Subdomein redirect naar thuis server werkt niet vanaf thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Topicstarter
Ik heb thuis een windows 10 bak die ik als server draai voor een aantal zaken. Ik heb een domeinnaam (laten we zeggen mijndomein.nl). En ik heb bij mijn host een redirect ingesteld van home.mijndomein.nl naar het externe IP adres van mijn verbinding thuis. Op m'n router heb ik de porten geforward naar de server waar ik toegang toe wil.

Werkt allemaal super op m'n werk en via mobiel internet. Maar zodra ik thuis op het wifi zit werkt de redirect niet meer. Ik kan dan de server alleen bereiken als ik het interne IP adres van de server gebruik.

Een oplossing zou kunnen zijn om in de hosts file home.mijndomein.nl naar het interne IP adres te sturen, maar dat werkt alleen op die pc en ik wil graag dat het voor alle devices op mn wifi werkt (waaronder iPhone en daar kan je de hosts file niet aanpassen).

Weet iemand hoe ik er voor zorg dat de domeinnaam ook op het thuis netwerk bij de server uitkomt?

EDIT: Ik heb een Ziggo Horizon box met ingebouwde router.

[ Voor 3% gewijzigd door pposthoorn op 03-08-2016 13:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
Kun je op het interne netwerk wel verbinding maken via het externe IP?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Klinkt als een NAT loopback issue.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36
In sommige routers kun je een static dns mapping maken.
Verder is het zoals TommyGun zegt een nat loopback probleem.
Soms helpt het om je router te updaten. Als je een losse router hebt tenminste.

Als je niet veel aan kunt passen kan het helpen om je eigen DNS server te draaien voor je interne netwerk. Dan kun je het daarin laten verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Welke router heb je TS? Ik weet dat er issues waren met bepaalde Asus firmwares voor hen routers.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Topicstarter
I-King schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:52:
Kun je op het interne netwerk wel verbinding maken via het externe IP?
Nee.
TommyGun schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:03:
Welke router heb je TS? Ik weet dat er issues waren met bepaalde Asus firmwares voor hen routers.
Ik heb een Ziggo Horizon box met ingebouwde router (de nieuwe versie van de box). Firmware updaten is er dus helaas niet bij :(

Geen idee wat nat loopback is dus dat ga ik ff googlen.

EDIT: Nat loopback is duidelijk het probleem, als ik daar op zoek vind ik ook een hoop resultaten op GoT.

EDIT 2: Lijkt er op dat ik dit alleen werkend kan krijgen door een eigen DNS server op te zetten. Kan alleen nog niet vinden of dit ook kan op een Windows 10 pc, mocht iemand een goede tool/tutorial weten houd ik mij aanbevolen O-)

[ Voor 22% gewijzigd door pposthoorn op 03-08-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je ISP modem/router ondersteunt momenteel gewoon geen NAT Loopback. Misschien dat het in de webinterface van je ISP modem/router nog aan te zetten valt, maar ik kon dat niet zo snel zien in de handleiding.

Oplossing:
- Hosts file aanpassen voor de computers waar dat bij gaat.
- Gewoon gebruik maken van het interne IP-adres, daar waar de hosts file niet aangepast kan worden
- Een eigen DNS server opzetten en die gaan gebruiken voor de DNS resolving...
Pagina: 1