Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

De laatste dagen ervaar ik wat problemen met mijn desktop. De problemen zijn als volgt;

- Als mijn computer langere tijd heeft uit gestaan reageert hij niet op de power knop, hij reageert wel als ik de voedingskabel er uit haal en er weer in doe.

- Hij slaat heel soms uit, onafhankelijk wat ik aan het doen ben.

Als ik zelf nadenk moet ik denken aan een voeding probleem, maar het vreemde is mijn mobiele telefoon doet precies het zelfde :?

Het meest logische probleem is een voeding probleem, maar het gekke is dat mijn mobiele telefoon de zelfde problemen heeft, vaak tegelijk of heel kort daarna.

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan/gecontroleerd;
- Systemen gecontroleerd op malware, updates etc.
- Prime95 - CPU word niet extreem warm, computer blijft stabiel.
- Valley benchmark - zelfde verhaal GPU word ook niet extreem warm, alles blijft stabiel.
- Memtest - niet uitgevoerd.

Hebben jullie misschien nog wat advies waarnaar ik kan kijken? Ik twijfel over een PSU probleem, omdat mijn telefoon de zelfde problemen heeft.

* Edit:

De desktop draait op Windows 10 Home - 64 bits.

Grt

Romano :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 11:19 . Reden: Informatie incompleet ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-08-2016 11:24)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Windows 10 Home - 64 bits.

Misschien even me topic aanpassen moment 8)7

Telefoon is de Note 4, ik had gehoord/gelezen dat dit een bekend verschijnsel is.
Als internet daar mee vol staat kun je al uitsluiten dat het een verband heeft met elkaar.
Is ook totaal niet relevant, tenzij er een of ander "aura" om je heen hangt.
Hiervoor kun je het beste een nieuw topic openen.

Wat betreft het probleem met de PC hebben we echt een lijstje van hardware nodig.
Misschien levert de voeding te weinig spanning op een stekker. (Eventueel testen met voedingstester).
Eventueel een te lichte voeding, of een "B" merk voeding. (400 watt wat effectief maar 250/300 is).

Het probleem met de voedingskabel er uit halen kan ook komen door het moederbord. Dit ooit meegemaakt, uiteindelijk alles vervangen en getest, bleek het moederbord dit te veroorzaken.

Als je iemand kent met een spare voeding kun je deze misschien een tijdje lenen, om uit te sluiten dat het de voeding is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Misschien ligt het aan mij maar ik mis het verband telefoon -> PSU een beetje? Overigens draai even een memtest (meer passes is beter).

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Ik kon de link ook al niet leggen.
Welke hardware en OS heb/draai je?

Edit: welke telefoon?

[ Voor 14% gewijzigd door Clavis op 03-08-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
batumulia schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:13:
Misschien ligt het aan mij maar ik mis het verband telefoon -> PSU een beetje? Overigens draai even een memtest (meer passes is beter).
Klopt er is totaal geen verband tussen de telefoon en de psu. Maar wel apart dat de zelfde problemen op 2 device's van mij voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:14:
Ik kon de link ook al niet leggen.
Welke hardware en OS heb/draai je?

Telefoon is de Note 4, ik had gehoord/gelezen dat dit een bekend verschijnsel is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 11:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Als internet daar mee vol staat kun je al uitsluiten dat het een verband heeft met elkaar.
Is ook totaal niet relevant, tenzij er een of ander "aura" om je heen hangt.
Hiervoor kun je het beste een nieuw topic openen.

Wat betreft het probleem met de PC hebben we echt een lijstje van hardware nodig.
Misschien levert de voeding te weinig spanning op een stekker. (Eventueel testen met voedingstester).
Eventueel een te lichte voeding, of een "B" merk voeding. (400 watt wat effectief maar 250/300 is).

Het probleem met de voedingskabel er uit halen kan ook komen door het moederbord. Dit ooit meegemaakt, uiteindelijk alles vervangen en getest, bleek het moederbord dit te veroorzaken.

Als je iemand kent met een spare voeding kun je deze misschien een tijdje lenen, om uit te sluiten dat het de voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Hardware lijst is inderdaad nodig en het ook graag vermelden wat het merk van je voeding is en welk model voeding je hebt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het gebrekkige topic, wat Clavis zij ga ik nu uitvoeren. Als ik er echt niet uit kom maak ik een nieuw topic aan, met wel de juiste informatie.

Toch bedankt Clavis :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:26:
Sorry voor het gebrekkige topic, wat Clavis zij ga ik nu uitvoeren. Als ik er echt niet uit kom maak ik een nieuw topic aan, met wel de juiste informatie.

Toch bedankt Clavis :)!
Je hoeft niet persé een nieuw topic aan te maken. Maar wel voor het eventuele probleem met je Note 4.
You're welcome!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Check ook even je kabels in je netwerk en evt netwerkapparatuur. Ik zou bijna denken dat er iets heel veel poep over je netwerk stuurt waardoor je pc en telefoon over hun nek gaan. Had laatst ook zoiets bij een maat van me. PC rebootte elke 5 á 10 minuten en zijn PS3 had ook flinke issues met op het netwerk komen/blijven. Hij bleek een compleet vercrackte kabel (incl tandafdrukken van zijn katten) te gebruiken naar zijn NAS. Kabel vervangen en alles werkt weer als een zonnetje.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1