Weet iemand of het mogelijk is om een ssh server te draaien onder de bash implementatie van Windows 10 (na de anniversary update). Ik kan wel naar een Linux doos verbinden, maar wanneer ik naar mijn Windows PC probeer te verbinden krijg ik keihard: "Connection closed by ..."
Ik heb de server gestart met: /etc/init.d/ssh start
In /etc/ssh/sshd_config staat ook: "PermitRootLogin without-password" (dit is de standaard instelling)
Ook heb ik mijn firewall voor de zekerheid helemaal uitgezet.
Ik ben me ervan bewust dat de "Bash on Ubuntu on Windows" implementatie niet bedoeld is om servers te draaien, maar iets fundamenteels als een ssh server had ik eigenlijk wel verwacht.
Zie ik iets over het hoofd?
Verder lijkt de implementatie wat apart, ifconfig werkt bijvoorbeeld niet ("Warning: cannot open /proc/net/dev (No such file or directory). Limited output.") en de Windows omgeving is gemount onder /mnt/c/.
cd ~ gaat ook niet naar mijn eigen home van Windows...
Ik heb de server gestart met: /etc/init.d/ssh start
In /etc/ssh/sshd_config staat ook: "PermitRootLogin without-password" (dit is de standaard instelling)
Ook heb ik mijn firewall voor de zekerheid helemaal uitgezet.
Ik ben me ervan bewust dat de "Bash on Ubuntu on Windows" implementatie niet bedoeld is om servers te draaien, maar iets fundamenteels als een ssh server had ik eigenlijk wel verwacht.
Zie ik iets over het hoofd?
Verder lijkt de implementatie wat apart, ifconfig werkt bijvoorbeeld niet ("Warning: cannot open /proc/net/dev (No such file or directory). Limited output.") en de Windows omgeving is gemount onder /mnt/c/.
cd ~ gaat ook niet naar mijn eigen home van Windows...