Toon posts:

[php] Cookies (problemen)

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het maken van cookies ik kan het wel maar ik heb een beetje zitten spelen en iedere keer nu als ik een cookie probeer aan te maken krijg ik dit als fout te zien:

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\www\apache\apache\htdocs\login.php4:10) in c:\www\apache\apache\htdocs\login.php4 on line 25

Ik zou bij god niet weten waarom hij iedere keer die fout geeft. Ik heb alles geprobeerd, IE opnieuw gestart, cookies en al verwijderd. Wat is dit :?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

je schrijft al gegevens naar de client voor de cookie verstuurd wordt.
oplossing:
of je output bufferen of je code nalopen (bijvoorbeeld eventuele include files).

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Heel bekend probleem, en de foutmelding zegt het feitelijk al.

Cookies moeten in de header van een HTTP response worden meegestuurd, en die header is dus het eerste wat naar de client verzonder wordt, nog voordat er HTML gestuurd wordt.

Als je in je script al output genereert voordat je een cookie stuurt wordt er dus al een header verzonden, en kan je dus geen cookie meer sturen. Zorg dus dat je al je cookies hebt verzonden voordat je script ook maar enige output genereert.

enjoy :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
www.php.net/setcookie

daar vind je oa dit:
setcookie() defines a cookie to be sent along with the rest of the header information. Cookies must be sent before any other headers are sent (this is a restriction of cookies, not PHP). This requires you to place calls to this function before any <html> or <head> tags.
Trek zelf je conclusie(s) :)

[edit]
Hmmm, wel erg te laat :(

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik denk dat ik het een beetje begin te snappen ja :) Weet iemand misschien dan een goede site met een goede voorbeeld van cookies (inloggen met cookies)?

Alvast bedankt

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 10:33

Knutselsmurf

LED's make things better

Ben er zelf ook mee bezig geweest en een rottig geintje is dat als je bijvoorbeeld een legen regel in je code hebt dat dat ook woordt doorgegeven aan de browser en daarmee wordt ook al een header gegenereerd. Deze lege regels moet je dus ook weghalen. Of, zoals eerder al genoemd, de output bufferen.

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lees je nu data uit een cookie van een andere pagina want ik heb nu bijv. een cookie aangemaakt genaamd pietje met de waarde pietje en ik zou dan als ik op een andere pagina beland willen zien wat in de cookie pietje staat, zou iemand me misschien kunnen vertellen wat voor code ik dan nodig heb om eruit te kunnen lezen?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh, echo $pietje misschien?

quote manual:
Note that the value portion of the cookie will automatically be urlencoded when you send the cookie, and when it is received, it is automatically decoded and assigned to a variable by the same name as the cookie name. To see the contents of our test cookie in a script, simply use one of the following examples:

echo $TestCookie;
echo $HTTP_COOKIE_VARS["TestCookie"];
Het enige antwoord wat ik op ongeveer al jouw topics tot nu toe heb is READ THE FUCKING MANUAL! Sorry hoor...

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:22

HenkS

Da_king alias HenkS

toch zou ik het wel eens fijn vinden als ie ook aangeeft waar al een header wordt verzonden, want soms heb ik heel wat code, en dan nog bv 2 include files, dan kun je je echt scheel zoeken :(

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 09:09 schreef HenkS het volgende:
toch zou ik het wel eens fijn vinden als ie ook aangeeft waar al een header wordt verzonden, want soms heb ik heel wat code, en dan nog bv 2 include files, dan kun je je echt scheel zoeken :(
study thy error messages

(wordt dus wel aangegeven)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 27 juni 2001 09:09 schreef HenkS het volgende:
uhhhh

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\www\apache\apache\htdocs\login.php4:10) in c:\www\apache\apache\htdocs\login.php4 on line 25

welk deel van "output started at c:\www\apache\apache\htdocs\login.php4:10" is jouw niet duidelijk?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1