Problemen met H115i te installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:34
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren een Define R5 case aangeschaft plus een Corsair H115i waterkoeler. Ik heb problemen met het installeren van de radiator aan de bovenkant van mijn case. Op de radiator zitten in totaal 8 schroefgaten waarvan er min. 6 bevestigd horen te zijn, het probleem is nu dat ik ze niet alle 6 correct gepositioneerd kan krijgen onder de mounting holes van mijn case, dit komt simpelweg net wat te kort, al zou ik de gaatjes in de bovenkant van mijn case wat breder maken zou alles probleemloos passen...

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij misschien verder kan helpen? Thanks !

Beste antwoord (via UncleEddy op 04-08-2016 16:46)

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
UncleEddy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Dus jij denkt ook dat ik het beste de rear fan kan verwijderen en dan de radiator met fans als exhaust bovenin de case moet plaatsen ?
Dit lijkt me het beste, als dan alles past :Y

Heb ik zelf trouwens ook, daar past de rear Exhaust ook niet meer. }:|

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
Het zou gewoon moeten passen. Kan je wel de 2 fans aan zowel de radiator als de kast bevestigen? klinkt als ergens een productie foutje. uiteraard 2 gaatjes bij boren/groter maken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
loki504 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:59:
Het zou gewoon moeten passen. Kan je wel de 2 fans aan zowel de radiator als de kast bevestigen? klinkt als ergens een productie foutje. uiteraard 2 gaatjes bij boren/groter maken kan geen kwaad.
Ik kan de fans los wel vast maken aan de case, dat past zonder problemen. Maar zodra ik de radiator tegen mijn behuizing aan houd komen niet alle schroefgaten overeen met die op de radiator. Gaten boren doe ik liever niet, aangezien de case nog geen dag oud is, mocht ik geen oplossing vinden zal ik daar inderdaad maar eens aan moeten denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En fans op je radiator past ook? begrijp je niet wil schroeven in je nieuwe kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
loki504 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:17:
En fans op je radiator past ook? begrijp je niet wil schroeven in je nieuwe kast.
De fans passen inderdaad ook zonder problemen op de radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En als je radiator>fan>kast bouwt? werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Zit er dan ruimte tussen de fans als ze op de radiator zitten? Of als ze in de case zitten?

Op mijn Define S komen ook niet alle schroefgaten overeen met een 420 radiator. Heb er 2 bij moeten maken.

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:30:
Zit er dan ruimte tussen de fans als ze op de radiator zitten? Of als ze in de case zitten?

Op mijn Define S komen ook niet alle schroefgaten overeen met een 420 radiator. Heb er 2 bij moeten maken.
Wat bedoel je precies ? Want als ik naar mijn waterkoeling setup kijk lijkt alles qua montage prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
loki504 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:27:
En als je radiator>fan>kast bouwt? werkt het dan wel?
Makkelijker gezegd dan gedaan.. Gisteren wel geprobeerd maar het lukte me toen niet. Daarbij weet ik niet of het wel gewoon mogelijk was, ik was nogal gestressed na 2 uur lang lopen kloten met wat schroefgaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
UncleEddy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Wat bedoel je precies ? Want als ik naar mijn waterkoeling setup kijk lijkt alles qua montage prima in orde.
Als ik de reacties zo lees krijg je wel de fans op de rad. En ook de fans in de case. Maar de fans al op de rad geïnstalleerd, dan krijg je hem niet in de case?

Als ik dit verkeerd heb begrepen dan, my bad :)

Maar het kan zijn dat als je alleen de fans in de case hebt dat ze dan iets verder uit elkaar zitten als op de radiator. Dat had ik wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Als ik de reacties zo lees krijg je wel de fans op de rad. En ook de fans in de case. Maar de fans al op de rad geïnstalleerd, dan krijg je hem niet in de case?

Als ik dit verkeerd heb begrepen dan, my bad :)

Maar het kan zijn dat als je alleen de fans in de case hebt dat ze dan iets verder uit elkaar zitten als op de radiator. Dat had ik wel iig.
Daar leek het gisteren wel op inderdaad, durf dit alleen niet te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Meten is weten, installeer ze in de case en meet van buitenkant tot buitenkant. Dan op de radiator monteren en meten van buitenkant tot buitenkant. Dan weet je het als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:29:
Meten is weten, installeer ze in de case en meet van buitenkant tot buitenkant. Dan op de radiator monteren en meten van buitenkant tot buitenkant. Dan weet je het als het goed is
Het schijnt dat als ik de rear fan verwijder dat de koeler dan wel past.. Is het oké als ik geen exhaust fan achterin de case heb..? Dan zou ik met tie wraps de 140mm fan aan mijn drive cages installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als je twee fans bovenop door de Rad uit laat blazen, dan heb je die rear exhaust echt niet nodig.

Hij zou zelfs tegen kunnen werken, omdat die dan lucht van de andere twee fans weg zuigt.

Als het past, kan je de rear fan wel omdraaien en juist weer frisse lucht laten aanleveren, maar als dat niet gaat, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
djunicron schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:13:
Als je twee fans bovenop door de Rad uit laat blazen, dan heb je die rear exhaust echt niet nodig.

Hij zou zelfs tegen kunnen werken, omdat die dan lucht van de andere twee fans weg zuigt.

Als het past, kan je de rear fan wel omdraaien en juist weer frisse lucht laten aanleveren, maar als dat niet gaat, geen probleem.
Dus de rad fans als exhaust gebruiken dan ? Corsair zelf geeft aan dat de fans als intake het beste koelen, geldt dit dus niet voor cases zonder rear fan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
UncleEddy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Dus de rad fans als exhaust gebruiken dan ? Corsair zelf geeft aan dat de fans als intake het beste koelen, geldt dit dus niet voor cases zonder rear fan ?
als ze voorin zitten dienen ze als intake(de schoonste lucht blazen ze dan naar binnen). boven in dienen ze als excaust te draaien. dan blazen ze kast lucht(iets warmer als buitenlucht). je kast uit. Voor puur alleen CPU zou theoretisch voorin het beste zijn. Maar dit zorgt er ook voor dat je GPU moet gaan koelen met warmere lucht.(je blaast immers warmere lucht je kast in). gewoon boven in als exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
loki504 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

als ze voorin zitten dienen ze als intake(de schoonste lucht blazen ze dan naar binnen). boven in dienen ze als excaust te draaien. dan blazen ze kast lucht(iets warmer als buitenlucht). je kast uit. Voor puur alleen CPU zou theoretisch voorin het beste zijn. Maar dit zorgt er ook voor dat je GPU moet gaan koelen met warmere lucht.(je blaast immers warmere lucht je kast in). gewoon boven in als exhaust.
Thanks voor je reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ja, natuurlijk wil de fabrikant dat je de beste resultaten haalt met hun cooler.

Als Intake koelt het zeker beter, tenminste, het koelt de Radiator beter. Dit kan je stressed wellicht een paar graden schelen in het water en dus wellicht ook in je cores. Maar dan heb je ook kans dat je 40 graden lucht in je case pompt, ipv 25. En dat merken dan alle componenten weer, je moederbord fases / bridge, je videokaart, etc.

Bovenin een Rad als intake werkt de stijging van warme lucht tegen, dan kan je zomaar een 40-50 graden lucht "deken" leggen bovenop je moederbord. Niet echt optimaal voor alle hardware daar.

Dan zou een outtake fan wellicht helpen, maar dan laat je alle warme lucht door een enkele 120 of 140mm fan verdwijnen en nu door 2.

Waterkoeling voorin als intake werkt eigenlijk alleen fijn als er geen HDD's zitten. Ik heb het wel eens gezien dat een setje HDD's 50 graden werden (idle) doordat de radiators er dicht op zaten (push fans) en de lucht vrij warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
djunicron schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:14:
Ja, natuurlijk wil de fabrikant dat je de beste resultaten haalt met hun cooler.

Als Intake koelt het zeker beter, tenminste, het koelt de Radiator beter. Dit kan je stressed wellicht een paar graden schelen in het water en dus wellicht ook in je cores. Maar dan heb je ook kans dat je 40 graden lucht in je case pompt, ipv 25. En dat merken dan alle componenten weer, je moederbord fases / bridge, je videokaart, etc.

Bovenin een Rad als intake werkt de stijging van warme lucht tegen, dan kan je zomaar een 40-50 graden lucht "deken" leggen bovenop je moederbord. Niet echt optimaal voor alle hardware daar.

Dan zou een outtake fan wellicht helpen, maar dan laat je alle warme lucht door een enkele 120 of 140mm fan verdwijnen en nu door 2.

Waterkoeling voorin als intake werkt eigenlijk alleen fijn als er geen HDD's zitten. Ik heb het wel eens gezien dat een setje HDD's 50 graden werden (idle) doordat de radiators er dicht op zaten (push fans) en de lucht vrij warm was.
Dus jij denkt ook dat ik het beste de rear fan kan verwijderen en dan de radiator met fans als exhaust bovenin de case moet plaatsen ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
UncleEddy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Wat zijn jouw temperaturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Ik moet de waterkoeling nog aansluiten. Heb als voorbereiding de Black Ice 420gts alvast bovenin geplaatst, samen met 3x Fractal Venturi HP14's, puur om te passen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:37:
Ik moet de waterkoeling nog aansluiten. Heb als voorbereiding de Black Ice 420gts alvast bovenin geplaatst, samen met 3x Fractal Venturi HP14's, puur om te passen :*)
Ah oke, ik ben benieuwd ! Nu hopen dat het bij mij allemaal past zonder de fan dan zal ik je de temperaturen even laten weten mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Ben wel benieuwd ja :). Vermeld ook ff je snelheid/volts/processor e.d. voor het totaalplaatje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Had op Reddit antwoord gegeven, moet gewoon passen, Fractal zegt dat je je rear fan moet verwijderen,..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:35:
Ben wel benieuwd ja :). Vermeld ook ff je snelheid/volts/processor e.d. voor het totaalplaatje :*)
i5-6600K, 22 graden op quiet wanneer idle. Nog geen OC toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
[Remmes] schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:59:
Had op Reddit antwoord gegeven, moet gewoon passen, Fractal zegt dat je je rear fan moet verwijderen,..
Thanks !! Het is inmiddels al gelukt, wel toevallig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UncleEddy
Mr-E schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:35:
32 graden met overclock naar 4.1GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Jeetje wat blijven die dingen koud zeg, ben heel benieuwd naar de temps van mijn oudje :).

[ Voor 40% gewijzigd door Mr-E op 04-08-2016 08:46 ]

Pagina: 1