WiFi tijdslot voor een bepaalde computer/tablet/telefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 12.511 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Tweakers, hallo,

Op dit moment, al is het niet echt denderend weer, is het vakantie voor de kinderen. Je zou zeggen, ze vermaken zich wel.
De kleine van m'n vriendin (10 jaar) zit het liefst de hele dag achter een beeldscherm, in willekeurige volgorde. Niet dat het geen speelgoed of wat dan ook heeft, hij heeft niets te klagen.

Nu heb ik een iets andere opvoeding gehad, al ben ik geen 50, waar ik veel buiten kwam. Ja, de tv's en computers bestonden toen ook al. Nu zijn we over op Ziggo, met een TC7210 router, en hier kwam ik wel bij een TOD filtering, waar ik per adres een tijd kan instellen, maar dat is meer om te voorkomen dat ze de hele nacht achter de WiFi zitten. Ik wil hem dus op een niet heel erg vriendelijke, maar doeltreffende manier laten weten dat hij niet de hele dag achter een beeldscherm hoeft te gaan zitten vlogs kijken, of wat dan ook.

Nu is mijn vraag:
Is er iets, desnoods een tussenkast of wat dan ook, welke er voor zorgt dat er per adres een tijdslimiet gegeven wordt? Bijvoorbeeld twee uur voor de laptop van de kleine, een uurtje voor de telefoon, of iets in die richting?

Mijn dank is groot, ik zal verder zoeken in de TC7210 handleidingen of ik daar nog meer kan vinden.

Jacco

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Wat je wilt is quotas
Denk dat je een nieuwe router nodig hebt daarvoor.

http://www.gargoyle-router.com/

Ik zou verder nog wat gaan googlen met woord quota her en der zijn er misschien routers die dit built-in hebben. dunno. Quota is the magic word :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fryslanboy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:32:
Op dit moment, al is het niet echt denderend weer, is het vakantie voor de kinderen. Je zou zeggen, ze vermaken zich wel.
De kleine van m'n vriendin (10 jaar) zit het liefst de hele dag achter een beeldscherm, in willekeurige volgorde. Niet dat het geen speelgoed of wat dan ook heeft, hij heeft niets te klagen.
Niet dat ik commentaar wil geven op de manier van opvoeden. Maar bij mij werd gewoon alle beeldschermen 'afgepakt' en werd ik gewoon op straat gezet. Onder het motto. Ga maar spelen met je vriendjes.

Een eventuele internet blokkering zal wellicht ook niet echt effectief zijn, aangezien kinderen tegenwoordig best vindingrijk zijn. Je kan jou internet wel blokkeren voor bepaalde tijd. Maar als de buurman o.i.d. een onbeveiligd netwerk heeft, dan schiet dat alsnog niet op. Of gaat hij inderdaad naar buiten en gaat die in een speeltuintje vlogs zitten bekijken.

Duidelijke regels maken en die naleven heeft meer effect verwacht ik. Wat je nu probeert te doen is een oplossing zoeken voor het probleem en niet een oplossing zoeken voor de oorzaak.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Afspraken maken heeft volgens mij veel meer zin.

Er is vast wel een manier of het weer te omzeilen (wifi buren, etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Snap je Rens en mcg_nl, dat werd bij mij ook gedaan.

Heb al rondgegeken, en het is allemaal beveiligd. Moeders doet er vrij weinig aan, en die kleine probeert het toch iedere keer weer. Het is niet mijn kind. Niet dat ik mijn hele privé omstandigheden uit wil leggen hier, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fryslanboy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:44:
Heb al rondgegeken, en het is allemaal beveiligd.
Heb mijn post nog iets aangevuld.
Moeders doet er vrij weinig aan, en die kleine probeert het toch iedere keer weer. Het is niet mijn kind.
Ah ok. Nou goed laten we dat aspect dan maar even liggen voor wat het is en ons focussen op de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Misschien even met moeders overleggen wat die er van vindt? Blijkbaar is het voor haar geen issue, waarom voor jou wel?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Cheap tplink routertje/ap nemen:

http://www.tp-link.us/faq-350.html

Dat als AP inzetten, wifi uit op de TC7210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Ik zie het. En inderdaad, begrijp de standpunten heel goed.

Maar als het op een technische wijze kan, waarop het kan helpen, doe ik dat net zo graag.

Lees dat die Gargoyle software wel wat is. Met die Ziggo router kan ik niet veel, behalve adressen compleet filteren.

Het liefst zie ik iets als een soort timer, welke wanneer de twee uur vol is gewoon aanspringt en dan het internet blokkeert. Zoiets kan met de originele router niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan gaat het kind over op een spelletje waar geen wifi bij nodig is. Hoe los je dat op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sypie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:51:
En dan gaat het kind over op een spelletje waar geen wifi bij nodig is. Hoe los je dat op?
Niet.

Waarom moet een kind worden gedwongen om buiten te spelen? Is dat een soort reflex, omdat we continu naar onze oren geroepen krijgen dat "beeldschermen" slecht zijn? (Ook al zitten we er met z'n allen tijdens een werkdag ook gewoon de godganse tijd voor?)

Je kunt tig regels gaan verzinnen, en je kunt allerlei technische muren opwerpen, maar misschien is het handiger om erachter te komen wat het kind zelf leuk vind?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Ik hoor het al, ik raak hier een gevoelige snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ouderwetse ideeën doen dat vaak ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

't is meer het opvoeden vervangen door techniek wat verbazing wekt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46
Fryslanboy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:55:
Ik hoor het al, ik raak hier een gevoelige snaar.
Tjah, beeldschermen zijn nu eenmaal heel interessant voor onze kroost, daar is niet zoveel aan te doen. Wellicht kan je uitdagingen/ spelletjes bedenken en zelf proberen met de kleine te gaan spelen buiten. Balletje mee, overgooien, voetballen. Of springtouwen.

Vaak is het de uitdaging die ze in de computerspelletjes vinden (steeds moeilijker, dus blijft uitdagend) een van de betere punten om een kind naar buiten te krijgen.

Ik ben zelf groot geworden met een Kookwekker bij het computeren, de computer moest uit als de kookwekker ging. Ik kreeg 2 uur per dag, in het weekend, hoe ik dat gebruikte moest ik zelf weten, maar na die 2 uur mocht ik niet meer.

De gevoelige snaar komt denk ik vooral dat iedereen vind dat je het jezelf door het te zoeken in techniek makkelijk probeert te maken. Je kan natuurlijk ook zorgen dat je kind niet op de computer/ telefoon kan en proberen een uitdaging buiten te verzinnen.

[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 03-08-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

evilution schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:09:
't is meer het opvoeden vervangen door techniek wat verbazing wekt.
Dat - en dan vooral in combinatie met aangeven dat je IRL het gezag mist omdat je zelf niet de ouder bent :o

Ofwel je hebt de ouderrol en neemt verantwoordelijkheid, danwel heb je die rol niet en heb je je te berusten in wat degene die die rol wel heeft doet. Technisch iets doen om toch je zin door te drukken lijkt me zachtst gezegd onverstandig.

Wat hier geheid ook speelt is verschil introvert-extravert. Goede kans dat jij extravert bent en energie haalt uit interactie met anderen. Niets mis mee, maar hou er rekening mee dat introverten - zoals kind in kwestie geheid is met deze omschrijving - anders in elkaar steken en juist energie putten uit tijd alleen. Voetballen met de buurjongens is dus niet alleen fysiek maar ook emotioneel uitputtend voor zo iemand. Wat bijvoorbeeld wel interessant kan zijn is lange wandelingen alleen of met max een ander persoon erbij. Iedereens karakter is anders en het heeft weinig zin (sterker nog is doorgaans contraproductief voor zowel kind in kwestie als relatie ermee) om iemand in een keurslijf te persen dat niet past bij het eigen karakter.

Dat iemand nu achter een scherm zit is kenmerkend voor huidige tijd, maar de achterliggende behoeftes zijn niet anders. Ik zou op die leeftijd alleen op bed met m'n neus in een goed boek gezeten hebben, maar evenmin buitengespeeld.

In het algemeen werkt positief opvoeden trouwens een stuk beter dan negatief: niet aangeven wat niet mag, maar alternatieven aanbieden die volgens jou beter zijn. Jij wil dat hij meer buiten speelt - ga dan met hem buiten spelen, of iets anders met haar doen dat beter past bij wat jij goed zou vinden :)

Als vader van een introverte meid van 13 kan ik ook roepen: maak je borst maar nat. Als je denkt dat hij nu lusteloos binnen zit, wacht maar tot hij gaat puberen. Als ik niet ingrijp zit ze 24/7 binnen met gordijnen dicht. Maar goed, ingrijpen doe ik wel. Overmorgenochtend gaan we voor het weekend (zonder computer!) naar Paris, beetje musea kijken en genieten van het eten :)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-08-2016 12:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renatever
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-01-2021
Mijn God, is dit Tweakers 'de grootste website in Nederland over technologie en elektronica' of ben ik per ongeluk op de website van Ouders van nu of Viva terecht gekomen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Goed voorbeeld doet goed volgen, kinderen spiegelen zich aan de ouders. Trek hieruit je eigen conclusies.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

renatever schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:46:
Mijn God, is dit Tweakers 'de grootste website in Nederland over technologie en elektronica' of ben ik per ongeluk op de website van Ouders van nu of Viva terecht gekomen? :N
Ben je nu speciaal geregistreerd om een nutteloze kick te doen van een topic dat al bijna 3 jaar oud is?

En ja, wij zijn een forum over technologie, maar ook dit hoort erbij.

Ik zet het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.