[Android Firefox] Scrollbug in Fx 48

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds Firefox naar versie 48 is opgehoogd, zit ik met het volgende probleem.

Een groot aantal van de posts op 't forum lijkt groter te zijn dan het frame waarin ze zijn gerendered.
Hierdoor kun je binnen de posts nog een héél klein beetje scrollen.
Gevolg dáárvan is dat je nauwelijks meer door de site kunt scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/rTbzDifuPAGCXHDa07jcuhJnxM9rCHAydPMySiNGVwQBInRd3fLIQBcOYrVHxMSFepPfbgLI7dY8CQNj33P7cnLtdETdNtBGmR8pQUc39SM0SCv0pjS_l-KdqbtGd_WEplrHhSNmScTTmGQqAonSGwbw7jP6cJF9aqSsu21wCKUB5DyOQCawEKSoVDGTCT0TyBo-Ka6ExroWjf5Ukdnk-7dXInXLxeaRX5LNprZ5AEvl6EVu4p3HM6S2byhNx_h7kGBSjJYB5wvmUsuiQx-4hzvg3y9VJGZ7c87hBj_E1QjeVaiVqsx9FUxdkJj9lW3HjLkhvQykHffhX_adSBS8-vqmZA19E6j8iZAMWaO6afSQRB352ySfANjglqqfx--0PnloMmifQC_B18QtRh-q2RHN4SigdqqEeZbopYpeQSyIVtitVaova3IFP5h0op2xZg3jPXM9SpXiBHNRry3VXRRfohoQa5Um7iI2BTmlu-_vSpDLtaLj-qPFRv7I4bhvSQtvGF-gmMcuLTKbSCVa5TALZ_NqsXoju071qr4mmx7nIqZAumNWbzT1CaCWgt94iR1eeqHRANHkU0PNxkR2KA6SV5pmvpbp=w452-h803-no

De verticale grijze balk rechts op 't screenshot geeft aan dat er binnen de post te scrollen valt.

Mocht e.e.a. niet duidelijk zijn, graag even laten weten. Dan kijk ik of ik er een filmpje van kan maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Smultie op 03-08-2016 12:06 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet even controleren of de afbeelding wel goed werkt, want ik zie 'm niet. De link verwijst naar je Google Drive pagina, niet de afbeelding direct.

Maar ik vraag mij af wat de ontwikkelaars kunnen doen aan een bug in een browser. Dat is al zo vaak geweest, dat het eigenlijk niet eens meer vreemd is dat het gebeurt. In het verleden waren er veel problemen met Safari op iOS. Ik zou het bij Mozilla aanmelden dat ze de CSS regels die een site geeft niet correct toepassen. Of er is een optie toegevoegd die uit moet en nu aan staat (of andersom).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er zit wel een overflow:auto op .message .post maar die is bedoelt voor horizontale scrolling (indien nodig). Er is ook geen reden dat er verticale scrolling wordt toegepast aangezien er geen restrictie op hoogte is. Dit is dus zoals Hero of Time al aangeeft hoogstwaarschijnlijk een bug in de nieuwe mobiele versie van Firefox.

Intentionally left blank

• Smultie
  • Niet online
Zal ongetwijfeld in Firefox voor Android zitten.
Helaas nog steeds in de nieuwste beta (49.0) hetzelfde probleem.

Ik ga 't bij Mozilla neerleggen, dank voor jullie commentaar.

• Smultie
  • Niet online
Kleine bump, sorry :)

Volgens de geleerden bij bugzilla
I think this is a layout bug, if it's a bug at all. It might be evangelism. I saved the page and reduced it somewhat, saved at the bug URL. On Desktop the scrollport for the div is the same size as the scrolled rect, so the scrollframe never scrolls. On Fennec I see that the scrollport is 30 app units smaller than the scrolled rect (15948 vs 15978 on my Xperia Z3C), which is one dev pixel, and so the scrollframe scrolls as expected. The question then is, why is the scrollport 30 app units smaller than the scrolled rect? That seems to be a layout problem or a bug in the page. I'll also attach a frame dump of the reduced page from Fennec.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is volgens mij niets dat de hoogte beperkt, dus de scrollheight zou altijd gelijk moeten zijn aan de clientheight. Lijkt mij toch een layoutbugje in Fennec...

Als het evangalism is dan hoor ik graag hoe we dit kunnen voorkomen (zonder overflow:auto weg te hoeven halen) :)

Intentionally left blank

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

overflow-x: auto;?
Dan weet je zeker dat er geen verticale scrolling is als je dan de -y op visible of hidden zet - afhankelijk van wat jullie vinden.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F.West98 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:06:
overflow-x: auto;?
Dan weet je zeker dat er geen verticale scrolling is als je dan de -y op visible of hidden zet - afhankelijk van wat jullie vinden.
Dat zou wellicht een workaround zijn, maar zou niet nodig hoeven zijn ;)

Intentionally left blank

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik loop ook tegen dit probleem aan, inderdaad FF op Android. Door een topic scrollen gaat zo zeer stroef, want telkens komt er een scrollbalk per post die niets doet behalve je scrollen verstoren, naast die van het hele topic.

• Smultie
  • Niet online
Is T.net nog steeds van mening dat Mozilla dit probleem moet oplossen?

Is de 'overflow-x: auto;' een oplossing die een gebruiker zélf kan implementeren?

Zoals het er nu voor staat gebeurt er volgens mij weinig bij Mozilla, en het probleem blijft érg irritant.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Smultie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:02:
Is T.net nog steeds van mening dat Mozilla dit probleem moet oplossen?

Is de 'overflow-x: auto;' een oplossing die een gebruiker zélf kan implementeren?

Zoals het er nu voor staat gebeurt er volgens mij weinig bij Mozilla, en het probleem blijft érg irritant.
Ja, dat kan je zelf oplossen via custom CSS uit de Karmastore. Zoek de div op (class/id) waar dit voorkomt en zet 't er bij als code. Iets als dit, uitgaande van de div in de reacties hier:
Cascading Stylesheet:
1
.message .post { overflow-x: auto; }

• Smultie
  • Niet online
Thanks voor je antwoord!

Heb nu het volgende in de CSS instellingen staan, maar hij hapert nog steeds op mobile.

Kan iemand met wat meer verstand van zaken of het onderstaande goed staat?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YuolKiVOHHgra1lyd4mg7f6JVD_xxztY9pisus3c6hbNWHm6tkIbbuUeoQPIZ4DdHxQW9E8C3XlTm3vOMsL9Ux_zQQjvGmFKxC9xLcos16MjB61UrTWaJs77GSWL-u2HQUKvHQp7rH7hHXUbb95WfwWSgEzGfiW6WtSU3lo2hVjcmbarveWBnDEM9vg_8C7iWr4FJOmeLHm63t38KWLqc5eXWaSWqjRsPbD8zDh-rbPiKvZWuRNefa_5l3DenTN11maxMkUnRd8KavyVXs1jokiYKkm0fzuNg_EIdOVZ_isNvps_8sRBrVA-56vO5spyXJVhUFoCRprXmEgkqetIE9h7k754gfqHPdAVKKvo5n819SdAhhDYDGRWiS3QqytfFoeP8iczKrhGpWxP1ZBRm8IcfZPNwSow4KoWA5EB3FSGUyHT7chg4cXmkS572zwyZ9qnQWa0M9eUo0JDGpbTwEUHf6CfpMuW3UhNF-1lVif5cMni8lJCW__sblu1SRLP4oxbTvo9z8Mma248a3wfiw9-09FsJ79dJ-VyL-IiTsVURLqAONFR4wvoJ7j-cbL6HrTtrp0flOItvQ9NWQGRAPB33RvTT81zbcktPTN6zOEb0rNg9g=w796-h634-no

[ Voor 61% gewijzigd door Smultie op 04-11-2016 15:47 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is een mogelijkheid dat je voor de ; nog !important moet zetten. En anders even met je PC de grade van je mobiel forceren en via Inspecteer element de classes achterhalen.

• Smultie
  • Niet online
.message .post { overflow-x: auto!important; }
dan?

Grade veranderen e.d. gaat me een beetje boven de pet :<

[ Voor 32% gewijzigd door Smultie op 04-11-2016 19:48 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 20:39

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Probeer dit is:

Cascading Stylesheet:
1
.message .post { overflow-x: auto !important; }

(Met spatie dus)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Smultie
  • Niet online
Helaas. Nog steeds een scrollbar ín posts.

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 04-11-2016 20:05 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Smultie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:47:
[...]
dan?

Grade veranderen e.d. gaat me een beetje boven de pet :<
Hoezo boven je pet? Als je het venster op de desktop smal genoeg maakt veranderd het automatisch. En anders ga je naar https://tweakers.net/devicedetect waar je eenngrade kan forceren.

• Smultie
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:32:
[...]

Hoezo boven je pet? Als je het venster op de desktop smal genoeg maakt veranderd het automatisch. En anders ga je naar https://tweakers.net/devicedetect waar je eenngrade kan forceren.
Omdat ik dat niet wist, sorry hoor :/
Anyway, blijkbaar is het een <div class ="post">

• Smultie
  • Niet online
Is er iemand die me bij het handje kan nemen in het aanpassen van de custom CSS rules zodat dit zou moeten werken in Fennec?

• Smultie
  • Niet online
Is hier echt niets tegen te doen, jongens?
GoT is letterlijk het enige forum waarop dit fenomeen zich voordoet.

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:51:
Is hier echt niets tegen te doen, jongens?
GoT is letterlijk het enige forum waarop dit fenomeen zich voordoet.
Door Tweakers' overflow: auto zijn overflow-x en overflow-y ingesteld op auto, maar je wilt dat overflow-y op none staat, dus dan krijg je:
code:
1
.message .post { overflow-y: none !important; }

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:38:
[...]

Door Tweakers' overflow: auto zijn overflow-x en overflow-y ingesteld op auto, maar je wilt dat overflow-y op none staat, dus dan krijg je:
code:
1
Hoi @wb9688 , fijn dat je reageert.
Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit (exact, ben noob op dit vlak) invoer bij de 'Custom stylesheet'?

Ik heb nu letterlijk
ingevuld, maar ik heb nog steeds problemen met scrollen binnen GoT topics op m'n telefoon.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap dat het irritant is. Ik heb een ticket gemaakt om te kijken of wij er zelf een fix voor kunnen maken...

Intentionally left blank

• Smultie
  • Niet online
Thanks @crisp *;

Verwijderd

Smultie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:09:
[...]

Hoi @wb9688 , fijn dat je reageert.
Zou je me kunnen vertellen hoe ik dit (exact, ben noob op dit vlak) invoer bij de 'Custom stylesheet'?

Ik heb nu letterlijk

[...]
ingevuld, maar ik heb nog steeds problemen met scrollen binnen GoT topics op m'n telefoon.
Ik bedoelde hidden ipv none.

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 06:46:
[...]

Ik bedoelde hidden ipv none.
Held!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben overgestapt naar Firefox op android en loop ook tegen dit probleem aan in android versie 57.
Het gebeurt alleen bij posts met een handtekening.

Kan er vanuit Tweakers naar gekeken worden?

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11 08:34
Ben ook sinds een paar weken overgestapt maar dit is inderdaad erg vervelend.

Is er al iets meer bekend over een eventuele oplossing?

Ik gebruik Firefox Beta v60

Edit: heb zojuist signatures in de forum instellingen uitgezet en dat lost het op, niet helemaal de juiste oplossing, maar het werkt. d:)b

Oké nog wat meer geprobeerd, maar het is nog niet helemaal weg maar wel een stuk verbeterd.

[ Voor 57% gewijzigd door Spekker op 15-04-2018 20:06 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:23:
Ik snap dat het irritant is. Ik heb een ticket gemaakt om te kijken of wij er zelf een fix voor kunnen maken...
Staat dit ticket nog in de queue, of is het een won't fix geworden? Uit privacy overwegingen ben ik overgestapt op FF, maar ik loop ook tegen dit issue aan.

Uiterst links vegen om te scrollen werkt, maar daar moet je echt bewust over nadenken.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hopelijk ondertussen gefixed?
Pagina: 1