Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Een probleem dat zowel hier als in Client als in Netwerk kan geplaatst worden.

Wanneer gebruikers in domein ACME.COM een bestand op een share willen openen krijgen ze een waarschuwing dat het geen vertrouwde locatie is.

Interessant:
\\FILESERVER -> Geen melding
\\FILESERVER.ACME.COM -> Wel melding

Om een of andere reden wordt de FQDN niet meer als intranet beschouwd?

Mijn eerste reflex was om de FQDN toe te voegen in IE aan het intranet - de standaardoplossing voor dit soort probleem - al is dat geen oplossing voor een heel domein (tja, tenzij ik die lijst met een GPO aanpas) en verklaart dat nog steeds niet waarom dat zo ineens gebeurd zonder dat er iets veranderd is aan dat domein of netwerk (althans, tot zover ik weet).

Heeft nog iemand suggesties?

Beste antwoord (via YellowOnline op 12-08-2016 15:40)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

YellowOnline schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:07:
Mijn eerste reflex was om de FQDN toe te voegen in IE aan het intranet - de standaardoplossing voor dit soort probleem - al is dat geen oplossing voor een heel domein
Waarom zou dit niet de juiste oplossing zijn?
To work around this issue, add the appropriate IP address range or fully qualified domain names (FQDNs) to your local intranet.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/303650

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Om eerlijk te zijn ben ik niet anders gewend, ik plaats altijd de domeinnaam in de intranet zone ivm dfs (anders krijg ik meldingen).
Ik pas de settings overigens over het gehele domein toe via GPP (betreffende registry keys toevoegen) zodat niet de complete settings locken en de gebruiker zelf niets meer toe kan voegen.

Edit : of bedoel je dat deze melding naar voren blijft komen terwijl je het domein al in de intranet zone hebt staan?

[ Voor 15% gewijzigd door Killah_Priest op 02-08-2016 18:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

YellowOnline schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:07:
Mijn eerste reflex was om de FQDN toe te voegen in IE aan het intranet - de standaardoplossing voor dit soort probleem - al is dat geen oplossing voor een heel domein
Waarom zou dit niet de juiste oplossing zijn?
To work around this issue, add the appropriate IP address range or fully qualified domain names (FQDNs) to your local intranet.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/303650

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Wij plaatsen al onze interne domains in de intranet zone. Ook de FQDN's van de webservers komen er in zodat alles browseble is zonder rare security meldingen :)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
mutsje schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:59:
Wij plaatsen al onze interne domains in de intranet zone. Ook de FQDN's van de webservers komen er in zodat alles browseble is zonder rare security meldingen :)
Ik ook, ik ben niet anders gewend (het is bij mij zelfs een automatisme om dit te doen bij bv het opzetten van een nieuwe omgeving).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, die ken ik. Check de instellingen van Office even, dikke kans dat ze daarmee openen. En die wijken af van wat Windows zelf al weet.
Toevallig laatst een Office update gehad? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Wel, omdat het niet meer werkte. Maar het probleem is kort daarna vanzelf verdwenen. Het is dus opgelost alhoewel niet helemaal duidelijk is wat het verschil was met voorheen. :/
Pagina: 1