Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:54
Ik zit er aan te denken om mijn audio setup te vernieuwen. Door de nieuwe aanwinst van een platenspeler is dit idee in me op gekomen.

Mijn huidige setup is best simpel, een PC met daarop aangesloten een Logitech Z623. Maar hier kan ik niet mijn platenspeler én een laptop op aansluiten.

Binnenkort krijg ik sowieso een laptop binnen en de platenspeler heb ik al. Het is een oude Technics SL110, waar je dus nog een versterker voor nodig hebt.

Nu wil ik het liefst dat alles te regelen is over één geluidsset.

Dus zat ik er aan te denken om het zo te doen:

- Laptop
- Nieuwe speakers: pricewatch: Edifier R1280T (Bruin) Deze omdat er twee ingangen op zitten dus voor mijn platenspeler en de laptop
- Chromecast audio, zodat ik de laptop draadloos aan kan sluiten
- Voorversterker voor de platenspeler: http://www.bax-shop.nl/ph...-101-phono-voorversterker of deze: https://www.thomann.de/nl/ld_systems_ppa_2.htm

Nu is mijn voornaamste vraag of dit alles gaat werken! Ik luister als ik op de PC zit vooral muziek via Spotify en ik weet dat Spotify ondersteuning biedt voor de Chromecast audio, dus dat kan ik dan streamen naar de chromecast welke aangesloten is op het speakersetje. En dan staat de platenspeler ook aangesloten op het setje waardoor ik (denk ik) alles kan afspelen over hetzelfde speakersysteem. Maar kan ik al het geluid van mijn laptop ook af laten spelen over de Chromecast? Dus bijvoorbeeld ook van YouTube filmpjes en games?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Niemand? :?

[ Voor 13% gewijzigd door 3L3ktr1k op 14-08-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:29

Matszs

><>

Je moet rekening houden met de Chromecast dat je alles kan streamen wat ervoor beschikbaar is. In Android kan je vrijwel alles streamen, als je echter op een platform zit als Windows is dit al beperkter. Daar kan je in principe (er zijn wat tools op het internet, maar qua werking is het niet betrouwbaar omdat je niet weet of ze wel werken en voor hoelang) alleen gebruik maken van Google Chrome. Daarbij kan ik bevestigen dat Youtube werkt, Spotify kan ik niet bevestigen.

Het is dus belangrijk dat wat jij wilt streamen support heeft en dan ook voor het platform waar vanaf je wilt streamen. Dat de Android app van Spotify support biedt wilt niet zeggen dat het dan direct vanaf elk platform werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 16:08
Spotify kan zeker weten over de chromecast. Echt het ´windows´ geluid casten kan voor zover ik weet niet out of the box. Dan moet je misschien met tooltjes gaan werken maar ik denk dat dit nooit ideaal gaat werken simpel omdat zo´n chromecast daar niet voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Is er dan een ander apparaatje voor om het geluid draadloos over te brengen? Iets van een Bluetooth-dongle of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 16:08
Het makkelijkste lijkt me een receiver met bluetooth te gebruiken. Misschien zijn die er ook wel in de vorm van een chromecast audio dat je alleen de ontvanger hebt die het omzet in een geluidssignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 12:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Bartske schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:12:
Spotify kan zeker weten over de chromecast. Echt het ´windows´ geluid casten kan voor zover ik weet niet out of the box. Dan moet je misschien met tooltjes gaan werken maar ik denk dat dit nooit ideaal gaat werken simpel omdat zo´n chromecast daar niet voor gemaakt is.
Het kan ongeveer door je computer te casten via Chrome. Dat is echter nog in pure testfase en is niet betrouwbaar, maar kan wel. Hoe dat werkt met games die je daarna start, geen idee, maar bedenk wel dat er sowieso vertraging zit in het casten. Dat is normaal geen probleem natuurlijk omdat je een stream afspeelt, maar dat is anders als je een game start. Daar is de oplossing gewoon wat minder geschikt voor.

Er zijn bluetooth dongles op de markt die dit beter doen voor je. Misschien dat je ingebouwde bluetooth het ook kan indien je audioset dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 10:29

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Die SL110 is echt een héél mooie platenspeler, eigenlijk is het zonde dat je daar zo'n budget-preampje aan hangt en dat vervolgens aan die speakertjes knupt. Ik weet niet wat je budget precies is, maar misschien zou je dit kunnen overwegen, icm die Chromecast:

http://link.marktplaats.nl/m1071912797

Geen preamp nodig, te upgraden indien nodig en dat zijn behoorlijk fijne speakers :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
mentalmadnizz schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:43:
Die SL110 is echt een héél mooie platenspeler, eigenlijk is het zonde dat je daar zo'n budget-preampje aan hangt en dat vervolgens aan die speakertjes knupt. Ik weet niet wat je budget precies is, maar misschien zou je dit kunnen overwegen, icm die Chromecast:

http://link.marktplaats.nl/m1071912797

Geen preamp nodig, te upgraden indien nodig en dat zijn behoorlijk fijne speakers :)
Ja ik weet dat het een beetje zonde is, daar schaam ik mij ook diep voor... Maar het probleem op het moment is dat ik geen ruimte heb op mijn kamer voor een degelijke opstelling met grote versterkers/receivers en grote boxen... Daarom zat ik hier aan te denken.

Later, als ik op m'n zelf woon, dan komt het helemaal goed, beloofd :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:54

DjVe

Hatsaflats!

Geen idee wat je budget is, maar je zou ook een iets duurdere versie van de edifier kunnen pakken. De R2000DB heeft al bluetooth, digitale en analoge ingangen. Dus PC via bluetooth, chromecast audio via optisch en je platenspeler analoog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
DjVe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:13:
Geen idee wat je budget is, maar je zou ook een iets duurdere versie van de edifier kunnen pakken. De R2000DB heeft al bluetooth, digitale en analoge ingangen. Dus PC via bluetooth, chromecast audio via optisch en je platenspeler analoog aansluiten.
Ik heb geen budget in gedachte, ik heb nu toch niks. Maar ik wil best meer betalen voor betere kwaliteit en meer mogelijkheden! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 13:03
Is het geen idee om het voorlopig even op te lossen met een externe geluidskaart ala
pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD ?

Daar kan je een platenspeler op aan sluiten als ik het wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Snuitebolletje schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:19:
Is het geen idee om het voorlopig even op te lossen met een externe geluidskaart ala
pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi HD ?

Daar kan je een platenspeler op aan sluiten als ik het wel heb.
En hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08 19:45
Let er op dat alleen met een betaald Priemium Spotify account naar de Chromecast Audio gestreamd kan worden! Met een gratis account kan je alleen streamen naar de 'gewone' HDMI Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel eenvoudig: op de achterkant van de Soundblaster X-Fi HD zitten twee tulp ingangen (Phono in, links en rechts). Je sluit je draaitafel rechtstreeks hier op aan. De X-Fi heeft een Phono voorversterker, dus je kunt direct je vinyl afspelen/opnemen.
Pagina: 1