Toon posts:

Abit Kt7 boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb een probleem ondervonden met me abit kt7 met een athlon 800 processor. Ik draaide eerst met 1x 100 en 1x 133 mhz 128 meg geheugen (samen 256) en dat ging eigenlijk prima. Ik wilde die 100 mhz geheugen vervangen met 133 mhz en dat had ik dan ook gedaan. Nadat ik dat had gedaan boote de pc helemaal niet meer: beeldscherm blijft nu uit en me mobo geeft helemaal geen puls meer, zelfs geen beep ofzo.
Nou heb ik dit met tweaken van me fsb weleens eerder gehad dat i kdan niet meer kon booten, dus ik vermoed dat die pc in een of andere veiligheids mode staat dat ie nu niet wilt booten ofzo. Ik heb cmos gerest door jumpertje te verzetten, helpt niets :( Heb ander geheugen geprobeert, helpt niets :(
Heb alleen nog niet geprobeerd om die oude 100 mhz erin te zetten, maar het is een 133 mhz mobo dus het moet eigenlijk werken dacht ik zo. Eh, ik heb verder helemaal niets aangeraakt, alleen pc100 128 mb vervangen voor pc 133 128 mb geheugen.
Iemand ervaring met deze problemen???
Zou heel erg graag wat informatie willen...
Groeten,
Aloe

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 09:02
snelste geheugen er in. in de bios cas / geheugen instellingen langzamer zetten. traag geheugen er weer in.

Maar persoonlijk dat je iets hebt "aangestoten".

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Verwijderd

Probeer anders ff alle reepjes een voor een in alle banken. Misschien zit er een brakke tussen. FF zoeken, komt wel goed.

Verwijderd

Mijn mobo is ook dood denk ik.
Gewoon een crash, reboot en niks meer.
Ook geen beep. Beept een mobo als de proc dood is?

Verwijderd

Meestal niet, bij MSI kun je het vaak wel zien aan de D-Led combinatie.
Goeie test is het geheugen eruit te halen en dan opstarten. Als ie dan niet piept kun je er vanuit gaan dat je bord kapot is.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:43

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

(jarig!)
Probeer of je de geheugen-strip los kan halen en dan moet je 'm op nieuw er op zetten ....en goed vast drukken !!!!!

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ik had het het ook geprobeerd om geen geheugen erin te zetten en dan op te starten maar dat werkt dus ook niet. Hoor helemaal geen piep, maar het rare is dat ik helemaal niets heb gedaan, alleen geheugen verwisseld en nieuw geheugen erin heb gedaan, dus lijkt me echt vaag dat ik dan het moederbord heb gesloopt. Met fsb omhoog schroeven wilt ie ook niet booten en dan hoor ik ook geen piepjes maar na een tijdje reset ie zich en dan kan ik weer booten maar nu krijg ik helemaal niets. Wel hdd activiteit (heel even) en cdroms die het half doen (gaat niet open enzo).
Zou ik het gewoon ff moeten proberen om het oude geheugen erin te zetten??
Groeten,
Aloe

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Alles eruit halen, behalve het broodnodige. D.w.z.: één reepje geheugen (allebei een keer proberen), een videokaart, een processor en evt een fdd. Verder helemaal NIETS.

CMOS resetten (jumper omzetten, één keer aan en uit en dan weer terug zetten!) en kijken of hij boot. Boot hij niet, dan is het één van de net-geteste onderdelen waarbij je het geheugen kan uitsluiten (als je ze allebei test - waarschijnlijk dat er eentje sowieso goed is). Boot hij wel, één voor één onderdelen terug gaan zetten tot je het kapotte component vindt.

Het lijkt me verder dat je nog gewoon garantie op je onderdelen hebt dus dan kun je stap-voor-stap dingen gaan vervangen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Hmm thx rderoode, heb die faqs ff doorgelezen...zie dat het wel vaker voorkomt dus...
Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is, maar anders heb ik gewoon garantie en dan wil ik die shit gewoon nieuw want ik heb helemaal niets gesloopt... Als nog meer mensen suggesties hebben, of meer ideeen kunnen hebben van het probleem dan hoor ik dat natuurlijk graag...THX!!
groeten,
Aloe

Verwijderd

Topicstarter
Nou, moederbord was kapoet :)
Zat in de garantie dus kreeg gelijk een nieuwe mee. Bleek dat de hele cmos verdwenen was op de 1 of andere manier...echt heel vaag
Maar alles draait nu weer...
Thx,
Aloe
Pagina: 1