Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 21:24

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Heb 2 iTunes/Apple accounts (NL Store en D Store). Tot voor kort kon ik altijd via Instellingen --> iTunes & App Store de ene account uitloggen en de andere inloggen. Nu lukt dit niet meer; ik kan alleen nog maar inloggen met mijn NL account.

Overigens, op icloud.com of appleid.apple.com kan ik met beide accounts succesvol inloggen.

Heeft iemand een idee? iPhone herstart heb ik al geprobeerd, evenals in de beide icloud.com accounts een logout uit alle browsers gegeven. Niets lijkt te helpen.

iPhone 6s Plus met iOS 9.3.3

Reuze bedankt voor suggesties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Krijg je de melding van 90 dagen wachten?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204074

[ Voor 34% gewijzigd door Yor op 04-08-2016 01:16 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Nee, geen melding. Als ik mijn user id en wachtwoord ingeef, "stuitert" het invoerschermpje even en komt terug zonder melding of foutcode. De iPhone doet dan gewoon alsof er niets gebeurd is en ik moet weer mijn wachtwoord invullen (met uiteraard het zelfde resultaat). Dit gebeurt bij 3G, 4G en ook Wifi.

Soortgelijk gedrag zie ik als ik probeer een app te updaten: update gaat niet, omdat na invullen van mijn wachtwoord (user id is al ingevuld) er wederom om het wachtwoord gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

UItloggen uit iCloud, iMessage, FaceTime, GameCenter, iTunes en Appstore, toestel een herstart geven en weer inloggen, wat gebeurt er dan?

http://yor.minitroopers.com

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Overal uitgelogd, toestel herstart, en... Niets, helemaal niets. Heb via appleid.apple.com nog maar eens mijn wachtwoord gewijzigd, dat geprobeerd een weer niets. Het toestel blijft weigeren mij in te loggen via mijn tweede account (hetgeen voor de update naar 9.3.3 wel ging).

Inmiddels zit ik op 9.3.4 en het lukt nog steeds niet.

Iemand nog een idee? Ik begin aardig wanhopig te worden...:-(

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:35
Heeft het toestel wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Uiteraard heeft het toestel internet. Anders zou ik ook niet via het andere account wel kunnen inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Contact gehad met Apple: ws foutje tijdens sw-update. Enige oplossing is toestel als fabrieksnieuw compleet nieuw in te richten.

Nou, lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je kunt gewoon naar de App store gaan > tab featured > helemaal onderaan > uitloggen > daarna weer inloggen met je NL/DE account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
@Whatson: uitloggen lukt wel, maar bij het inloggen gaat het mis. Het probleem zit in de "inlogsoftware" op mijn iPhone. Bij een sw-update update is deze kennelijk corrupt geraakt. Er zit niets anders op dan mijn iPhone compleet nieuw ij te richten (zucht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
Hoezo compleet nieuw inrichten?
Gewoon backup maken, herstellen en backup terug zetten. Kans dat die deze fout in een backup meeneemt is klein.. Althans dat zou ik wel doen om het de eerste keer te proberen, is het daarna (herstel - back up terug zetten) nog niet goed, dan zou je het eens zonder back-up kunnen proberen.

Daarnaast merk ik heel veel problemen de laatste tijd bij Apple, vooral de iPhone 6 is van mij kaduc gedaan zo ook die van een neef en nichtje van me. Die van mij alvorens ik hem wilde verkopen, ik dacht ik doe herstellen, nja daar kwam die niet meer uit. Kon ik lekker een ritje naar Amsterdam doen, neef en nichtje hebben wegens problemen op mijn advies het toestel via iTunes proberen te herstellen.. Ook die mislukte met verschillende foutcodes (oftewel, dan heb je dus helemaal niks meer).

Heb je nog garantie? Zoja: doe gerust het herstellen (maak wel het back-upje), heb je geen garantie meer dan zou ik eerst verder kijken voordat je geen telefoon meer hebt.
Het contact met Apple is dat per mail verlopen, oftewel heb je daar bewijs van dat je op hun advies de iPhone gaat herstellen?

[ Voor 57% gewijzigd door LopendeVogel op 13-08-2016 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
LopendeVogel schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:28:
Hoezo compleet nieuw inrichten?
Gewoon backup maken, herstellen en backup terug zetten. Kans dat die deze fout in een backup meeneemt is klein.. Althans dat zou ik wel doen om het de eerste keer te proberen, is het daarna (herstel - back up terug zetten) nog niet goed, dan zou je het eens zonder back-up kunnen proberen.

Daarnaast merk ik heel veel problemen de laatste tijd bij Apple, vooral de iPhone 6 is van mij kaduc gedaan zo ook die van een neef en nichtje van me. Die van mij alvorens ik hem wilde verkopen, ik dacht ik doe herstellen, nja daar kwam die niet meer uit. Kon ik lekker een ritje naar Amsterdam doen, neef en nichtje hebben wegens problemen op mijn advies het toestel via iTunes proberen te herstellen.. Ook die mislukte met verschillende foutcodes (oftewel, dan heb je dus helemaal niks meer).

Heb je nog garantie? Zoja: doe gerust het herstellen (maak wel het back-upje), heb je geen garantie meer dan zou ik eerst verder kijken voordat je geen telefoon meer hebt.
Het contact met Apple is dat per mail verlopen, oftewel heb je daar bewijs van dat je op hun advies de iPhone gaat herstellen?
Wat een bullshit. Een iPhone kun je altijd nog in herstelmodus starten en vervolgens een compleet nieuwe iOS versie downloaden met iTunes en erop zetten. Dat heeft de Apple Store ook voor jou gedaan waarschijnlijk:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201263
Sluit het apparaat aan op een computer en open iTunes. Als u geen computer hebt, kunt u er een lenen van een vriend of naar een Apple Store of erkende Apple-serviceprovider gaan voor hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 13-08-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:01
Wat een bullshit?

Ik weet al jaren van de DFU af en ook het sideloaden via oa iTunes, dat maakt echt geen verschil hoor, de foutcode zul je gewoon opnieuw krijgen.
Ja of ik nu de ene originele kabel neem of de ander, de desktop of de laptop maakt echt geen drol uit.

Enige wat Apple bij elke foutcode zegt:
Andere kabel
Ander systeem
Check internet
Check firewall
Ga naar apple store
Oftewel conclusie is vrijwel standaard de laatste optie, tenzij je een pro bent met solderen en ic's en etc opnieuw kan solderen (wat voor veel foutcodes de enige oplossing is). Maar ook dat geeft niet altijd een garantie, zo heb ik het weleens met foutcode -1 geprobeerd. Maar vooral foutcode 56 is heel populair bij oa de iPhone 6, ook met een nieuwe lightningconnector en etc krijg je die niet weg. Conclusie: bezoekje apple store.

Apple heeft de telefoons waar ik het over had dan ook nooit kunnen maken, zijn allemaal omgewisseld omdat die niet zo easy te maken zijn als jij zegt.

Met je: wat een bullshit...

Maar goed, topicstarter mag gerust mijn waarschuwing negeren omdat dat toch maar bullshit is volgens jou.

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 13-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Dames, dames, zo schiet het allemaal niet erg op. Alleen herstel een backup terugzetten zal ik eerst proberen, hoewel ik daar met een 4s slechte ervaringen heb opgedaan. Maar goed, zeker het proberen waard, want compleet nieuw is een hoop werk.

Contact met Apple verliep trouwens telefonisch. Prima te woord gestaan en op zich behulpzaam, maar de supportmedewerker gaf aan dat alleen herstel een backup terugzetten waarschijnlijk geen oplossing zou zijn (proberen kan, zoals jullie adviseren, uiteraard heb kwaad).

Garantie heb ik nog ruim, maar zo'n iPhone insturen is altijd zo'n gedoe; je zit dagen/weken zonder iPhone.

Dank voor het meedenken en de tips.
Pagina: 1