Toon posts:

Game en Edit PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Nu mijn huidige rig ruim 3 jaar oud is, begint het langzaam tijd te worden voor een upgrade. Maar omdat ik voor mijn opleiding en kleine projecten regelmatig video's moet renderen voldoet mijn huidige opzet van mijn systeem niet meer.

Er zit niets anders op dan een heel nieuw systeem aan te schaffen... :/

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G45€ 0,-€ 0,-
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 0,-€ 0,-
2Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 48,50€ 97,-
1CM Storm Enforcer€ 69,90€ 69,90
2Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 14,95€ 29,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,-€ 41,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,34€ 86,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 324,14

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuw systeem wil ik graag op 1440p(geen must) gamen. Ik wil video's bewerken renderen o.a. ook motiongraphics. Er zullen dagelijks programma's van de Adobe Creative Suite gedraaid gaan worden En die moeten zo soepel mogelijk lopen. Daaronder vallen Illustrator, Photoshop (vandaar de monitor), Premiere Pro, After Effects, Indesign en Muse.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, maar ik wil eigenlijk wel onder de €1500 blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee naar mijn nieuwe systeem:
- SSD
- Harde schijven
- Behuizing?
- Voeding? (Ik weet dat het niet verstandig is om in een nieuwe build een oude voeding te gebruiken, maar deze is nog niet zo oud en volgensmij ook van redelijke kwaliteit. Maar ik heb rekening gehouden met een nieuwe voeding.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU
- Moederboord
- GPU
- Ram
- PSU?
- Kast?
- Beeldscherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou wel graag een stille build willen hebben.
Daarbij wil ik zeggen dat het uiterlijk van de componenten me niet uit maakt. Ik kijk toch nooit door de window naarbinnen O-)

Ga je overklokken?
Nee. Heb ik niet gedaan. Ga ik ook niet doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou het fijn vinden als jullie mijn build kunnen controleren en kijken of alles past, goed samenwerkt en of ik goede keuzes heb gemaakt. Misschien zijn er nog verbeterpunten?

Dit is wat ik wil gaan aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 315,70€ 315,70
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 479,-€ 479,-
1Dell Ultrasharp UP2716D Zilver, Zwart€ 475,25€ 475,25
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 62,95€ 62,95
1Corsair CX450M€ 55,55€ 55,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.492,40

Verwijderd

Je hebt een behuizing met raam. Misschien wat mooier geheugen? pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Je huidige voeding is van goede kwaliteit en zou wel 10 jaar mee moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:40:
Je hebt een behuizing met raam. Misschien wat mooier geheugen? pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Je huidige voeding is van goede kwaliteit en zou wel 10 jaar mee moeten kunnen.
mooi, dus ik hoef geen nieuwe voeding aan te schaffen :)
En je hebt wel gelijk met het geheugen. had gedacht dat het prijsverschil groter zou zijn. Pas het meteen aan in mijn wenslijst.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Nog een reden dat je zo'n duur moederbord neemt? Het ondersteund niet eens sli, dus aan dat 2e pci slot heb je niks. Een mobo van 60 euro voldoet eigenlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
BatmanNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:07:
Nog een reden dat je zo'n duur moederbord neemt? Het ondersteund niet eens sli, dus aan dat 2e pci slot heb je niks. Een mobo van 60 euro voldoet eigenlijk wel.
Aan 6 USB poorten op de i/o shield heb ik niet genoeg. Vandaar dit moederboord. Deze heeft er namelijk 8.

Of zijn er nog goedkopere alternatieven waar ik nog niet van weet?

Was dit er vergeten bij te zetten bij de eisen

Verwijderd

Gezien de kleurstelling van de behuizing past de M3 er wel bij. Geef je niets om de kleuren en heb je genoeg aan 7 USB poorten dan zou je de pricewatch: ASRock B150 Pro4/3.1 kunnen nemen
BatmanNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:07:
Het ondersteund niet eens sli, dus aan dat 2e pci slot heb je niks.
Dat doet geen enkel B150 bord, H110 en H170 ook niet net als diverse Z170 borden. Het is ook geen eis van TS dus niet relevant.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:28:
Gezien de kleurstelling van de behuizing past de M3 er wel bij. Geef je niets om de kleuren en heb je genoeg aan 7 USB poorten dan zou je de pricewatch: ASRock B150 Pro4/3.1 kunnen nemen

[...]

Dat doet geen enkel B150 bord, H110 en H170 ook niet net als diverse Z170 borden. Het is ook geen eis van TS dus niet relevant.
Klopt, maar een goedkoper mobo + bv een https://tweakers.net/pric...drive-bay-data-panel.html kan ook. Maakt ook opzich niet heel veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
BatmanNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:33:
[...]

Klopt, maar een goedkoper mobo + bv een https://tweakers.net/pric...drive-bay-data-panel.html kan ook. Maakt ook opzich niet heel veel uit.
Leuke suggestie, maar ik heb een deur voor die bay zitten. Dus als ik die poorten wil gebruiken dan moet het deurtje de hele tijd open staan en daarbij komt ook nog dat ik ze nodig heb op de achterkant en niet de voorkant.

Ik had ook nog deze monitor gevonden: pricewatch: LG 27UD68-P Wit Is dit een betere keus aangezien het een 4K monitor is tov de 1440p van de huidige monitor? Ze hebben allebei een goede kleurweergave. De Dell heeft USB poorten aan het scherm, en die zijn wel handig maar geen absolute must.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 21:05 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:18:
- Voeding? (Ik weet dat het niet verstandig is om in een nieuwe build een oude voeding te gebruiken, maar deze is nog niet zo oud en volgensmij ook van redelijke kwaliteit. Maar ik heb rekening gehouden met een nieuwe voeding.)
Dat een oude voeding niet mee zou kunnen naar een nieuwe PC of dat het onverstandig zou zijn is onzin. Een ongeschikte, defecte of voeding met ander (ernstig) probleem in de nieuwe PC stoppen is onverstandig.

Nu bestaan er twee verschillende TX750M voedingen, maar geen van twee hoef je te vervangen als je geen problemen hebt met de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:01:
[...]

Leuke suggestie, maar ik heb een deur voor die bay zitten. Dus als ik die poorten wil gebruiken dan moet het deurtje de hele tijd open staan en daarbij komt ook nog dat ik ze nodig heb op de achterkant en niet de voorkant.

Ik had ook nog deze monitor gevonden: pricewatch: LG 27UD68-P Wit Is dit een betere keus aangezien het een 4K monitor is tov de 1440p van de huidige monitor? Ze hebben allebei een goede kleurweergave. De Dell heeft USB poorten aan het scherm, en die zijn wel handig maar geen absolute must.
Hey!

Een beeldscherm met 4k resolutie is heel leuk en mooi natuurlijk!
Toch moet je dat absoluut niet doen, een gtx 1070 red dat niet op met de nieuwe games van tegenwoordig.
Ik gebruik zelf een gtx 1070 op een 1080p resolutie, wat flink overkill is.
Dus gewoon lekker 1440p houden :)

Je kan toch ook een extern usb kastje kopen? Ik heb er zelf ook een van de action ooit is gekocht en werkt ideaal, plug hem achter in en je hebt er 5 usb poorten bij, dus neem lekker een goedkoop moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:59:
[...]

Hey!

Een beeldscherm met 4k resolutie is heel leuk en mooi natuurlijk!
Toch moet je dat absoluut niet doen, een gtx 1070 red dat niet op met de nieuwe games van tegenwoordig.
Ik gebruik zelf een gtx 1070 op een 1080p resolutie, wat flink overkill is.
Dus gewoon lekker 1440p houden :)

Je kan toch ook een extern usb kastje kopen? Ik heb er zelf ook een van de action ooit is gekocht en werkt ideaal, plug hem achter in en je hebt er 5 usb poorten bij, dus neem lekker een goedkoop moederbord :)
Als ik dan op de desktop 4k gebruik en in programma's ook, en dan met gamen op 1440p game. Dat kan toch ook? Of is dat niet aan te raden?

Verder heb ik naar die externe kastjes gekeken, en dan ben je ook al gauw 20 tot 35 euro kwijt. Stel je neemt een mobo van 60 euro heb je wel wat bespaard, maar dan heb ik wel extra kabels op m'n bureau liggen. Dan heb ik liever twee usb poorten meer op m'n mobo voor die 20 euro extra.

Maar bedankt voor de suggestie :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:17:
[...]

Als ik dan op de desktop 4k gebruik en in programma's ook, en dan met gamen op 1440p game. Dat kan toch ook? Of is dat niet aan te raden?

Verder heb ik naar die externe kastjes gekeken, en dan ben je ook al gauw 20 tot 35 euro kwijt. Stel je neemt een mobo van 60 euro heb je wel wat bespaard, maar dan heb ik wel extra kabels op m'n bureau liggen. Dan heb ik liever twee usb poorten meer op m'n mobo voor die 20 euro extra.

Maar bedankt voor de suggestie :)
Hey, ik zou gewoon als ik jou was voor een 1440p beeldscherm gaan, ze noemen de gtx 1070 kaarten niks voor niks de 1440p sweetspot. Als 4k echt een vereiste is, tja dan zou je dat kunnen doen, lijkt me niet echt praktisch.

Nog even terug komend op die externe usb kastjes, 20-30euro?!? kan het me haast niet voorstellen heb jaartje of 5 geleden een bij de action gehaalt, volgens mij 3-4 euro, zitten prachtig 5 usb aansluitingen op en welke je gebruikt krijgt ook nog is een apart ledje wat gaan branden.
Ik heb hier een gevonden met 4 extra poorten: https://www.conrad.nl/nl/...9188_pla-992932&WT.srch=1
En tja een extra draad over het bureau.. Persoonlijk vind ik het ideaal voor usb sticks,telefoon opladen etc.. lekker dicht bij de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2016 00:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:25:
[...]

Hey, ik zou gewoon als ik jou was voor een 1440p beeldscherm gaan, ze noemen de gtx 1070 kaarten niks voor niks de 1440p sweetspot. Als 4k echt een vereiste is, tja dan zou je dat kunnen doen, lijkt me niet echt praktisch.

Nog even terug komend op die externe usb kastjes, 20-30euro?!? kan het me haast niet voorstellen heb jaartje of 5 geleden een bij de action gehaalt, volgens mij 3-4 euro, zitten prachtig 5 usb aansluitingen op en welke je gebruikt krijgt ook nog is een apart ledje wat gaan branden.
Ik heb hier een gevonden met 4 extra poorten: https://www.conrad.nl/nl/...9188_pla-992932&WT.srch=1
En tja een extra draad over het bureau.. Persoonlijk vind ik het ideaal voor usb sticks,telefoon opladen etc.. lekker dicht bij de hand.
Ik zal er eens goed over nadenken met die kastjes, het idee is in ieder geval niet gek. En eigenlijk moet ik er niet over zeuren over een zo'n draadje want de rest van m'n bureau is ook niet bepaald opgeruimd :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 01:03:
[...]

Ik zal er eens goed over nadenken met die kastjes, het idee is in ieder geval niet gek. En eigenlijk moet ik er niet over zeuren over een zo'n draadje want de rest van m'n bureau is ook niet bepaald opgeruimd :S
Hahaha herkenbaar :P

Ik heb me pc nu 3 weken, alle kabels netjes afgewerkt, alles netjes houden, heeft het 1 week volgehouden haha , is nu weer een puinzooi.

Kastje werkt ideaal hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog mensen die mij kunnen helpen wat betreft de monitor en evt. Nog op of aanmerkingen hebben op mijn build? Zit zelf nu erg te twijfelen of ik anders toch pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 te nemen ipv de Gainward.

En wat betreft de monitor kwestie. Kan ik beter pricewatch: LG 27UD68-P Zwart nemen en dan op 1440p gamen? Is wel handig met Adobe programma's vanwege de extra werkruimte of is toch pricewatch: Dell Ultrasharp UP2716D Zilver, Zwart een betere keuze? :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:13:
Nog mensen die mij kunnen helpen wat betreft de monitor en evt. Nog op of aanmerkingen hebben op mijn build? Zit zelf nu erg te twijfelen of ik anders toch pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 te nemen ipv de Gainward.
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock
Behoren tot de betere GTX 1070 kaarten en zijn ook nog eens fatsoenlijk geprijsd. Goedkoopste GTX 1070 kaarten zouden zo'n 400 euro moeten worden, waarbij echt goede versies zoals de kaarten hierboven met goede stille triple slot koeler en custom PCB een meerprijs krijgen van zo'n 50/75 euro. En kaarten met goede dual slot koelers horen iets van een 50 euro meerprijs te hebben. De meeste GTX 1070 kaarten zijn dan ook gewoon veel te duur. Deze drie zijn eigenlijk één van de weinigen met een relatief realistische prijs.
En wat betreft de monitor kwestie. Kan ik beter pricewatch: LG 27UD68-P Zwart nemen en dan op 1440p gamen? Is wel handig met Adobe programma's vanwege de extra werkruimte of is toch pricewatch: Dell Ultrasharp UP2716D Zilver, Zwart een betere keuze? :)
Zou zeggen een 3840x2160 scherm zonder TN paneel natuurlijk. Als de videokaart dan moeite heeft met de game kun je altijd de game instellingen op full HD met veel AA. Full HD past namelijk precies vier maal in 3840x2160. Maar voor andere dingen is zo'n hoge resolutie heerlijk. Zelf heb ik 2560x1440 op 27 inch zonder schaling in Windows en hogere resolutie is gewoon bij veel dingen handig. Vooral als je veel programma's of tabbladen tegelijkertijd open hebt zoals ik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1