Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:27
Hallo allemaal,

n.a.v. een topic waar ik ook mee lees (Zendamateurs op GoT?) en wat deze kant uit verhuist wordt, dacht ik om eens te kijken of er hier ook vrijwilligers, leden en/of leiding van scoutinggroepen hier rondlopen. ;)

Ik geef de aftrap: ben zelf teamleder Scouts en Plusscout bij Scouting van Maasdijk Heerenveen en daarnaast lid van de landelijke Programmagroep Spel als medewerker SpelAdviesTeam Landelijke Leden Activiteiten (ondersteunen van JOTA/JOTI, regiospelen, Nawaka, HIT en dat soort dingen op het gebied van spelkwaliteit) en projectmedewerker Zakboekje Scouts. Regionaal geef ik ook nog hier en daar een training (Spelkwaliteit in de Regio en Praktisch GPS gebruik). Het houdt je van de straat, zeg maar. ;)

Ik haal mijn voldoening vooral uit de groei die ik de jeugdleden zie maken. Niet alleen voor wat betreft de scoutingtechnieken, maar ook op gebied van zelfstandigheid, samenwerken en zelfvertrouwen.

Dus: laat van je horen!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
elsinga schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:41:
medewerker SpelAdviesTeam Landelijke Leden Activiteiten
Wat hebben ze hier een pakkende naam voor gekozen zeg! :P

Leuk topic. Ga ik ook zeker volgen.

Ik ben inmiddels al 17 jaar lid van Scouting Mgr. Bekkersgroep. Begonnen als Bever en nu inmiddels Welpenleiding, webmaster, bestuurslid en mede-organisator van allerlei activiteiten binnen onze Scoutinggroep.
Ik haal mijn voldoening vooral uit de groei die ik de jeugdleden zie maken. Niet alleen voor wat betreft de scoutingtechnieken, maar ook op gebied van zelfstandigheid, samenwerken en zelfvertrouwen.
Hier heb je denk ik een hele goede samenvatting wat scouting zo goed maakt en in mijn ogen anders dan anderen 'sporten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:21

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Natuurlijk zitten er hier ook Scoutingleden! :D

Ik ben zelf nu 27 jaar lid, waarvan 18 als leiding.

Vroeger ooit begonnen als Welpje, doorgestroomd naar de Verkenners en daarna natuurlijk de Explorers.

Binnen een halfjaar na het overvliegen naar de Explorers stapte het Verkennerleidingteam op en was er paniek in de tent. Gelukkig wilde 1 van de Gidsenleiding wel overstappen maar die zocht daar nog hulp bij, in de vorm van 3 Explorers. De eerste jaren draaiden ik dus leiding bij Verkenners waar ik ook nog bij in de patrouille had gezeten. Gelukkig gingen we met de kampen wel samen met de Gidsen, want we hadden wel een erg jong leidingteam.

Na 6 jaar Verkenners overgestapt naar de WEK, om daar ook weer 6 jaar leiding te geven. Toch wilde ik altijd weer graag terug naar de Scouts. Gelukkig kwam daar weer een gaatje vrij en was er voldoende WEK leiding. De afgelopen 6 jaar heb ik dus weer Scouts leiding gegeven.

Ook ben ik de afgelopen jaren wat meer buiten de groep gaan kijken. Zo heb ik de basistraining, kamptraining en teamleidertraining gedaan, zit ik in de organisatie van het regionale PL weekend en heb ik de Gilwell Outdoor gedaan.

Om toch de afwisseling erin te houden ga ik me volgend jaar storten op de Explorers, samen met een andere Scouts-leiding en een ex-Scoutsleiding.

Later wil ik nog doorgroeien richting groepsbegeiding, dat lijkt me wel een uitdaging.

Aankomende september weer naar de Scoutiviteit, helaas heb ik vorig jaar de Scout-In moeten missen, dus heb er wel weer zin in!

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 20:55

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb van mijn 10e tot mijn 18e bij de waterscouting gezeten in Cuijk.

Erg leuke tijd altijd gehad. Begonnen bij de Zeeverkenners, toen de Wilde vaart en later ook nog geholpen bij het opnieuw leven inblazen bij een Loodsengroep.

Omdat ik op kamers ging ben ik er toentertijd mee gestopt. Nu woon ik in Venlo en het begint wel weer ergens te kriebelen. Mijn dochter van 7 willen we in het nieuwe schooljaar bij scouting aanmelden. Aangezien ze nog met zwemlessen bezig is, eerst maar landscouting en dan kan ze altijd nog kiezen wat ze later wil. Misschien dat ik me ook nog aanmeld voor leiding, maar dat beoordeel ik ter plekke wel of ik er een goed gevoel bij krijg.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_NL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 16:28
Scoutingmensen zijn overal terug te vinden, ook op GoT (danwel actief of wat minder actief, als ik).

Ik ben ondertussen 13 jaar lid van Scouting Jeanne d'Arc in Uden. Als 8-jarige esta begonnen begonnen en de normale route via de scouts en explorers gevolgd.

Momenteel ben ik bij onze groep actief als welpenleiding (vier seizoenen), bestuurslid (drie seizoenen, recent herkozen) en webmaster. Daarnaast houd ik me regelmatig bezig met het organiseren van groepsactiviteiten (weekenden/hikes/groepskamp).

Verder ben ik actief binnen de landelijke JOTA-JOTI organisatie, binnen het team JOTI, wat zich bezighoudt met alle internet-gerelateerde onderdelen van de activiteit.
elsinga schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:41:
De ontwikkeling die jeugdleden doormaken is altijd mooi om te zien. Heb nu jeugdleden de hele looptijd bij de welpen meegemaakt en zien overvliegen naar de scouts en dat is toch een groot verschil. Uiteraard vind de ontwikkeling ook buiten scouting om plaats, maar scouting levert hier toch een goede bijdrage aan. Om tijdens opkomsten (draaiavonden) en kampen stralende gezichten te zien van jeugdleden die weer wat nieuws hebben geleerd of het geweldig naar hun zin hebben, leuker kan je het niet krijgen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
present! scoutsleiding JFK groep in Lelystad. :)

ik heb als kind nooit op scouting gezeten, maar een paar jaar geleden door kennissen die op dat moment het scoutsteam vormgaven op een vrije zondag meegenomen naar de BP tocht. daar ben ik min of meer door de scouts overgehaald om bij hun leiding te worden. in de tussentijd flink wat strubbelingen in de groep meegemaakt, waarbij ik niet heel erg lekker om kon gaan met het bestaande scoutsteam, en ben toen een jaartje overgestapt naar de welpen.

toen kwam ook aan het licht dat er inderdaad een aantal zaken in het scoutsteam niet goed gingen, en na een paar maanden was dat hele team geen lid meer. nadien dus weer gewoon scouts gedraaid.

komend seizoen is er tekort aan leiding bij de welpen, waardoor ik dus een paar maanden bij de welpen meedraai weer om nieuwe leiding in te werken.

en net een anderhalve week terug van zomerkamp. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:00
Scouting Moordrecht hier present!

Ik ben in '90 begonnen bij de verkenners, want ik was te oud voor de toenmalige Esta's. Tot 2000 daar gezeten. van 2000 tot 2003 leiding geweest bij Scouting Rijssen van verkenners en padvindsters(Vanwege verhuizing naar het oosten van het land) Na een hiatus heb ik 2010 ~ 2013 leiding gegeven bij de verkenners terug in Moordrecht wat ik vanwege werk moest stoppen. Straks in september ga ik helpen met het organiseren van de jaarlijkse LAN en dan misschien weer eens wat meer. Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0Lig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 22:42
Uiteraard,

Nu reeds 25 jaar lid, naast zelf alle speltakken doorlopen te hebben, 10 jaar welpenleiding, 2 jaar explorer begeleiding en nu Groepsbegeleider.

Vorige week met de welpen weer op zomerkamp geweest! Uiteraard de slechterik verslagen en de schat gevonden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelfs een bejaarde Scout is present 42 jaar lid bij Scouting Woerden. DIt jaar met de hele groep op zomerkamp geweest 266 leden en 140 man staf ( even filmpje spammen YouTube: Jubelkamp Scheepsjournaal: Aflevering 4 ) en daar ook voor gekookt. Hoofd bezigheid tegenwoordig is internet en netwerk verzorgen in en rond het gebouw.
Afgelopen jaar waren we gastheer van Jota Joti, laten we zeggen bijzondere organisatie.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is er niet al een topic voor scouting? :+ Althans zoiets stond mij bij :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Frogmen schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:04:
Zelfs een bejaarde Scout is present 42 jaar lid bij Scouting Woerden. DIt jaar met de hele groep op zomerkamp geweest 266 leden en 140 man staf ( even filmpje spammen YouTube: Jubelkamp Scheepsjournaal: Aflevering 4 ) en daar ook voor gekookt. Hoofd bezigheid tegenwoordig is internet en netwerk verzorgen in en rond het gebouw.
Afgelopen jaar waren we gastheer van Jota Joti, laten we zeggen bijzondere organisatie.
Jubelkamp _O_
Toen ik bij jullie op Scouting zat heb ik ook het Jubelkamp in 1999 meegemaakt als welp, met het 33½e jaar dat de groep bestond :).

Daarna ben ik doorgestroomd naar de Zeeverkenners en toen ben ik vanwege tijdsgebrek gestopt op mijn 16e jaar.

Scouting... geweldige tijd _O_

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
Touchdomex schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:24:
Ik heb gezocht en toen ik bij 2010 was of zo ben ik gestopt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
AW_Bos schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:36:
[...]

Jubelkamp _O_
Toen ik bij jullie op Scouting zat heb ik ook het Jubelkamp in 1999 meegemaakt als welp, met het 33½e jaar dat de groep bestond :).

Daarna ben ik doorgestroomd naar de Zeeverkenners en toen ben ik vanwege tijdsgebrek gestopt op mijn 16e jaar.

Scouting... geweldige tijd _O_
Grappig dan heb ik toen nog voor je gekookt. (Lex zegt je misschien meer)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De naam Lex zegt me wel iets :).
Wat deed je nog meer dan, en bij welke groep zat je vooral? Of meer een algemene taak?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Toen der tijd explorers, bar commissie en de verhuur ps volgend jaar komt er een grote reünie omdat we dit jaar 50 jaar bestaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Frogmen op 05-08-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:24:
Oh ja ik zit dus ook op scouting :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
Inmiddels al redelijk wat jaren actief binnen Scouting.

Ooit in 1993 als jeugdlid begonnen bij mijn groep in Houten. Daarna ongeveer 13 jaar actief geweest als scoutsleiding en 3 jaar als explorerbegeleiding. Ook jaren lang meerdere groepsactiviteiten georganiseerd. Momenteel alleen nog actief als praktijkbegeleider en in de organisatie van 1 groepsactiviteit.

Ergens 2013-2014 de overstap gemaakt naar een Scoutinggroep in Harmelen waar ze zaten te springen om iemand met ervaring. Ooit gestart als Scoutsleiding maar inmiddels ook actief als explorerbegeleiding, webmaster, Praktijkbegeleider, Groepsbegeleider en bestuurslid. Verder betrokken bij zo'n beetje iedere groepsactiviteit.

Daar naast jaren lang actief geweest als subkampstaf voor de RSW, diverse NJ's en Scoutins als medewerker, TOES zorg, subkampstaf nawaka, IST-er voor de WSJ's in Japan/Zweden/UK, als evenementen support enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
Vroeger zo’n 20 jaar bij scouting st rumoldus in Weert gezeten.. van de bevers tot de pivo’s

Geweldige tijd gehad en goeie vrienden aan overgehouden.

Torens sjorren en grote vuren stoken waren mijn favoriete bezigheid toen :)

Ik heb het idee dat scouting tegenwoordig niet meer zo veel leden heeft dan vroeger, tenminste mijn verening is gehalveerd ongeveer vanaf de jaren ‘90 tot nu

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Detonator op 10-10-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
Wij hebben wachtlijsten bij ons in Heerenveen... Sinds ik 7 jaar geleden herintrad als scoutsleiding hebben we het dubbele aantal scouts (ruim 40) en bijna evenveel welpen op de wachtlijst (25) als al binnen (30). Om die reden (en om de overstap van de techniekarme welpen naar de uitdagend werkende scouts te vergemakkelijken) zijn we van start gegaan met een Juniorscouts speltak (met leden van 10 t/m 12).

@daredevil__2000, ik ga mogelijk iets doen als CP zorg (of beveiliging, maar gezien mijn EHBO achtergrond ligt zorg veel meer voor de hand) bij TOES, komen we elkaar vast eens tegen. ;) En ik ken het patroon, naast scoutsleiding inmiddels ook landelijk bij een aantal zaken betrokken en praktijkbegeleider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
Mr. Detonator schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:10:Ik heb het idee dat scouting tegenwoordig niet meer zo veel leden heeft dan vroeger, tenminste mijn verening is gehalveerd ongeveer vanaf de jaren ‘90 tot nu
Het tegengestelde is juist het geval. De ene na de andere groep heeft lange wachtlijsten voor nieuwe leden. Juist omdat we tegenwoordig in een rubberentegel maatschappij leven waar kinderen tegen alles beschermd worden, niet vies mogen worden enz. is scouting populairder dan ooit. Bij andere sporten en hobbies vallen sommige kinderen al snel buiten de boot en voelen ze zich buiten gesloten. Bij scout worden kinderen geaccepteerd om wie ze zijn en leren ze samenwerken.

Ook wereldwijd zie je scouting groter en groter groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

:w
Ik ben ook welpenleiding (Hathi ftw \o/), bij de Emmagroep in Renkum.
Daarnaast ook in de Regio (Neder Veluwe) actief in het communicatieteam (foto's, website, FB, twitter, Scouting-app etc.) en ondersteuning voor allerlei regio-activiteiten (Jungledag, RSW...)

Vroeger altijd welpje geweest en ook een poos bij de zeeverkenners gezeten.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat leuk Oscar ! Dat wist ik helemaal niet :)

Tsjah... ehm... ik schijn dus ook wel eens wat met scouting te doen :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Hallo :)

27 jaar oud en sinds m'n tiende bij de Sint Bernardusgroep in Lichtenvoorde. Ben als jongste verkenner gestart en na 5 jaar ben ik als leider eens een paar welpen en bever opkomsten mee gaan draaien vlak voor de zomervakantie. Na de zomervakantie ben ik een nieuwe bevergroep gestart samen met 3 anderen. Die groep heb ik 4 jaar gedraaid, tot zij naar de oudste welpen zouden gaan. Toen ben ik gevraagd om een groep jongste verkenners te starten, die over kwamen vliegen van de oudste welpen. Die groep heb ik 3 jaar gedraaid, het ledenaantal viel terug, het leidingteam was niet stabiel, er was geen structuur of duidelijk programma, het draaide niet fijn. Na 3 jaar besloten om terug te gaan naar mijn oude groep, die inmiddels zelf jongste verkenners waren en hun eerste zomerkamp net achter de rug hadden en heb er geen seconde spijt van gehad. Al die kiddo's zien opgroeien vanaf 5 jaar oud, ze zijn nu een voor een bezig met het behalen van een rijbewijs :P

Aangezien deze groep (nu Explorers ipv oudste verkenners) draait op de vrijdagavond, en ik het jammer vind om dan alle activiteit op zaterdag op de blokhut te moeten missen ben ik nu een scouts groep gestart op de zaterdagochtend. Leidingteam bestaat uit 1 ex-Explorer medeleiding van de oudste groep, een Explorer van diezelfde groep, een oud verkenner van die groep die ik 3 jaartjes gedraaid heb en ik zelf. Vind ik toch het leukste wat er is, zo'n jonge groep nieuwe dingen leren: knopen, vuur, koken, navigatie, insignewerk, doordraai programma's

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 17-10-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 17:43

StapelPanda

PB0MV

Het JOTA-JOTI Topic was mij eerder opgevallen, deze nog niet.

Ik zit sinds mijn 5e bij Scouting, het hele traject van Bever tot Stam doorgelopen. Erna leiding geweest bij een groep die ook wat met techniek deden naast de reguliere Scouting dingen. Doordat bij ons groepen op doordeweekse dagen draaien en ik niet altijd op tijd kon zijn heb ik de switch gemaakt naar Explorer begeleiding. Dit bevalt me nog steeds :)

Naast leiding hou ik mij ook bezig met wat technische dingen als websitebeheer, netwerk en dit jaar voor de tweede keer "Hoofd-Zendamateur" tijdens de JOTA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 11:35
hallo scouting Gemert is ook present

ik zit nu al sinds mijn 6 jaar bij de scouting heb alles vanaf bever tot explorer gedaan ben nu in het eerste jaar van de stam (pivo's bij ons). en ik ben ondertussen ook hulp leiding geworden van de welpen. waar ze echt wel hulp bij nodig hebben aangezien de enorme groei van 30 kinderen naar 50 kinderen.

zoals meeste al hier zeggen. ik heb ook geen spijt om leiding te worden. het is echt een mooi iets om je eerste jaar welpen zien op te groeien en ontwikkelen en dan met een gerust hart door te sturen naar de scouts/verkenners.

en ik denk dat iedereen het ook met mij eens is dat scouting je de mooiste herinnering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Door te sturen? Als het kan dan gewoon meegaan met die groep. Ik ben met een groep bevers gestart 12/13 jaar geleden, de jongste was 4 jaar oud. En ben op 3 jaar na onafgebroken hun leiding geweest. DAT is ontzettend leuk om mee te maken, die ontwikkeling.

Zelf ben ik helaas nooit bever/welp geweest, we hadden geen scouting in ons dorp en alle klasgenootjes deden aan voetbal, dus daar moest ik ook aan geloven. Na voetbal nog wedstrijdzwemmen gehad, taekwondo en toen dat ook niks voor mij was bij scouting gegaan en nooit meer omgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kunnen we hier een 'Het grote Scouting topic' van maken? :P

Afgelopen zaterdag weer gestart met insignewerk. Vorig jaar de Basis insignes gedaan in groepjes. En nu dus gestart met de Verdieping insignes voor de jongens die voldoende Basis insignes behaald hadden. Vind ik altijd leuk om te doen met ze, insignewerk.

Waren er 2 bezig met een kribbevuur, eerst een kribbe pionieren dus. Dachten dat ze daar een moker voor nodig hadden, wat niet zo is, zo'n kribbe kan gewoon op zichzelf staan als je het goed doet dus die moker lag daar maar. Gaat er ineens eentje met die moker in het zand staan meppen toen ik voorbij liep, dus ik zeg 'm "He, dat moet je niet doen, daar wordt die moker bot van!" - "Oh, ok" _O-

Aanstaande zaterdag gaan we in ons bos een aantal open plekken creëren door bomen te kappen, zodat we wat meer ruimte hebben voor tenten en kampkeukens tijdens weekendkampen. Mogen die jongens mooi al dat hout uit het bos slepen.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 30-10-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:40
FastFred schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:53:
Door te sturen? Als het kan dan gewoon meegaan met die groep. Ik ben met een groep bevers gestart 12/13 jaar geleden, de jongste was 4 jaar oud. En ben op 3 jaar na onafgebroken hun leiding geweest. DAT is ontzettend leuk om mee te maken, die ontwikkeling.
Dat is toch persoonlijk. Ik ben begonnen bij 1e jaar Verkenners, nu 20 jaar geleden, bij St. Nicasius in Heeze. Nu alweer bijna 9 jaar leiding van de Rowans en dat vind ik toch echt de leukste groep. Jongens en meisjes bij elkaar van 14 tot 17 jaar. Lekker uitdagende leeftijd en in die 3 jaar veranderen ze ook enorm. :)

Ik heb niks met dat jonger grut, ik haal daar ook geen plezier uit. Met deze leeftijd juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@The Realone Oh, ik nu ook niet meer hoor. Ik draai nu al zo lang mee met de verkenners/scouts/explorers dat ik mezelf geen bever of welpengroep meer zie draaien, dat zou heel erg veel aanpassing vergen denk ik.

Heb het wel leuk gevonden altijd, maar de laatste keer dat ik voor een bever/welpengroep gestaan heb is toch al weer, ff nadenken, 6 jaar geleden (2011 laatste welpenzomerkamp)

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 30-10-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:52
Natuurlijk is er een Scouting Topic op Tweakers _/-\o_ Dat ik die nog niet eerder heb gevonden.

Misschien is deze weer nieuw leven in te blazen!

Mijn scoutinggeschiedenis begint in 1986 bij de J.F.Kennedygroep in Almelo, waar ik begon als welpje. Doorgegroeid naar de Stam (Daar nog Pivo's) en inmiddels was ik al welpenleiding en 2 jaar later teamleider welpen. Toen vanwege werk verhuist naar het westen en in Almere beland. Daar bij de Hannie Schaftgroep in 2004 scoutsleiding geworden. Daar na 15 jaar (waarvan 10 jaar teamleider) gestopt om in 2019 groepsvoorzitter te worden. Mijn Gilwell bewoog me daartoe. Helaas heb ik daarmee moeten stoppen om gezondheidsredenen na een hartoperatie.
In 2010 ook begonnen als Regiobestuurslid in mijn regio (Noord-Veluwe en Flevoland) waar ik nu nog steeds regiosecretaris ben.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nou vooruit, van mij dan ook maar ff een update.

Mijn oude groep is inmiddels Stam, maar die zijn als groep alleen nog op de achtergrond actief, helpen bij grote bijeenkomsten enzo. De 4 meiden uit die groep zijn leidsters geworden, 1 jongen is leider bij de Explorers en hij is penningmeester van de hele club en een ander doet het contact met event organisaties waar wij dan werken om clubgeld te verdienen.

Laatste Stam kamp was vorig jaar naar Oostenrijk, veel gewandeld door de bergen en veel schnitzels en weizenbier :P

Ik draai zelf momenteel een groep van 13 scouts met een leidingteam van 5. De 26e beginnen we weer :)

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 16-08-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Mogen oud-scoutingleden zich ook melden? Wellicht zitten er bekenden bij :)

Van 1988 tot 1990 heb ik bij Scouting Prinses Irene in Roosendaal bij de Bevers en daarna bij de Welpen gezeten. Na de verhuizing van 1990 tot (ik gok) 1995 bij Scouting Nootdorp bij de Welpen gezeten. Omdat ik destijds die laatste scouting geen echte Scouting vond (ze deden toen niet aan de Jota en er is/was nauwelijks bos in de buurt, wat ik juist altijd leuk vond aan de scouting, spelen in het bos) ben ik toen helemaal gestopt met Scouting. Achteraf gezien misschien wel jammer, maar het zij zo. Oh, ik heb ook nog een blauwe maandag een paar bijeenkomsten van de luchtverkenners op Ypenburg bijgewoond. Maar toen mijn ouders hoorde wat dat ging kosten per jaar, was dat gauw afgelopen. Volgens mij kwam dat vooral door materiaal kosten voor het zelfbouwen van vliegtuigmodellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 16-08-2023 16:12 ]

We've got that ring of confidence

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb bij de Estas, Scouts, Explorers en toen Stam gezeten. Inmiddels is dat ook alweer >10 jaar geleden omdat ik toen naar het buitenland verhuisde. Helaas de reunie van het 25-jarig bestaan gemist omdat ik toen ook in het buitenland was. Heb het altijd leuk gevonden, goede herinneringen aan alle kampen zoals JOTA :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1