First game build ~1200€ Tips?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• matgeroe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 16:28
Beste tweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
het voornaamste doel van deze computer wordt het spelen van games

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1200euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor muis tobo headset zijn al binnen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
heb tot nu toe het volgende lijstje. Ik zou het fijn vinden als jullie er je licht over kunnen laten schijnen.
De psu is waarschijlijk een beetje overkill maar dat is met oog op de toekomst gedaan.
Hebben jullie tips/andere componenten die hier wellicht beter in zouden passen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,51€ 230,51
1Asus H170-PRO/USB 3.1€ 126,51€ 126,51
1Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING€ 346,-€ 346,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
2Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter€ 3,27€ 6,54
1Cryorig H5 Universal€ 54,95€ 54,95
2Cooler Master Silent Fan 120 SI1, 120mm€ 3,99€ 7,98
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 78,95€ 78,95
1Corsair RM650x€ 105,-€ 105,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,83€ 148,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.171,22

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
niet echt, wel kamp intel. Ben over het algemeen wel tevreden met asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet echt. Zolang de meeste huidige games er goed op draaien.

OC
nope lijkt me niet nodig, althans niet voor de cpu.

Ik hoop dat ik voldaan heb aan de eisen van het starten van een nieuw topic en dat jullie mij verder kunnen helpen!

Alle reacties

Verwijderd

Ben benieuwd waar je die 650w ooit voor nodig gaat hebben, net als de H170 chipset. Hier kan je aardig wat besparen door een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt en pricewatch: MSI B150 GAMING M3 te nemen.

De S340 komt met 2 casefans wat genoeg is voor dit systeem wat hooguit 200w verbruikt. De CoolerMasters voegen niets toe. Heel stil zijn ze ook niet, ja op 7v maar dan verplaatsen ze erg weinig lucht.

Kijk ook nog eens naar de cpu koeler. Het is in NL een ramp om aan een Cryorig te komen. Levertijden van 6 - 8 weken zijn eerder regel dan uitzondering.

• matgeroe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:14:
Ben benieuwd waar je die 650w ooit voor nodig gaat hebben, net als de H170 chipset. Hier kan je aardig wat besparen door een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt en pricewatch: MSI B150 GAMING M3 te nemen.

De S340 komt met 2 casefans wat genoeg is voor dit systeem wat hooguit 200w verbruikt. De CoolerMasters voegen niets toe. Heel stil zijn ze ook niet, ja op 7v maar dan verplaatsen ze erg weinig lucht.

Kijk ook nog eens naar de cpu koeler. Het is in NL een ramp om aan een Cryorig te komen. Levertijden van 6 - 8 weken zijn eerder regel dan uitzondering.
Hi,
Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk 650 is idd overkill. Toch zou ik graag een modulaire voeding hebben, omdat de case ook een raampie heeft. Betreft de h170, wil mogelijk later wat wd/barracuda schijven halen en die in raid gebruiken, ivm mijn fotos rn films e.d. dat kan vgm niet met de b150 chipset.

Goed dat je t zegt, was me volledig ontgaan dat cryorig levertijden zolang zijn. Heb je nog een suggestie voor een alternatieve cooler die niet te hoog is en de cpu lekker koel houdt? Heb weleens een 212 evo gehad maar toen las ik dat de cryorig die er volledig uitliep, vandaar die keus.

Bvd

Verwijderd

In de S340 zit de voeding onder een kap en zie je niets van. Er is ruimte zat om de kabels netjes weg te werken. Het maakt dus niets uit of een voeding modulair is of niet. Neem gewoon een goede voeding met zwarte kabels en dat is de G 360w.

De kleur van de koeler zal een beetje bij de rest van het systeem moeten passen neem ik aan. Zwart als je er tegenaan kijkt. Dan past een pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 precies. Goedkoper met een zwarte afwerking aan de bovenkant zijn pricewatch: Thermalright True Spirit 90M Rev.A, pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A en pricewatch: Scythe Kotetsu.