Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recent is mijn webshop dermate uit de hand gelopen op mijn woon adres dat ik over ben gestapt naar een winkelpand.

Op dit moment ben ik het winkelpand aan het verbouwen.
Echter loop ik tegen wat gedoe aan met de verzekering aanvragen..

Mijn huidige verzekeraar centraal beheer achmea stelt een alarm met borg klasse 2 certificaat verplicht.
Dit houdt in dat installatie / onderhoud etc door een gecertificeerd bedrijf moet gebeuren en dit loopt stevig in de papieren. Circa. 1800 euro installatie kosten (draadloos) en dan nog eens 300 euro per jaar aan onderhoud en meldkamer.

Terwijl er ook meer dan genoeg alarm systemen zijn voor zeg 400 euro materiaal en 150 euro per jaar aan meldkamer. Een stuk voordeliger dus en mijn inziens echt geen een stap lager wat veiligheid betreft.

Is het gebruikelijk dat bij een winkelpand altijd een borg certificaat wordt geeist? Ik zie genoeg winkels die geen eens een alarm systeem hebben laat staan borg certificaat.

Of zijn er ook voordeliger alternatieven voor de alarm systemen met borg certificaat?

Een paar melders ophangen en aanmelden dat lukt een blinde bijna ook nog wel.. mede daarmee het prijs verschil van ruim 1400 euro is mijn inziens behoorlijk extreem.

Voorbeeld: https://www.smartalarm.nl/shop/

*Ik heb overigens al een camera systeem met nvr en alles zelf geregeld het alarm zelf plaatsen en installeren is ook niet de uitdaging voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:58
Stellen andere verzekeraars ook dezelfde eis? Ik neem aan dat je dat bij de de verzekeraars hebt nagevraagd?

[ Voor 41% gewijzigd door President op 02-08-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:15
Je verzekering mag dit eisen. Voor kantoorpanden ook vaak verplicht.
Ook je hang en sluitwerk moet hier aan voldoen. (Skg 3 minimaal uit mijn hoofd)

Nog een leuke voor je, hoe zit het met je brandmeld centrale? Verzekeringen verplichten dit ook vaak met nodig onderhoud.

Als het certificaat er simpelweg er niet is ben je ook niet verzekerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedfightserv op 02-08-2016 22:40 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen een verzekeraar is er heel helder over ik moet het altijd meerdere malen expliciet doorvragen bij hun helpdesk. Want op hun sites staat het niet vermeld. Van centraal beheer heb ik nu dus het antwoord gehad klasse borg 2. Van delta lloyd en nationale nederlanden wacht ik nog altijd op antwoord.

En SKG*** minimaal uhh er is niet hoger dan skg*** in de skg klassering :P Maar scharnieren, sloten zijn allemaal skg***. Sterker nog de voordeur heeft een sluis met 2x skg*** op rij. Wat overigens ook de enigste directe toegang is tot de winkel aangezien er maar 1 ingang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tip installeer zelf de beveiliging eventueel in overleg en laat het daarna borg certificeren. € 300 per jaar is niet veel voor meldkamer en onderhoud. Kijk vooral even goed rond en vergelijk er zijn grote verschillen. En ja borg gecertificeerde apparatuur is wel degelijk anders lees degelijker maar rondshoppen kan veel schelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.