Geen video output van GPU

Pagina: 1
Acties:

• Jesse Kuipers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-04-2024
Beste Tweaker,

Ik ben een pc aan het bouwen, maar kom er niet meer uit. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_

Mijn setup:
G450M Power supply
Intel Core I5-6400
Gigabyte GA-B150-HD3P
Gigabyte GTX 770

Ik heb vandaag alle componenten in de kast gezet, alleen krijg ik geen video signaal als ik mijn beeldscherm aansluit op de videokaart. Ik weet (vrij) zeker dat deze goed is geïnstalleerd. Heb hem ook in beide PCI-E slots aangesloten (met corresponderende settings in de BIOS) maar zonder resultaat.

Het lukt alleen om beeld te krijgen door de kabel van het beeldscherm aan te sluiten op de basis videokaart van het moederbord. Ik heb nu in de bios ingesteld dat hij de GPU van het moederbord moet gebruiken (anders krijg ik namelijk helemaal geen beeld) en met de GTX 770 aangesloten vind hij deze niet onder device manager.

De videokaart heb ik overgenomen van een vriend en deze werkte nog bij het uithalen. Het moederbord is nieuw.

Kunnen jullie me helpen?

Groet Jesse

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:38

Nemesizz

Untouchable

Voeding stekker(s) van de videokaart wel aangesloten? (wat ik zo zie moeten er als het goed is 2 PCI-e power stekkers in).

• Jesse Kuipers
Ja klopt, er zit een 6 en 8 pins stekker in de video kaart. De ventilatoren op de videokaart draaien ook gewoon als deze aangesloten is.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Je zal dingen moeten gaan uitsluiten.

Testen met een andere videokaart op je moederbord. -> geen beeld dan moederbord defect.
Grafische kaart in een andere pc -> geen beeld dan grafische kaart defect.

In theorie zou het ook nog je voeding kunnen zijn maar dat lijkt mij het minst waarschijnlijk.

ps. gtx 770, bedoel je niet een 970?

[ Voor 16% gewijzigd door D-dark op 02-08-2016 20:02 ]

Verwijderd

Welke monitor gebruik je met welke aansluiting(en)? Zit er een adapter tussen?

• Jesse Kuipers
D-dark schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:00:
Je zal dingen moeten gaan uitsluiten.

Testen met een andere videokaart op je moederbord. -> geen beeld dan moederbord defect.
Grafische kaart in een andere pc -> geen beeld dan grafische kaart defect.

In theorie zou het ook nog je voeding kunnen zijn maar dat lijkt mij het minst waarschijnlijk.

ps. gtx 770, bedoel je niet een 970?
Ja, daar zal ik morgen eens mee bezig gaan. Ik bedoel wel de 770.
Wel vette pech dat er net iets defect moet zijn bij mn eerste build :/
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:08:
Welke monitor gebruik je met welke aansluiting(en)? Zit er een adapter tussen?
Ik gebruik een AOC G2460VQ6 monitor. Het lijkt me niet dat het hier aan ligt aangezien ik wel beeld krijg als ik deze rechtstreeks op de moederbord ingang aansluit.

• Herberthofstede
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-11 16:31
Ooit ook zoiets gehad. Ik had mijn monitor toen met dvi aangesloten. Na een poos zoeken en testen op hdmi aangesloten toen werkte hij wel
Het raarste was toen 1 dvi scherm wou niet 1 hdmi en 1 dvi scherm wou wel :p

• Jesse Kuipers
Herberthofstede schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:35:
Ooit ook zoiets gehad. Ik had mijn monitor toen met dvi aangesloten. Na een poos zoeken en testen op hdmi aangesloten toen werkte hij wel
Het raarste was toen 1 dvi scherm wou niet 1 hdmi en 1 dvi scherm wou wel :p
Maar je zou dan toch denken dat als ik m'n beeldscherm op m'n MOBO aansluit en in de device manager ga kijken, dat hij mijn videokaart wel moet herkennen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Jesse Kuipers schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:03:
[...]

Maar je zou dan toch denken dat als ik m'n beeldscherm op m'n MOBO aansluit en in de device manager ga kijken, dat hij mijn videokaart wel moet herkennen?
Klopt. Je zal de kaart in een andere PC moeten testen om te bepalen of de kaart echt niet werkt of dat je PCIE slots kaduuk zijn.

Niet toevallig de pc op tapijt of een andere stof lopen bouwen? Mogelijk heb je een statische schok gegeven, dan is dat onderdeel meteen dood.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
nevermind

[ Voor 88% gewijzigd door calsonic op 03-08-2016 09:28 ]

• Jesse Kuipers
Zojuist met een andere videokaart geprobeerd, hierbij krijg ik verrassend genoeg wel beeld, alleen als ik dan onder grafische kaarten kijk bij device manager ziet hij deze kaart ook niet, ook niet na scannen voor nieuwe hardware. Enkel de integrated versie van het MOBO staat hier tussen.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier uit wijs kan worden?
Niet toevallig de pc op tapijt of een andere stof lopen bouwen? Mogelijk heb je een statische schok gegeven, dan is dat onderdeel meteen dood.
Ik heb de behuizing op een handdoek gelegd die op de grond lag. Daarop alles samengesteld.

[ Voor 71% gewijzigd door Jesse Kuipers op 03-08-2016 18:34 ]

• Jesse Kuipers
Het moederbord kan ik onder de garantie laten opsturen voor reparatie, ik weet alleen niet helemaal zeker of het wel om een defect in het moederbord gaat. Wat zouden jullie doen?

• D-dark
  • Nu online
Dus met een andere videokaart krijg je wel gewoon beeld in windows met je monitor daarop aangesloten en niet op de uitgang van het moederbord?

Probeer nu eens om in de bios de standaard device op je gpu te zetten ipv de igpu
Ziet windows dan nog steeds de gpu niet onder apparaatbeheer doe eens gek en installeer de laatste drivers van AMD of NVIDIA. Kijken wat er dan gebeurt

Als laatste test de 770 in een andere pc.

• Jesse Kuipers
D-dark schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:14:
Dus met een andere videokaart krijg je wel gewoon beeld in windows met je monitor daarop aangesloten en niet op de uitgang van het moederbord?

Probeer nu eens om in de bios de standaard device op je gpu te zetten ipv de igpu
Ziet windows dan nog steeds de gpu niet onder apparaatbeheer doe eens gek en installeer de laatste drivers van AMD of NVIDIA. Kijken wat er dan gebeurt

Als laatste test de 770 in een andere pc.
Klopt, monitor aangesloten op de videokaart, wel beeld, maar niet te zien onder device manager.

De bios op het PCI-e slot zetten heb ik al geprobeerd, maar dat veranderde niks aan de zaak. Wat bedoel je met de drivers? Die van de videokaart alvast installeren zonder dat hij deze herkent?

• D-dark
  • Nu online
Ja, via de volgende link zou je de drivers moeten kunnen downloaden.
http://uk.download.nvidia...it-international-whql.exe

Hopelijk wordt de kaart dan spontaan wel herkend en geïnstalleerd

• Jesse Kuipers
Ik heb vandaag de drivers geïnstalleerd en daarna via de bios hem op de PCI-e poort gezet.

Bij de oude kaart werkte dit! Ik kreeg meteen windows updates waarbij ik de drivers van deze videokaart kon installeren! Dit is een HD 5700 kaart.

In mijn enthousiasme meteen de drivers van de oude kaart verwijderd, de drivers van de 770 gedownload. Kaart vervangen, drivers installeren en weer in de bios de juiste PCI-e poort selecteren, maar helaas. Weer geen beeld bij de GTX 770.

Maar hieruit blijkt dus wel dat het geen defect is aan het MOBO? Ik ga binnenkort die GTX 770 eens mee nemen naar een andere pc om te kijken of hij daar wel doet. Misschien ligt het toch aan de videokaart. Of misschien doe ik nog iets fout, dan hoor ik dat graag!

In elk geval bedankt voor de hulp tot nu toe :)

• Jesse Kuipers
Oke, ik heb eigenlijk nog een keer jullie hulp nodig. Ik heb zojuist de videokaart in een andere computer geprobeerd, en daar doet hij het gewoon.

Dus:

Ik heb nu een AMD HD 5700 Series videokaart erin zitten, deze doet het zonder problemen.

Als ik de GTX 770 aansluit krijg ik geen video output als ik monitor op de videokaart aansluit. Ik heb van alles geprobeerd om deze toch aan de praat te krijgen, maar alles zonder resultaat.

Waar kan dit aan liggen? Ik wil graag een betere videokaart in mijn systeem zetten dan de HD 5700 series, maar ik ben bang dat als ik een nieuwe koop ik het zelfde probleem ga hebben dan met de GTX 770. Kan het een probleem zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is om de 770 te voeden? Of het moederbord? De onderdelen die in mijn pc zitten staan in mijn eerste post.

Ik hoop dat jullie me nog een keer willen helpen.

Jesse

EDIT: Ik zie nu : Minimum Recommended System Power van de GTX 770 (W): 600
Mijn power supply geeft maar 450W. Ik denk dan dat dit het probleem is? Dat de videokaart gewoon niet genoeg power krijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse Kuipers op 10-08-2016 01:22 ]

Pagina: 1