Toon posts:

PIII vs. Duron oc/d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okee, vraagje

ik heb nu een PIII 667 die ik, als mijn alpha voeding binnen is wel rond de 800 moet kunnen krijgen.

Nu kan ik wel een AMD Duron 700 kopen en dan het hele tweakproces doorlopen tot ik 'm misschien op 900 heb lopen maar ik ben aan het twijfelen...

is de Duron @900 sneller dan de PIII @800/850

En als hij wel sneller is, is het dan al de fuss waard om nu weer een Duron te kopen, te tweaken enzo...want hoe je het ook wendt of keert, je verliest er wel geld bij.

Iemand?

Verwijderd

Gewoon die P3 houden. Die is (op 800 vermoedelijk) beter dan de Duron. De duron is nl een low budget processor en kun je beter vergelijken met de celeron.

De thunderbird staat tegenover de P3.

Zelfs al zou de Duron beter zijn op 900 dan de P3 op 800 (het wil mij eigenlijk niet aan) heb je veel hogere kosten gemaakt.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mag je mij uitleggen wat de hogere kosten zijn, behalve een potloodstreepje :) en een Golden Orb koeler van 79 piek.

Dan loopt je Duron namelijk makkelijk op 900mhz. Ik koop zelf binnenkort een Abit KT7 mobo + Duron 700, zodat ik weer mooi een tijdje mee kan.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Diddel: Je weet niet goed waar je over praat.
De Duron is idd een budget cpu, maar presteert in tegenstelling tot de Celly NIET veel minder dan de Tbird.
In het geval van whistler heb je wel gelijk dat een Duron + koeling ( en mobo ) aanschaffen nonsens is als je al een P3-667 hebt.

Leuke lamp, overigens !!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
zoveel slechter dan de p3 is de celly niet dacht ik.

Verwijderd

EquiNox: Mag je mij uitleggen wat de hogere kosten zijn, behalve een potloodstreepje en een Golden Orb koeler van 79 piek.
wat dacht je van een nieuw mobo a 300-400,-?

Ik zou die P3 houden. CPU is snel genoeg en zelfs een GF2 is een bottleneck in games.

En niet alle Duron lopen op 900Mhz...

Verwijderd

Het is echt te treurig voor woorden wat voor arguementen aangevoerd worden.. pro's kom terug van vakantie snel !!!!
Een P3 is beter dan de Duron omdat de Duron een budget processor is.
Geez.. get real.. De Duron is een budget processor maar overgeklokt is ie gewoon heel waardig tegenover de P3 ondanks dat de P3 zoveel meer ping ping kost. Overgens de P3 667MHz is dus 133MHz x 5mpl
150MHz x 5mpl = 750MHz , zelfs 155MHz x 5mpl = 775MHz lijkt me een hele prestatie als je die cpu voorbij de 750MHz krijgt, hij word in ieder geval ver voorbijgestreefd door de Duron@900MHz

Moeilijke keuze..

Verwijderd

Yep
P3 667 is niet echt een goeie proc om te oc'en.
je kunt dan beter een P3 650E nemen
(650/100=6.5 multiplier 6.5x133 is 864.5 Mhz) of zelfs een Celeron 700 ofzo.

Als je toe bent aan een nieuw mobo dan is t een goed idee om die Duron te halen, anders zou ik alleen de processor omwiselen met een ander Intel ding die beter te oc'en is

Verwijderd

Topicstarter
Jah moeilijk keuze ja,

Denk ff na, ik heb een gloednieuwe PIII 667 + mobo (cuv4x)

Als ik dat moet verkopen krijg je er geen nieuwprijzen meer voor en Duron + Mobo kost samen toch snel een gulden of 700.

Dat krijg ik niet meer voor m'n huidige zooi.

Kijk dan kan ik idd. beter m'n huidige PIII omwisselen met een PIII 700 met 100Mhz bus en die oc/en, right???

• Aboe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:51

Aboe

een 667 met VEEL verlies voor een 700 omruilen alleen omdat je er dan misschien 100 a 150 MHz meer uitperst!?
sorry hoor.. maar dan moet je of geld te veel hebben of wel heel erg om performance lopen schreeuwen..
koop dan een ander leuk onderdeel of een paar(zooi) cd(r)z ;) voor je pctje..

als je die p3 op 700 heel misschien 750 krijgt... dan kan je volgens mij al heel aardig grazen in een weilandje.. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif

tligt n'lijk wel een beetje aan de FSB mogelijkheden die je mobo biedt, maar kzou zelf het nut van upgraden mbt de cpu zowieso niet inzien..

upgraden naar een duron is idd n'lijk helemaal niet slim.. gezien het nieuwe mobo/cpu/koeler = _veel_kosten_beetje_baten_ verhaal..

grtz,
misschien een iets te nuchtere hollander?!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
In mijn ervaring is een Duron wel wat trager dan een gelijk geklokte PIII

Een Duron @ 900 doet het zo'n 5% beter dan mijn PIII 700 @ 805

En da's nogal weinig winst, als je daarvoor een heel nieuw mobo + proc moet aanschaffen.

Lekker houden die 667

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

Als je niets hebt en dus een nieuw setje aan moet schaffen lijkt de Duron mij een betere (en goedkopere) keus, maar aangezien je al een draaiend systeem hebt van vergelijkbaar nivo ben ik het met Aboe en Daniel eens, houden wat je hebt en evt. nog een half jaartje wachten op verdere ontwikkelingen/prijsdalingen.

btw, niet elke cpu is goed OC'baar, je moet maar pech hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inderdaad...hoewel Durons doorgaans wel goed te overklokken zijn kun je ook pech hebben. Er zijn er die met geen mogelijkheid verder komen dan 800 MHz en ook die probleemloos naar 1 GHz gaan

Zelfde met de PIII...ik heb dus een 700E en die vindt 800 MHz wel genoeg...maar er zijn er ook die vrolijk over de 950 MHz heen gaan.

De factor mazzel is toch niet uit te sluiten, en daarom zou ik voor zo'n relatief kleine winst het risico niet nemen

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dan houd ik mijn systeempje inderdaad mooi en ga ik maar eens sparen voor een mooi dolby digital setje :)

bedankt voor het commentaar.

Verwijderd

MM, je moet er wel rekening mee houden dat je 667mhz een 133mhz fsb heeft, wat wel betekend dat je hem een beetje kunt o/c maar het zal niet vegelijkbaar zijn met een p3E dus een 100mhz fsb p3.
En trouwens een Duron kopen met Mobo is veels te veel geld en aangezien je die toch niet met standaard koeling op 900mhz krijgt kost dat je meer dan wat je er voor terug krijgt.
Dus gewoon houden die zooi en kijken wat je er ui kunt halen

Suc6

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Tweakotine : Ik ging ervan uit dat je zowieso een nieuw moederbord moest halen.

Als je al een P3 hebt, moet je hem natuurlijk houden... Maar als je zoals ik een P2 hebt, zul je toch sneller een Duron + Abit KT7 mobo halen... toch?

Verwijderd

Tja, das dan ff bekijken. Als je mobo P3's ondersteund en je kun een P3-600/650 voor een leuke prijs krijgen dan zou ik geen Duron nemen.

Je kunt het ook zo zien: als je wel Duron+mobo neemt je je waarschijnlijk je oude proc+mobo makkelijker samen verkopen.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mijn ouwe ASUS P2B gaat dus inderdaad de deur uit, zodra ik mijn Abit KT7 + Duron 700 heb...

Ik raak hem vast wel kwijt ofzo aan een of ander vaag figuur.

Wat kun je by the way vragen voor een ASUS P2B 440BX + PentiumII-333mhz (geen celeron), en zonder geheugen?
Pagina: 1