Wat is er gebeurd?
Mijn Coolermaster Neptune 120 waterkoeling koelde mijn i5-4670k niet naar wens. Met gamen en stresstesten kwam de cpu tussen de 70 en 80 graden.
Alles gedemonteerd en opnieuw vast gezet, verse artic silver 5 er tussen en zelfs een tweede 120mm fan aan de buitenkant gemonteerd. Nu we toch alles los hebben de stoffilters schoon en een beetje pielen met de plaatsing van de voorste 140mm fans.
Zachtjes met de compressor (lucht, dus niet met stofzuiger) overal even langs om overtollig stof te ontdoen in mijn mooie kast, een laatste dubbelcheck en alles weer netjes monteren. Let the modding begin! Helaas... pc doet niks meer.
Wat is er nu?
Als ik de power button heb ingedrukt dat krijgt de pc een stootje leven en gaat direct weer uit. Lijkt op een beveiliging iets of een kortsluiting idee.
Wat heb ik geprobeerd?
Mijn vraag: is de mobo dood of CPU? Ik heb verder geen mogelijkheden om te testen.
Pc
I5 4670k @ 4,2ghz
16 gb DDR3 Ballistix
Asus Z87-a Mobo
Coolermaster Neptune 120 CPU koeler
Fractal Design Define S kast.
Euhm... help?
Mijn Coolermaster Neptune 120 waterkoeling koelde mijn i5-4670k niet naar wens. Met gamen en stresstesten kwam de cpu tussen de 70 en 80 graden.
Alles gedemonteerd en opnieuw vast gezet, verse artic silver 5 er tussen en zelfs een tweede 120mm fan aan de buitenkant gemonteerd. Nu we toch alles los hebben de stoffilters schoon en een beetje pielen met de plaatsing van de voorste 140mm fans.
Zachtjes met de compressor (lucht, dus niet met stofzuiger) overal even langs om overtollig stof te ontdoen in mijn mooie kast, een laatste dubbelcheck en alles weer netjes monteren. Let the modding begin! Helaas... pc doet niks meer.
Wat is er nu?
Als ik de power button heb ingedrukt dat krijgt de pc een stootje leven en gaat direct weer uit. Lijkt op een beveiliging iets of een kortsluiting idee.
Wat heb ik geprobeerd?
- voeding 15 min van het stroom af. Hele nacht was de pc al van de netspanning omdat ik gisteren bij een kameraad een dagje aan het lannen was. Pc stond vanochtend dus klaar om mooi schoon te maken / modden.
- voeding test -> verbindt de groene met de zwarte draad. Voeding gaat aan, fans draaien, hd start op. Zodra ik de grote connector aansluit op de mobo is het euvel weer daar.
- DDR3's er uitgehaald en 1 voor 1 getest. Geen resultaat.
- GPU stroom er af of op geeft ook geen verschil.
- CPU koelblok gedemonteerd en fan power losgehaald. Zelfde euvel.
- CMOS reset / batterij er uit.. geen resultaat.
- CPU er uitgehaald, gebedje gedaan, geblazen en weer terug geplaatst
Mijn vraag: is de mobo dood of CPU? Ik heb verder geen mogelijkheden om te testen.
Pc
I5 4670k @ 4,2ghz
16 gb DDR3 Ballistix
Asus Z87-a Mobo
Coolermaster Neptune 120 CPU koeler
Fractal Design Define S kast.
Euhm... help?
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy_JN op 03-08-2016 11:13 ]
Voorwaarts!