standaard locatie van mijn documenten lukt niet ivm beveilig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 11:34
Sinds de overstap van windows 7 naar windows 10 heb ik sinds december bij een grote update het probleem dat ik elke keer handmatig de locatiemap moet instellen.
Ik heb voor de programma en dergelijke een ssd en voor de documenten een HDD.

Normaal ga ik dan via eigenschappen van bv de map documenten. De locatie veranderen naar de map van de HDD.

Na de update van vanochtend kan ik niet meer de persoonlijke mappen open op de SSD en dus de locatieplek aanpassen.

Als ik op de map bv mijn muziek klik dan krijg ik de melding dat ik geen toestemming heb tot deze map. Ik moet dan naar de tab beveiliging gaan. Als ik daar naartoe ga dan staat er gewoon goed bij elke gebruiker en systeem dat deze volledig beheer hebben.
Als ik op bewerken klik dan krijg ik de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van de beveiligingsgegevens op C:\Users\naam\Documents\Mijn muziek
Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd.

Nu ben ik het laatste 1,5 uur aan het zoeken. En ik zal waarschijnlijk op de verkeerde plekken zoeken. Of de verkeerde zoekopdracht gebruiken. Maar ik vind geen andere gebruikers met hetzelfde probleem. En ook niet de oplossing.

Ik heb W10pro 64 als besturing.
Asus z77 sabertooth
i5-3570
16 GB geheugen
Samsung 240 GB ssd 830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat gebeurt er als je in Windows 10 klikt op zoeken (loepje links onder taakbalk), intypen Explorer rechtsklik op de gevonden explorer en dan onderaan kiezen voor 'Uitvoeren als Administrator' ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 11:34
Dan krijg ik dezelfde melding. Wilde net mijn bericht gaan editten.
Het gaat enkel om de map documenten.
Mijn afbeeldingen, mijn muziek en mijn video's.

Buroblad en download kon ik nu wel aan passen.

Als ik doe wat jij vraagt dan kan ik wel de map documenten openen.
Maar als ik dan op bv Mijn afbeeldingen klik dan krijg ik de melding.

U heeft momenteel geen toegang tot deze map.
Klik op doorgaan als u permanent toegang tot deze map wilt krijgen.
Dan klik op op doorgaan met een administrator schild.

En kom ik weer in de loop gebruik het tabblad beveiliging als u toegang tot deze map wilt krijgen.

Edit. weer een stapje verder. De map documenten koppelen aan de D schijf is nu gelukt yesss.
Als ik bij c/gebruiker/ton/ kijk en ik wil de locatie van de map afbeelding verplaatsen dan lukt dat niet.
Want het tabje locatie is weg idem bij mijn muziek.
Maar de snelkoppeling bij snelle toegang heeft wel de locatiemap aangenomen van de afbeeldingen map in de D schijf. Het probleem is op dit moment soort van opgelost. Alhoewel ik het niet begrijp.

[ Voor 26% gewijzigd door TurboTon1973 op 03-08-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 07:00
Ik zit op het moment met precies het zelfde probleem. Voorheen was het me gelukt maar heb nu een fresh install gedaan van windows 10 en krijg de mappen documenten en fotos niet gewijzigd. De map muziek is wel gelukt. Krijg nu toegang geweigerd

Google leverde helaas ook geen oplossing op.

Na van alles proberen is het gelukt.
Er stonden twee linksvan documenten en foto's in de onedrive map, die verwijderd kon ik in eens alles wijzigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-12-2016 13:08 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i