Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Ik zoek een smartphone die het liefst zeker nog 2 a 2,5 jaar meegaat (langer zou mooi zijn). Ik twijfel tussen de Nexus 6p en de OnePlus 3, daar zit ook ongeveer mijn budget (ik heb de nieuwe ZTE Axon 7 ook gespot, lijkt me een topding, maar helaas niet verkrijgbaar in Nederland).

Ik gebruik mijn smartphone erg, erg veel, Ik doe games, maar ik browse ook echt heel veel (meer dan op mijn laptop) en daarnaast kijk ik nu en dan films of netflix ik. De nexus trekt me dan ook aan qua scherm (zowel grootte als kwaliteit) en speakers. Ook ben ik zeer gecharmeerd van de backfingerprintscanner. De camara is ook echt belangrijk voor me. Ik neem veel foto's en ik verwacht best wat van een smartphone camera (ik ben ook ontevreden over de camera op mijn huidige toestel, samsung s5).

Daarnaast neem ik mijn telefoon natuurlijk overal mee naartoe en heb ik dit jaar al drie keer een kapot scherm gehad (waarvan 1x mijn ipad). Een stevige telefoon is dus ook belangrijk voor me, en de Oneplus lijkt duurzamer te zijn. Daarnaast lijkt de oneplus lijkt me ook meer duurzaam voor de toekomst vanwege de 6gb ram en de 820 snapdragon.

Ik wil sowieso stock of near stock android experience. Ik heb hier nog geen ervaring mee en heb op het moment een samsung s5 en ik heb vrij veel ergernis over alle bloatware e.d. en apps die niet te verwijderen zijn. Beide telefoons lijken hieraan te beantwoorden, met als voordeel voor de nexus day one android n.

Ik vind van beide telefoons het design heel erg mooi. De prijs is voor mij min of meer hetzelfde, maar ik vind het gewoon onwijs moeilijk te kiezen. Ergens lijkt het verstandig om voor de oneplus te gaan, met oog op de toekomst en stevigheid, maar aan de andere kant wil ik zo graag die phablet achtige ervaring. Opzich valt er ook weer wat voor te zeggen dat wanneer mijn ipad gerepareerd is, ik misschien die phablet ervaring niet zo mis.

Nog een voordeel: de soft gold kleur van de oneplus! Maar: duurt nog minimaal twee weken voor ik die heb, de nexus heb ik morgen in huis. En ik kan om een of andere reden niet met american express betalen bij oneplus.

Nexus zou ik echter met een abonnement nemen en daar zit ik dan weer twee jaar aan vast, Oneplus zou ik uiteraard met sim only doen. Nadeel is dat die kosten initieel dan weer hoger zijn. De verzekering voor de Oneplus is iets goedkoper dan die voor de nexus 6p. Maar raden jullie mij uberhaupt een verzekering aan (en even een zijspoor: zo ja, welke?)?

De accessoires van de Oneplus zijn duur en lastig te bestellen, waar ik bij de nexus alles op ebay en ali express kan vinden. Over accessoires gesproken: dash charge lijkt mij een pré voor de oneplus! Ook trekt in dit model de notificatieswitch me weer erg aan.

Ik heb geen idee of dit voldoende informatie is, en als me nog meer te binnen schiet zal ik dit later nog editen, maar ik hoop dat jullie op basis van deze informatie mij kunnen adviseren!

edit: Ik heb echt al heel veel filmpjes, reviews en vergelijkingsdingen gezien over beide toestellen en ik ben er nog steeds niet uit. Ook heb ik natuurlijk de JerryRiggEverything filmpjes gezien (was even schrikken) en ben toch nog steeds niet overtuigd van een van de twee. Op het topic over oneplus 3 hebben ook al meerdere mensen kapotte schermen en dat is toch het geen waar ik het meest bang voor ben, dus daar ben ik niet direct van overtuigd (daarnaast is dit dus ook waarom ik waarschijnlijk een verzekering wil).

[ Voor 12% gewijzigd door charrrt744 op 03-08-2016 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-04 16:40
Als ik jouw was zal ik wachten tot de Nexus 2016. Vooral als je toekomstig gericht wilt kijken. Oled schermp erin en VR kan toch heel erg leuk zijn. Laat staan de overige hardware ^^. De prijs ligt net wat hoger waarschijnlijk, maar is het zeker waard. Je kan er gemakkelijk 3-4 jaar mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Ik kan eigenlijk echt niet wachten tot 4 oktober (en dan nog wachten totdat je m ook echt krijgt). Mijn telefoon is zo brak nu, ik kan er niet eens meer mee bellen.. Verder ben ik idd wel zeer geïnteresseerd in met name de nexus marlin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
Geen leen telefoon van iemand? Het is nogal zonde om nu een nieuwe te kopen als er over 2-3 maanden een betere uitkomt.

Indien je toch nu een koopt kies dan de Nexus. Vind persoonlijk Nexus beter door stock android en super service van Google. Voor de rest zit er bijna geen verschil in en helaas heb ik geen van beide telefoons om er iets over te vertellen. Beide zijn super goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 18:33
erwin26 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:42:
Geen leen telefoon van iemand? Het is nogal zonde om nu een nieuwe te kopen als er over 2-3 maanden een betere uitkomt.

Indien je toch nu een koopt kies dan de Nexus. Vind persoonlijk Nexus beter door stock android en super service van Google. Voor de rest zit er bijna geen verschil in en helaas heb ik geen van beide telefoons om er iets over te vertellen. Beide zijn super goed!
Er komt elke 2-3 maanden wel een betere telefoon uit.
Ik zou voor de one plus gaan. Betere prijs/kwaliteit verhouding.

Verzekering zou ik zelf nooit doen. Die bedrijven moeten toch winst maken. €400 is een risico dat je waarschijnlijk wel zelf kan overzien.

En hoesjes ect van ali-expres en ebay... Nee.. Waarom een telefoon van honderden euro's kopen en dan koopjes jagen voor een cheap-ass hoesje van €2.
Je kan ze gewoon tegelijk met je telefoon bij de fabrikant bestellen. En respectabele merken ondersteunen de oneplus gewoon.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrrt744
Van de hoesjes ben ik niet met je eens, daarnaast is bijv het go big or go home pakket al een hele tijd niet beschikaar bij onelplus. Elke keer als je iets nieuws nodig hebt betaal je bovendien 6,95 verzendkosten. Natuurlijk kun je wel de spigen en otterbox krijgen van de oneplus3, maar tot dusver is het redelijk beperkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de cases van oneplus erg mooi, maar het wordt me in alle opzichten niet makkelijk gemaakt om daar te bestellen (zoals het zeggen te accepteren van amex en dat vervolgens niet doen), dus dat zal ook in de toekomst zo zijn met accessoires.

Verzekering incl diefstal kost me 94 tot 114e voor twee jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Er komt elke 2-3 maanden een betere telefoon uit, maar hij wilt stock android of iets wat heel erg in de buurt komt. Bijna geen elke telefoon heeft dat. Dan ga je dus kijken naar leveranciers met weinig bloatware. Deze leveranciers brengen elk jaar 1 goede telefoon uit in die lijn dus niet elke 2-3 maanden.

Verzekering is een aanrader aangezien je 3x een kapot scherm had in 1 jaar tijd.

Kwa hoesjes geef ik toch ook de voorkeur aan het chinese spul. Zelfs heb ik al jaren een hoesje van de chinese markt en is nog steeds niet kapot. Ondertussen hoor ik van vrienden en collega's dat hun oh zo dure hoesje die speciaal voor hun telefoon is al kapot is gegaan binnen 1 jaar. Terwijl mijn hoesje van 50 cent al 3 jaar zonder problemen mee gaat en echt zijn werk doet.

Speciaal voor je telefoon kopen is een trucje om jouw veel te laten betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
charrrt744 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:
Van de hoesjes ben ik niet met je eens, daarnaast is bijv het go big or go home pakket al een hele tijd niet beschikaar bij onelplus. Elke keer als je iets nieuws nodig hebt betaal je bovendien 6,95 verzendkosten. Natuurlijk kun je wel de spigen en otterbox krijgen van de oneplus3, maar tot dusver is het redelijk beperkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de cases van oneplus erg mooi, maar het wordt me in alle opzichten niet makkelijk gemaakt om daar te bestellen (zoals het zeggen te accepteren van amex en dat vervolgens niet doen), dus dat zal ook in de toekomst zo zijn met accessoires.

Verzekering incl diefstal kost me 94 tot 114e voor twee jaar...
Dat pakket is alleen niet leverbaar omdat de oortjes uitverkocht zijn.
En de dash-charger zit al standaard bij je telefoon. En als je een 2e wil kun je die ook los kopen.
hoesjes en covers kun je tegelijk met je telefoon bestellen, dan betaal je geen extra verzendkosten.

Zelf ga ik voor kwaliteitshoesjes (van leer) naar noreve. Die zijn niet goedkoop. Maar ze ondersteunen wel alle oneplus modellen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
RocketKoen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Dat pakket is alleen niet leverbaar omdat de oortjes uitverkocht zijn.
En de dash-charger zit al standaard bij je telefoon. En als je een 2e wil kun je die ook los kopen.
hoesjes en covers kun je tegelijk met je telefoon bestellen, dan betaal je geen extra verzendkosten.

Zelf ga ik voor kwaliteitshoesjes (van leer) naar noreve. Die zijn niet goedkoop. Maar ze ondersteunen wel alle oneplus modellen.
Dat weet ik, maar ik koop liever zo'n pakket, ook vanwege de korting. Ook zijn de dash chargers al regelmatig out of stock geweest. Dat wordt straks natuurlijk minder, maar juist het dash charging is voor mij een van de belangrijkste pros van de oneplus. Wil dus niet zomaar zonder zitten.

Van noreve had ik nog nooit gehoord, bedankt voor de tip!

Nu lijkt het trouwens net alsof ik helemaal pro nexus ben: ik ben er gewoon nog niet uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:44
charrrt744 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:
........ maar het wordt me in alle opzichten niet makkelijk gemaakt om daar te bestellen (zoals het zeggen te accepteren van amex en dat vervolgens niet doen),........
Als je met PayPal betaalt, maakt het toch niet uit welke creditcard er achter zit? Kan zelfs met een bankrekening.

Heb je dit al gelezen? http://www.extremetech.co...an-the-sum-of-their-parts

[ Voor 13% gewijzigd door Wenzel op 03-08-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrrt744
Wenzel schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:04:
[...]

Als je met PayPal betaalt, maakt het toch niet uit welke creditcard er achter zit? Kan zelfs met een bankrekening.

Heb je dit al gelezen? http://www.extremetech.co...an-the-sum-of-their-parts
Dat zou je denken, maar ik kon bijvoorbeeld ook al niet als gast op paypal... Ik weet het niet, het ging allemaal moeizaam. Overigens geen onoverbrugbaar probleem hoor, maar slechts een minor setback. Ik kan ook met mijn vriends kaart betalen, natuurlijk.

Bedankt voor jouw link, deze had ik nog niet gezien!

[ Voor 11% gewijzigd door charrrt744 op 03-08-2016 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
https://forums.oneplus.ne...ability-in-europe.458234/
Niet te lang wachten met beslissen iig :P
Sales for the following regions will be temporarily paused on oneplus.net from August 9th 0:00 (CEST) until September 12th 23:59 (CEST):
Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Estonia, France, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia and Spain. Sales in Hong Kong will also be paused during this time frame.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrrt744
hahaha ja ik zag het vanmiddag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Collega van mij heeft de OP3, maar ik vind het scherm ruk en de foon te buggy. Maybe next time OnePlus...

6P zou ik nu niet meer voor gaan, dan beter wachten op de nieuwe Nexus. Scoor dan even een Moto E o.i.d. ter overbrugging.

Axon 7 lijkt mij ook een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Frans74 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:41:
Collega van mij heeft de OP3, maar ik vind het scherm ruk en de foon te buggy. Maybe next time OnePlus...

6P zou ik nu niet meer voor gaan, dan beter wachten op de nieuwe Nexus. Scoor dan even een Moto E o.i.d. ter overbrugging.

Axon 7 lijkt mij ook een topper!
De EU versie van de axon 7 loopt met youtube 1 seconde out of sync.
Dit is op de amerikaanse zte forum gemeld maar ZTE heeft (nog) niet gereageerd.
Een merk dat zich wil meten met de concurrenten dient in mijn ogen gewoon snel op zulke bugs te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

De EU versie van de axon 7 loopt met youtube 1 seconde out of sync.
Dit is op de amerikaanse zte forum gemeld maar ZTE heeft (nog) niet gereageerd.
Een merk dat zich wil meten met de concurrenten dient in mijn ogen gewoon snel op zulke bugs te reageren.
Ja, dat kwam ik laatst ook tegen. Erg jammer, want ik kijk veel YT. Voor mij dus een dealbreaker als het niet wordt opgelost.

Ook OP heeft helaas wat vreemde issues met YT. Ben het met je eens dat dit soort issues (snel) gefixed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frans74 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Ja, dat kwam ik laatst ook tegen. Erg jammer, want ik kijk veel YT. Voor mij dus een dealbreaker als het niet wordt opgelost.

Ook OP heeft helaas wat vreemde issues met YT. Ben het met je eens dat dit soort issues (snel) gefixed moeten worden.
Wat voor issue heeft oneplus 3 met yt dan? Kan daar niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Wat voor issue heeft oneplus 3 met yt dan? Kan daar niks over vinden.
Max 480p kunnen afspelen bij 60fps in plaats van 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frans74 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Max 480p kunnen afspelen bij 60fps in plaats van 1080p.
Kan ik mee leven
Out of sync is onvergeeflijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Kan ik mee leven
Out of sync is onvergeeflijk
Never settle...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1080p 60fps schijnt een youtube probleem te zijn. Blijkbaar moet oneplus 3 op de whitelist staan om dit te kunnen afspelen. Is bekend bij google en wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 16:41
Voor deze keuze stond ik ook, maar dan met de s7 er nog bij. Net als jij nu een telefoon nodig. Uiteindelijk voor de 6p gegaan. Waarom?

- In alle reviews heeft de 6p de betere camera, vooral in low-light
-- Stock android en altijd up-tol-date
- Iets groter amoled scherm met hogere resolutie. Dus als je vr wilt gaan doen is dat wel een plus

Ja, de 6p heeft niet de laatste snapdragon, maar draait alles wat ik er tegenaan gooi. Games, social media apps ect. De 6p is er wel in een gouden versie overigens, maar alleen in de usa.

Mijn vorige telefoon heb ik helaas ook een aantal keer laten vallen, maar dat heb ik nu opgelost met dit: http://www.evolutivelabs.com/collections/nexus-6p - Het lijkt een simpele bumper case, maar het beschermd erg goed. (Zie aantal filpmjes op hun site en deze bv: YouTube: The Pogue Review: Rhinoshield Crash Guard iPhone Case.

De 6p is nu 495 in de pricewatch, ik weet niet hoever je je budget kan rekken maar als je geen abonnement er bij wilt is dat wel een oplossing.

De verzekering kan wel goedkoper, als je een inboedelverzekering hebt kun je hem daaronder verzekeren met bv een buitenshuis dekking. Daar geld meestal wel een verplicht eigen risico van 50/100, maar dat valt te overzien. Of gewoon bovenstaand hoesje kopen, veel goedkoper ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannsunn
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-10-2016
Waar is je keuze op gevallen?
Ik zit in dezelfde situatie, heb iets minder haast maar mijn Samsung S5 begint het na bijna 2jr (zoals altijd) ook op te geven. Normaal standaard de een na nieuwste Samsung maar daar ben ik nu een beetje klaar mee. Ik vind het ook lastig een keuze te maken dus ben erg benieuwd naar jouw keuze en ervaring tot nu toe.
Pagina: 1