Toon posts:

Bluetooth-speaker gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een draagbare speaker kopen voor mijn vriend die hem wil gebruiken in de tuin en op zijn atelier. Hij kocht onlangs voor een vriendin de 'Jam Heavy Metal' (in de aanbieding voor 80 euro) en was daar vrij enthousiast over.

Voor zijn verjaardag wilde ik een vergelijkbare speaker kopen maar met een betere geluidskwaliteit (hij is nogal een audiofreak) en mijn oog viel op de UE Megaboom.
Maar hoe meer recensies ik lees, hoe meer ik begin te twijfelen. Op de ene site prijzen ze de UE Megaboom de hemel in, op de andere noemen ze de geluidskwaliteit rotzooi. Zelf ben ik een leek...

Mijn lijstje bestaat intussen uit:

de UE Megaboom (of misschien is de gewone "boom prijs" kwaliteit een betere keuze?)
de Riva Turbo X (goede recensies wat betreft het geluid, maar veel klachten over een lekkende batterij)
De Bose Soundlink Mini (zoals de megaboom, de ene prijst hem de hemel in, de ander zegt dat het geluid suckt)
De Beats Pill XL (idem)
De Beoplay A2 (mooi, maar volgens een aantal recensies zijn geld niet waard)
De B&W T7 (idem)

Mijn oorspronkelijke budget was 200/250 euro, maar ik wil best wat meer uitgeven als de geluidkwaliteit het waard is.

Kan iemand mij goed advies geven in ruil voor eeuwige dank?

Spip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:33:
Kan iemand mij advies geven in ruil voor eeuwige dank?
Ik heb je topic afgesplitst naar een eigen topic. Het is namelijk niet de bedoeling om een oud topic omhoog te schoppen en ook niet de bedoeling om andermans topic te kapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Cyphax

Moderator LNX
Die Jam Heavy Metal heeft een voordeel boven alle andere opties: je wéét dat je daar je vriend enthousiast maakt. Ik zou dat doen. Het lastige met reviews van speakers (en koptelefoons) is dat het erg subjectief is als het gaat om wat wel en niet mooi is. Eigenlijk moet je elke speaker eens horen, maar dat is als je 'm voor jezelf zou kopen, en dat is hier niet het geval waardoor je eigenlijk maar één aanknopingspunt hebt: je weet welke in elk geval voldoet. :)

Dus mijn advies is in het kort: ga voor die Jam, omdat je dan weet dat je 'm er blij mee maakt. :)

Weet je op welke soort sites zo'n UE Megaboom bijv. slecht wordt gereviewed? Als dat nou die-hard audiofielen zijn, en jij bent dat zelf niet, dan kan je slecht de conclusie trekken dat de geluidskwaliteit slecht is; mogelijk vind je het prima, of zelfs mooi. Maar dan moet je dus wel gaan uitproberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 03-08-2016 13:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs de Fugoo style gekocht. Zeer goede speakers met mooie gebalanceerde klank.
Er is ook een XL versie.
Door dat ze zowel vooraan als achteraan 3 luidsprekers hebben, geeft het niet van welke kant
je de speakers beluisterd.
De toestellen zijn water- en stofdicht en er bestaat ook een Tough versie,
die de speaker beschermd tegen een val tot 6 m hoog.

http://www.audiostreamers...o-bluetooth-speakers.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Hoe draagbaar moet het zijn? Ik ben zelf groot fan van de Ruark Audio mr1. Ik zag em laatst in de aanbieding voor €280 dacht ik. De normale prijs van €495 vind ik persoonlijk teveel (heb em zelf voor €399 gekocht destijds). Het is geen echte bluetooth speaker zoals de eerder genoemde modellen, maar meer een speaker met bluetooth optie.

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 03-08-2016 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
https://www.amazon.co.uk/...etails?_encoding=UTF8&me=

Verder eens dat die JAM Heavy Metal ook gewoon een goede keus zou zijn (misschien in de tuin niet helemaal) maar aan de andere kant begrijpelijk dat je niet hetzelfde wil geven :D . Misschien deze nieuwe pricewatch unsorted: Harman Kardon Go + Play Mini - Zwart nog.

(maar beiden zijn rond de adviesprijs en dat is eigenlijk altijd 'te duur' natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 04-08-2016 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 14:27
Voor een echte audiofiel zou ik geen Beats of Bose kopen.
Beats gaat meer voor marketing & design dan voor audiokwaliteit. Bose heeft daar naar mijn mening ook een handje van, al hebben ze zeker ook erg goede apparatuur.

Dit artikel bespreekt een aantal goede bluetooth speakers:
http://www.head-fi.org/a/...desktop-portable-speakers
De UE Megaboom wordt daar ook aangeprezen.

Over de wisselende reviews:
De bron van de review is zeer belangrijk. Is de reviewer een echte audio liefhebber of een journalist die zoveel mogelijk "Top 10 best" lijstjes wil maken? Daarnaast worden sommige vaak gesponsord door een fabrikant, met name op YouTube video's zie je dit vaak. Mijn advies is dan ook om die te negeren.

De auteur van dit artikel, Jude Mansilla, is een gerespecteerd fulltime audiofiel. Gezien hij altijd en overal met audio bezig is, weet hij waar hij het over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

De beste die ik gehoord heb in deze prijsklasse: Teufel Boomster. Ik heb er daarom zelf ook een gehaald :) Er zit een verdomd goede laagweergave in, gaat hard zat en speelt behoorlijk wat uurtjes op de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 15:13

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Geen wonder, volgens de Pricewatch is die Boomster 3,7 meter breed. Dan heb je wel de ruimte voor een fatsoenlijke woofer :-)

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ik heb het idee dat in heel dat bluetoothspeaker gebeuren Denon vaak niet gezien wordt.

Zelf heb ik deze zomer een Denon Envaya gekocht. De grote, niet de Envaya Mini.

Denon is een gerenommeerd audio merk. Meer dan Bose, JBL, UE of Beats dat zijn imo. :)

Er komt prima geluid uit en gaat meer dan hard zat en vervormd daarbij totaal niet. Je hebt hem in zwart en in wit en er zitten uitwisselbare "hoesjes" bij die hem een ander kleurtje geven.

Zelf was ik in elk geval meer dan blij verrast over de geluidskwaliteit en ben er nog altijd heel blij mee.

Tevens valt hij ruimschoots binnen je budget :)
pricewatch: Denon Envaya Zwart

http://www.soundstagexper...b-200bk-bluetooth-speaker

Ik zou hem zeker op je shortlist zetten en eens gaan beluisteren :Y

=edit=
Ik heb mijnes maar even aangezet, het was stil hier. :*)

Bij zowel bij mijn TV als bij mijn computer heb ik een paar prachtige Tannoys staan en bij de TV nog een BK subwoofer. Koptelefoon is een Beyerdynamic DT770Pro 250 ohm.

Dat is verder geheel offtopic natuurlijk, maar aan de andere kant geeft het wel aan dat ik goed geluid wel kan waarderen en die Denon Envaya valt daar ook zeker onder. Ik weet zeker dat hij op alle fronten beter klinkt dan die Jam Heavy Metal die hij goed vond klinken. :)

[ Voor 41% gewijzigd door vosss op 04-08-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
thunder7 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:37:
Geen wonder, volgens de Pricewatch is die Boomster 3,7 meter breed. Dan heb je wel de ruimte voor een fatsoenlijke woofer :-)
Nah, volgens de teufel site is ie toch echt 37 cm :+

http://www.teufelaudio.nl/bluetooth/boomster-p14705.html

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1