Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBiegstraate
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 21:17
Ik zoek een?
Ik zou graag een GTX 1070 willen kopen. ik wil met de 1070 voor nu op 1080P 60Hz gamen maar in de toekomst misschien wel 1440P of 21:9 beeldscherm kopen. Ook koop ik maar eens in de zoveel jaar een videokaart en deze moet dus toekomst bestendig zijn. Het systeem staat in een woonkamer en een stille kaart is dus zeer gewenst.

Wat is je budget?
Ik wil max 500 euro uitgeven. Hoe minder hoe beter uiteraard. Mocht er echt een beter alternatief zijn voor een kleine meerprijs is dat uiteraard geen probleem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeuren liggen vooral aan het ontwerp van de kaart. De strix kaarten van ASUS, de Windforce kaarten van Gigabyte en de jetstream kaarten van Palit vind ik qua ontwerp mooi. (niet overladen met kleurtjes)
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen over de kaarten van palit. Ik heb weinig reviews erover kunnen vinden helaas.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 518,16€ 518,16
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 486,50€ 486,50
1Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB€ 478,-€ 478,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.482,66

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De videokaart moet in dit systeem komen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 83,-€ 83,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,90

Overigens zou ik ook graag willen weten of het uitmaakt of je een hoger geclockte editie neemt van een kaart. Aangezien het nu met gpu boost 3.0 heel anders werkt, toch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Stille kaart? Palit. Heeft de grootste heatsink en twee 10cm fans. Is ook het goedkoopst. Heeft wel drie vrije PCIE slots nodig, dus moet je even kijken of het goed uitkomt met je Creative X-Fi Xtreme Gamer (heb je geen onboard sound?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je de EVGA 1070 ook al bekeken? pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0

Niet overladen met RGB/kleuretjes meuk, zeer stille koeler volgens HWI en mooi compacte kaart (in mijn ogen).
Verder biedt EVGA zeer, zeer goede garantie voorwaarden. Je kan direct via hen een kaart omruilen als je bijv. coil whine hebt, iets waar webshops nog wel eens moeilijk over doen. Aangezien je lang met de kaart wil doen kan je na registratie bij EVGA (binnen 30 dagen) voor iets van 20 euro je garantie verlengen tot 5 jaar.

En ja, ik heb een lichtelijk subjectieve voorkeur voor EVGA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalgamer06
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 14:24
Mitt3nz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:46:
Stille kaart? Palit. Heeft de grootste heatsink en twee 10cm fans. Is ook het goedkoopst. Heeft wel drie vrije PCIE slots nodig, dus moet je even kijken of het goed uitkomt met je Creative X-Fi Xtreme Gamer (heb je geen onboard sound?).
3? Volgens mij gebruik ik maar 2 PCIE slots voor mijn Palit Dual.
https://www.caseking.de/p...92-mb-gddr5-gcpi-081.html
Prima kaart en de koedkoopste die ik kon vinden. Ik merk niks van de fans geluid.
De levering was binnen een week (3-4 dagen) met GLS.
Ik snap niet waarom mensen 30-100 euro meer betalen voor fancy backplates, covers, fans en/of pre-overclocked settings.
Ik zie de kaart toch niet als hij in mijn computer case zit. En overclocken kan ik zelf altijd nog.

Hier heb je trouwens een mooi overzicht:
http://videocardz.com/nvidia/geforce-1000/geforce-gtx-1070

[ Voor 5% gewijzigd door Royalgamer06 op 04-08-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBiegstraate
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 21:17
Mitt3nz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:46:
Helaas heb ik problemen met de front audio als ik deze aansluit op de onboard. Weet niet hoe het komt maar de ruis is weg als ik de pci geluidskaart gebruik.. De drie slots kaart is overigens geen probleem :)
Oeh dat is wel een kaart om nu ook naar te kijken! Vooral de garantie is wel iets om mee te wegen. Je praat over coil whine, is dat iets om rekening mee te houden met gtx 1070 kaarten?
Royalgamer06 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Prima kaart en de koedkoopste die ik kon vinden. Ik merk niks van de fans geluid.
De levering was binnen een week (3-4 dagen) met GLS.
Ik snap niet waarom mensen 30-100 euro meer betalen voor fancy backplates, covers, fans en/of pre-overclocked settings.
Ik zie de kaart toch niet als hij in mijn computer case zit. En overclocken kan ik zelf altijd nog.
In de omschrijving van de kaart staat dat deze semi passief is. Klopt dat? Mocht dat zo zijn ben ik zeer geneigd deze te nemen! 439 euro is minder dan ik had begroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Royalgamer06 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:02:
[...]

Ah ja, de Palit Dual is een stukje kleiner. Ik had het over de Palit JetStream en Palit GameRock (Gainward Phoenix heeft dezelfde heatsink, alleen andere kleurtjes). Deze hebben betere koeling, maar dus ook een stuk grotere heatsink. Ook hogere power limits, wat interessant is als je wil gaan overclocken.
BramBiegstraate schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:47:
In de omschrijving van de kaart staat dat deze semi passief is. Klopt dat? Mocht dat zo zijn ben ik zeer geneigd deze te nemen! 439 euro is minder dan ik had begroot.
Met semi-passief bedoelen ze waarschijnlijk dat de fans automatisch stopgezet worden als de kaart idle is. Zo'n beetje alle GTX 1070 kaarten hebben deze feature, al werkt het op mijn Palit niet 100% (heb daarom de fans altijd op 25% draaien, tenzij er zware load is).

EVGA is het overwegen waard als je goede garantievoorwaarden enzo wil, en je denkt er gebruik van te gaan maken. Was voor mij de aanzienlijke meerprijs niet waard.

[ Voor 49% gewijzigd door Mitt3nz op 04-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Oh ja, wat coil whine betreft: helaas hebben flink veel kaarten hier last van, ongeacht de fabrikant. In de meeste gevallen kun je dan wel RMA'en (heb ik ook met mijn vorige Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming gedaan), maar kan dus wel wat meer moeite opleveren als je de kaart in b.v. Duitsland bestelt.

Net als OC potentieel is coil whine min of meer een loterij.

[ Voor 9% gewijzigd door Mitt3nz op 04-08-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalgamer06
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 14:24
Ik kom net erachter dat mijn Palit GTX 1070 Dual van caseking ook coil whine heeft met hoge FPS.
Gelukkig is dit maar zacht en niet echt merkbaar. Tevens is het makkelijk te fixen door een limiet in te stellen voor de FPS of vsync in te stellen.
Pagina: 1