heb niet echt een maximum, wil vooral een goede prijs/kwaliteit-futureproof.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zie deze lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 95,95€ 95,95
1Cooler Master Megaflow Blue 200MM, 200mm€ 15,-€ 15,-
2Samsung 840 EVO 250GB€ 119,95€ 239,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,85

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170I Pro Gaming€ 143,-€ 143,-
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 518,16€ 518,16
1Corsair Graphite 380T Mini ITX Wit€ 143,55€ 143,55
1Cryorig H7€ 43,99€ 43,99
3Corsair ML120 Pro LED Blauw, 120mm€ 22,36€ 67,08
1GeIL Dragon RAM GWW416GB3000C15DC€ 70,-€ 70,-
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.331,23

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind Corsair wel leuk en ik vind de ASUS videokaart met Fanconnect ook erg handig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet te groot/makkelijk te vervoeren (voor de lanparties). vandaar ook mini-itx en deze kast.
Hij moet zeker stil zijn, vooral als ik niet aan het gamen ben maar gewoon aan het surfen.

Ga je overklokken?
In de toekomst wel, dus ik hou deze optie graag open.

Wat verwacht je van ons?
Feedback, in wat er beter kan en of alles toch wel bij elkaar past.

Tevens ben ik niet tevreden met de gekozen CPU koeling en zou ik liever luchtkoeling willen. Nog iemand tips? (die ook op mijn mobo passen?)

Vragen die ik zelf al beantwoord heb
Past de GPU (ASUS GTX 1070 STRIX). ja (net) bron: http://forum.corsair.com/...hread.php?t=137914&page=3
Past de PSU (Corsair RM550). ja (net) bron:https://pcpartpicker.com/b/nTKZxr
Is de PSU sterk genoeg, ja (aanbevolgen 390 W) bron: http://outervision.com/power-supply-calculator
Pas de CPU koeler. ja (net) bron: https://pcpartpicker.com/b/pLZ8TW

edit
ik heb de cpu koeler veranderd van de Corsair Hydro H100i v2 naar de Cryorig H7. Ik ga namelijk toch liever voor een luchtkoeler. Wel is de levertijd van de koeler niet zo goed.

Tevens ook het werkgeheugen gewijzigd. (toch wel fan van GeIL)

[ Voor 4% gewijzigd door kami124 op 04-08-2016 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
eigelijk geen opmerkingen. of de videokaart erin gaat passen kan ik niet zeggen volgens de afmetingen niet maar die gast heeft het erin gekregen dus dat kan dan denk ik?

je moet je wel bedenken dat de strix erg lastig te bemachtigen is ik probeerden hem zelf te krijgen maar was totaal niet leverbaar.

Wat betreft de voeding is meer dan genoeg zou je zelfs 2 1070 mee kunnen draaien als dat uberhaubt past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
mcmlevi schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:00:
eigelijk geen opmerkingen. of de videokaart erin gaat passen kan ik niet zeggen volgens de afmetingen niet maar die gast heeft het erin gekregen dus dat kan dan denk ik?

je moet je wel bedenken dat de strix erg lastig te bemachtigen is ik probeerden hem zelf te krijgen maar was totaal niet leverbaar.

Wat betreft de voeding is meer dan genoeg zou je zelfs 2 1070 mee kunnen draaien als dat uberhaubt past....
Bedankt voor je bericht.

De afmetingen zijn iets langer dan wat ze aangeven bij de specs. zie bijvoorbeeld ook dit filmpje waarin je ziet dat hij ongeveer een goede 30 cm lang is. YouTube: Take your PC anywhere! Corsair 380T Case Review

Als ik via tweakers kijken dan is de videokaart momenteel wel goed leverbaar (is eerder wel anders geweest). pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING

Een tweede GTX 1070 gaat niet passen :P. Maar wil een volledig modulaire, stille, goede voeding en toen kwam ik bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
inderdaad in pricewatch staan ze wel als goed leverbaar maar de winkel waar ik hem wilde kopen zij dat hij ze niet had en heel slecht leverbaar waren en had ook met wat andere winkels gebeld of die ze wel hadden gekregen en die zijden van niet en dat ze ook niet wisten wanneer ze ze weer binnen kregen. mischien inmiddels wel maar denk ik zeg even dat je zo niet voor verassingen komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
mcmlevi schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:08:
inderdaad in pricewatch staan ze wel als goed leverbaar maar de winkel waar ik hem wilde kopen zij dat hij ze niet had en heel slecht leverbaar waren en had ook met wat andere winkels gebeld of die ze wel hadden gekregen en die zijden van niet en dat ze ook niet wisten wanneer ze ze weer binnen kregen. mischien inmiddels wel maar denk ik zeg even dat je zo niet voor verassingen komt te staan.
Hoe lang is dat geleden?
Want vorige week was deze kaart inderdaad nog slecht te leveren, als ik het me goed herinner.

Maar bedankt voor de tip, ik ga dan eerst even met de desbetreffende webwinkel bellen of ie die videokaart wel heeft liggen.