Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsdG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-12-2019
Zou iemand mij kunnen vertellen of de MSI B150 PC Mate een Molex connector heeft?
Ik heb namelijk interesse in een NZXT H440, ook vanwege de fan hub, maar daarvoor is een Molex aansluiting vereist.
Als het moederbord die namelijk niet heeft, haal ik liever de S340 om kosten te verlagen. Op de site van MSI kan ik er niks over vinden, en de support van MSI is bijna onmogelijk op een normale manier te bereiken,

Beste antwoord (via ThijsdG op 02-08-2016 22:21)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

ThijsdG schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:13:
Maar het is toch de bedoeling dat fans op het moederbord worden aangesloten? Of is dat alleen maar om stroom te krijgen?
Fans gebruiken 3-pin en 4-pin PWM om met het moederbord te verbinden, dan kan het moederbord de stroomtoevoer reguleren waardoor de snelheid te beïnvloeden is. Als er een molex aansluiting aan de fan zit dan draait-ie altijd op maximale snelheid aangestuurd door de 12 volt lijn direct van de voeding.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Molex connectors komen van de voeding, niet van het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus aan https://www.msi.com/Mothe...E.html#hero-specification heb je niet genoeg om te weten of het moederbord een aansluiting heeft voor dit:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Molex_female_connector.jpg/220px-Molex_female_connector.jpg

Dat is wat je vraagt? Met meneer hier boven mij, plus dat je zelf even verder had kunnen zoeken. Waarom heeft een moederbord een voedingaansluiting nodig voor een behuizing? Hoe zie je dat voor je?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang je voeding een molex heeft kan je de H440 gebruiken. Moederbord is niet relevant.

Stroomkabels, waaronder Molex komen zoals gezegd uit de voeding en worden van daaruit verbonden met het moederbord, maar dat wist je vast al mits het niet je eerste PC build ooit is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsdG
Maar het is toch de bedoeling dat fans op het moederbord worden aangesloten? Of is dat alleen maar om stroom te krijgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Fans gebruiken 3-pin en 4-pin PWM om met het moederbord te verbinden, dan kan het moederbord de stroomtoevoer reguleren waardoor de snelheid te beïnvloeden is. Als er een molex aansluiting aan de fan zit dan draait-ie altijd op maximale snelheid aangestuurd door de 12 volt lijn direct van de voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:23
Sommige moederborden kunnen werken als fancontroller. Je moederbord bepaald dan hoe snel een fan draait (mits je dit goed instelt in de bios). Als je ze direct op je voeding aan sluit, dan draaien ze altijd op de maximale snelheid (hoewel dit vaak ook nog wel mee valt). Je kunt ook anders er altijd nog een fancontroller los tussen zetten.

Er zijn vervolgens twee types fan: pwm (4pins) en simpele 3pins die met een variabel voltage aangestuurd worden. Er is zelfs een heel wikipedia artikel over:
Wikipedia: Computer fan control

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Je kunt ook gewoon even in de handleiding kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LkRbM0BggRCLaS2jMZydXrQI/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsdG
Bedankt voor de hulp iedereen! Dit is een soort van mijn eerste build, mijn eerste build was vorig jaar en het doel daarvan was om het zo snel mogelijk werkend te krijgen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter als doel hebben een systeem zo goed mogelijk werkend te krijgen.
Pagina: 1