GIGABYTE GA-F2A88XM-HD3 blijft Dual UEFI aangeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Mijn vraag
Vorig jaar PC voor mijn buurman gebouwd gebaseerd op een leuke upgrade-kit van Alternate.
https://www.alternate.nl/...duct/1125042?tk=7&lk=9527

SSD-schijfje erbij, 1TB HDD van Seagate erbij. Alles perfect, tot eergisteren. Meneer start zijn PC, gaat even iets anders doen. PC staat bij terugkomst uit, dus hij start hem op. PC geeft zo'n mooi blauw scherm met Gigabyte DUAL UEFI, reboot.
En dat blijft ie dus in een oneindige cyclus doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nope. Ik krijg niet eens een POST-scherm of de kans op F2 of Delete of een andere toets te drukken zonder dat ie direct het blauwe Gigabyte DUAL UEFI scherm tevoorschijn tovert

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De hele santenkraam. Zo kaal mogelijk opgestart, met 1 RAM module, wisselen van de ram module, met HDD, met SSD, zonder HDD en SSD. Met muis, zonder, met toetsenbord en zonder.

Logische zetten als de BIOS resetten door de batterij te verwijderen of de CMOS jumper te resetten hadden ook al geen succes.

In al die jaren dat ik computers herstel en samenstel is me dit nog nooit gebeurt. Iemand een ervaring hoe dit probleem op te lossen? De beste buurman heeft geen fortuinen en een hele kleine beurs, dus een vervanging of upgrade zouden last resorts zijn.

Alvast bedankt voor alle eventuele input, tips of natuurlijk de gouden tip.

It is written only Link can get AIDS

Alle reacties

Verwijderd

Kun je hier iets mee?

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Na verder doorpluizen heb ik hier een oplossing gevonden mochten die vage dingen als de 'aan, uit, aan, uit en aan'-methode niet werken en geen zin in RMA hebben:

http://www.tomshardware.c...reen-bios-update#16946797

Het vereist wat timing en oefening, maar wonderwel: Het werkt. Als je de vraag krijgt welke settings je wil downloaden zit je goed.
In de post zit ook een link welke palletjes van de BIOS chip je moet aanraken.

It is written only Link can get AIDS

Verwijderd

Top! Bedankt voor de feedback.