Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• cheapnuts
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-10-2016
Mijn vraag
Hoe koppel ik mijn sd kaart aan mijn gsm? Deze mogelijkheid kwam er voor het eerst vanzelf op toen ik de sd kaart in mijn gsm plaatste, maar ik ben er toen niet op in gegaan. Daar heb ik nu spijt van en wil ik verandering in brengen. Dus mijn vraag is: hoe koppel ik mijn sd-kaart aan mijn smarthphone?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een willeyfox swift gsm met de volgende software: adroidversie 6.0.1. en cyanogen OS versie 13.0

wellicht heb je daarmee de belangrijkste info?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Plaats de micro-sd kaart in de computer.
2. Vervolgens ga je naar 'Computer' en klik je rechtermuisknop op de micro-sd kaart.
3. Kies nu voor formatteren en selecteer onder 'Bestandssysteem' FAT.
4. Formatteer nu de micro-sd kaart. De gegevens die nu op de micro-sd kaart staan, gaan verloren.
5. Plaats de micro-sd kaart opnieuw in de telefoon zodra het formatteren is voltooid. De micro-sd kaart zou nu wel gelezen moeten worden door de telefoon.

Dit probeerde ik al, maar ik krijg de optie "formateren" niet op mijn pc te zien.

wat ik verder al probeerde is in mijn instellingen vanalles zitten opzoeken. als ik bijvoorbeeld naar mijn bestanden ga op mijn gsm en dan mijn sd kaart selecteer zie ik een optie "gekoppeld" maar daar kan ik niet op klikken om dit aan te leggen.

Verder op het internet verschillende forums afschuimen naar antwoorden, maar ik ben een redelijke technologienoob en ken daar neit te veel van, vandaar dat ik jullie deze vraag op deze manier stel. in de hoop een oplossing te vinden.

Beste antwoord (via cheapnuts op 03-08-2016 12:25)

• RoyVeld
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-05 15:33
Heb je dit al geprobeerd:
  1. Instellingen
  2. Onder het kopje 'Systeem' -> Opslag & USB (of zoiets, heb zelfs de taal op Duits staan
  3. Selecteer je SD-kaart door op de naam van je SD kaart te drukken, niet het driehoekje dat omhoog wijst, dat is eject
  4. Selecteerd de drie dots (rechtsboven)
  5. Instellingen
  6. Als intern formatteren
Ik heb hem zelf niet als intern geformatteerd, want op de een of andere manier herkent HERE het extra geheugen niet wanneer ik het als intern geheugen formatteer. Weet niet of dat bij meer apps zo is, maar dat is wel iets waar je over moet denken bij de keuze voor intern formatteren of niet.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:12
quote:
cheapnuts schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:08:
hoe koppel ik mijn sd-kaart aan mijn smartphone?
Wat bedoel je precies met koppelen? Wil je het SD geheugen gebruiken als interne opslag? Heeft de SD kaart wel gewerkt in het verleden of is dit de eerste keer dat je een SD kaart gebruikt?
quote:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Plaats de micro-sd kaart in de computer.
2. Vervolgens ga je naar 'Computer' en klik je rechtermuisknop op de micro-sd kaart.
3. Kies nu voor formatteren en selecteer onder 'Bestandssysteem' FAT.
4. Formatteer nu de micro-sd kaart. De gegevens die nu op de micro-sd kaart staan, gaan verloren.
5. Plaats de micro-sd kaart opnieuw in de telefoon zodra het formatteren is voltooid. De micro-sd kaart zou nu wel gelezen moeten worden door de telefoon.

Dit probeerde ik al, maar ik krijg de optie "formateren" niet op mijn pc te zien.
Goed dat je al wat stappen hebt geprobeerd. Mag ik je vragen om het linkje naar dit stappenplan ook even te delen met ons?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RoyVeld
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 01-05 15:33
Heb je dit al geprobeerd:
  1. Instellingen
  2. Onder het kopje 'Systeem' -> Opslag & USB (of zoiets, heb zelfs de taal op Duits staan
  3. Selecteer je SD-kaart door op de naam van je SD kaart te drukken, niet het driehoekje dat omhoog wijst, dat is eject
  4. Selecteerd de drie dots (rechtsboven)
  5. Instellingen
  6. Als intern formatteren
Ik heb hem zelf niet als intern geformatteerd, want op de een of andere manier herkent HERE het extra geheugen niet wanneer ik het als intern geheugen formatteer. Weet niet of dat bij meer apps zo is, maar dat is wel iets waar je over moet denken bij de keuze voor intern formatteren of niet.

• cheapnuts
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-10-2016
@rens-br de precieze link van dat stappenplan weet ik niet meer. Maar ik bedoelde inderdaad het als intern geheugen gebruiken ja. Maar ondertussen is het al opgelost, toch bedankt!

@RoyVeld dankjewel! dat is inderdaad wat ik moest doen! dom dat ik dat niet eerder gevonden heb eigenlijk, maar nu werkt het, bedankt!

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*