Vraag

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:43
Mijn vraag
Hallo,

Ik wil, binnen 6 maanden, een nieuwe videocamera kopen. Daar wil ik promotievideo's mee gaan maken (ook binnen). Mijn budget is zo'n €2.500. Ik ben op zoek naar een camera waarmee ik met ringen handmatig de scherptediepte in kan stellen. Het belangrijkste is dat ik opnames kan maken in goede kwaliteit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Panasonic HC-X1000E gezien. Die trok mij wel aan (met name de 4K opname mogelijkheid). Maar ik begreep dat deze videocamera een (relatief) kleine sensor heeft, dat lijkt me niet handig als ik ook binnen wil filmen.

Wie heeft tips/adviezen voor me?

Alvast bedankt, Simon

Alle reacties

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23
Op zich kun je prima met de HC-X1000E binnen filmen. Maar spelen met scherptediepte is er niet bij. Dus zorg dat je eerst je prioriteiten goed op een rijtje hebt.
En wat voor promovideo's? En wat voor ervaring heb je al met video-apparatuur?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• s_amoraal87
Bedankt voor je reactie!

Momenteel gebruik ik een PJ530 van Sony. Ik wil nu de stap maken naar professioneler apparatuur.
Promotievideo's met name voor coaches/therapeuten. Dit kan binnen plaatsvinden maar ook geregeld voor buiten, bv bij een paardencoach..
De algehele kwaliteit is mijn prioriteit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn zusje gebruikt alweer een paar jaar een Canon C300 voor de simpelere zaken, dat bevalt wel geloof ik. Wellicht dat die tweedehands inmiddels wel binnen budget kunnen vallen, maar eerlijk gezegd heb ik me niet in de markt verdiept.

• s_amoraal87

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk naar een DSLR met full frame daar wordt tegenwoordig heel veel mee gefilmd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• s_amoraal87
Wat zou dat betekenen voor de videokwaliteit?
Als je de Panasonic HC-X1000E zou vergelijken met de Canon EOS 5D Mark III?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23
Ongeveer zoiets: https://www.dpreview.com/...9173&y=0.8744152572867938
De 5D3 heeft een fullframe sensor en een X1000E heeft net zoals de SX280 (die even gepakt omdat die in de lijst staat) een 1/2.3" sensor.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• s_amoraal87
Oké, dat is wel een interessante mogelijkheid. Het is wel lastig voor mij te geloven een DSLR betere video's maakt dan een videocamera van hetzelfde budget. Maar misschien is dat een gevoelskwestie.
Een van de voordelen van een videocamera is de hoeveelheid aan aansluitingen/instellingen speciaal voor video-opnames. Of kan de DSLR veel hiervan opvangen?

Bedank allemaal voor het meedenken/reageren!
Pagina: 1