Toon posts:

Welke provider raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik geen Internet op mijn (studenten)kamer. Het Internet dat wij hebben in huis reikt namelijk precies tot mijn deur en niet verder. Nu hebben zaken als een extender weinig hulp geboden en ben ik op zoek gegaan naar een goede, doch niet te dure internetprovider. Gedurende het zoeken op Google en jullie website lees ik veel positieve verhalen over Ziggo, echter is dat naar mijn idee meteen ook een vrij dure optie. Verder heb ik geen interesse in een tv-/telefoniepakket op dit moment.

Ik zal het Internet vooral gebruiken voor online gaming (FIFA op PS4) en het kijken van films/voetbal.

Met vriendelijke groet,

Joost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:22

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Heb je een eigen adres/aansluitpunt op je eigen kamer dan?
Welk(e) internet(provider) heb je nu en wat is daar exact mis mee?
Is het geen optie om een kabel te trekken en een AP te plaatsen?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:33:
Momenteel heb ik geen Internet op mijn (studenten)kamer. Het Internet dat wij hebben in huis reikt namelijk precies tot mijn deur en niet verder. Nu hebben zaken als een extender weinig hulp geboden en ben ik op zoek gegaan naar een goede, doch niet te dure internetprovider. Gedurende het zoeken op Google en jullie website lees ik veel positieve verhalen over Ziggo, echter is dat naar mijn idee meteen ook een vrij dure optie. Verder heb ik geen interesse in een tv-/telefoniepakket op dit moment.
Als ik het goed begrijp heeft jou studentenhuis al een internet verbinding, maar de wifi op jou kamer is nogal brak. Waarom trek je niet gewoon een kabel naar je kamer ipv. een nieuw abonnement af te sluiten.

Dit is niet alleen een goedkopere oplossing, maar ook een stuk logischer.

Daarbij vraag ik het me af of het überhaupt mogelijk is om op jou adres twee internet abonnementen af te sluiten. Twee keer Ziggo, twee keer glasvezel of twee keer ADSL lukt niet. Een combinatie van twee van de drie is wel mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord Leeghoofd,

Momenteel hebben wij Telfort in de woonkamer staan. Het volgende is daar exact mis mee: de internetverbinding reikt niet tot in mijn kamer. Gek genoeg doet deze dat wel tot in de andere ruimtes. De wifi is in mijn kamer dan ook afwezig.
Het trekken van een kabel is geen optie.

Wat betreft de aanwezigheid van een adres/aansluitpunt, deze is er nog niet. Wellicht kan deze worden aangeleverd en geïnstalleerd door een provider?

---

Dank voor je antwoord Rens-br,

Wat ik graag nog zou willen toevoegen: de huidige internetverbinding in de woonkamer is enigszins instabiel. Wanneer ik online een wedstrijd FIFA speel stopt het Internet er regelmatig mee. Dit tot mijn grote frustratie, immers is een onafgemaakte wedstrijd een automatisch verloren wedstrijd.

---

Zijn twee verschillende providers in een huis wel mogelijk?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
Wat denk je te bereiken met een andere internetprovider?
Die zal waarschijnlijk op hetzelfde punt de woning binnen komen.
Als je vervolgens geen kabels wil trekken dan heb je nog steeds geen wifi in jouw kamer.
Het is niet dat een andere provider ineens automagisch wel in jouw kamer komt.

Gebruik je in de woonkamer wel een kabel? of gaat dat ook via wifi?

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 03-08-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:42:
Momenteel hebben wij Telfort in de woonkamer staan.
Wees specifiek en volledig. Telfort via glasvezel of via DSL (telefoon)?
Dat wordt veelal te snel en makkelijk gesteld. Waarom?
Wat betreft de aanwezigheid van een adres/aansluitpunt, deze is er nog niet. Wellicht kan deze worden aangeleverd en geïnstalleerd door een provider?
Een aansluiting (telefonie, glasvezel of kabel) zal typisch gerealiseerd worden in de meterkast van de woning. Bij bestaande situaties wil een telefonie of kabel aansluiting ook wel in de woonkamer binnenkomen.

Kernvragen zijn welke aansluitingen reeds aanwezig is in de woning en hoe je denkt deze vervolgens beschikbaar te maken in een individuele kamer. Het antwoord op de laatste vraag is typisch: via een kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden Rukapul en Arjant2,

Voor ik verder inhoudelijk reageer ga ik op onderzoek uit naar de situatie in mijn studentenhuis. Ik heb veel nieuwe informatie gekregen, waarvoor dank!

Waarschijnlijk ben ik vanavond/morgen bij jullie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien ook iets om over na te denken: als je al een extender/repeater hebt, dan heb je die waarschijnlijk verkeerd gebruikt. Je zult die ergens moeten plaatsen in het midden tussen jouw kamer en de router, dus niet in jouw kamer, want daar heeft die repeater ook geen bereik en dus weinig om te repeaten! Let wel zo'n repeater vertraagt je internet verbinding en is daardoor minder geschikt voor games. Enige andere oplossing is het trekken van een netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:42:
Momenteel hebben wij Telfort in de woonkamer staan.
[...]
Bij een andere / tweede aansluiting zal dit waarschijnlijk ook beginnen in je woonkamer en ben je er niks mee opgeschoten.
Dat kan inderdaad zeker. Zolang je maar betaald. Kosten hiervoor variëren van 2000 euro tot 20.000 euro. (Heb hier geen bronnen voor, maar het is een hoop geld)
Wat ik graag nog zou willen toevoegen: de huidige internetverbinding in de woonkamer is enigszins instabiel. Wanneer ik online een wedstrijd FIFA speel stopt het Internet er regelmatig mee. Dit tot mijn grote frustratie, immers is een onafgemaakte wedstrijd een automatisch verloren wedstrijd.
Zet even de feiten op een rijtje. Wanneer is het instabiel en is dit via wifi of bedraad? Hoeveel gebruikers zitten erop? Wat voor netwerk apparatuur heb je? Wat is de aangeboden internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:49
of eventueel een powerline adapter. Dat zou nog een oplossing kunnen zijn, als de elektrische bedrading een beetje van fatsoenlijke kwaliteit is en je niet over diverse groepen heen moet zou dat nog een vrij stabiele snelheid moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:41
Gewoon een Telfort abonnementje nemen, en dan een Fritzbox 7360 op de kop tikken via V&A of Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Van kamer ruilen met andere student die veel drukker met zijn studie is en geen tijd heeft voor gaming etc ;)

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Pagina: 1