Opstartporbleem Rome Total War

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-04 21:53

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Topicstarter
Mijn vraag
Beste medetweakers,

Het is door tijdgebrek inmiddels alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage aan dit forum heb gegeven, en daarom voelt het een beetje asociaal om deze hulpvraag hier dan zo maar neer te gooien, maar ik ga er zelf niet meer uit komen ben ik bang.

Het probleem is als volgt; ik zou graag weer een keertje de eerste Rome Total War spelen. Ik heb de SEGA-versie van de Gold-Edition CD nog liggen. Dus ik heb het weer eens geïnstalleerd.

Echter, na de installatie, als ik het spel wil opstarten, wordt ik gevraagd om het te openen met administratorrechten. Nouja, geen probleem, gewoon gedaan, maar het spel start dan alsnog niet op. Geen schermpjes, helemaal niets. Ook taakbeheer laat geen nieuwe processen zien.

Ik probeer dit spel te spelen op een HP ZBook 15 met een i7-4700MQ CPU. Ik wil het spelen op de IGP, en de laptop draait op Windows 8.1.

Wat ik tot dusver ondernomen heb is als volgt:
- Spel geïnstalleerd in andere mappen dan program files danwel program files (x86), aangezien dit soms nog wel eens problemen wil opleveren
- Compabiliteitsmodus op windows XP/Vista/7 proberen

Het haalt helaas allemaal niets uit. Mijn enige idee is nog om een Windows XP VM aan te maken, maar ik heb momenteel geen windows XP ter beschikking.

Alle ideeën zijn welkom!

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
gaat wel over W10 en de steam versie (weet niet of je de mogelijkheid hebt om de key in steam te registreren) maar wellicht dat hier iets in staat?

https://www.reddit.com/r/...wont_start_on_windows_10/

Voor de nonsteam versie: https://www.reddit.com/r/...art_on_windows_10/cx4p3l5
No problem, right click the icon in your desktop > Properties and then add in your exe path " -ne" something like this: Rome - Total War\RomeTW.exe" -ne
Then apply (should ask u for admin priv. prolly, accept) and accept. Once you're ingame just change your resolution.

[ Voor 46% gewijzigd door Puc van S. op 02-08-2016 15:35 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Ben de code van de game helaas kwijt, dus in steam gaat het opnieuw kopen worden (zonder de garantie dat het werkt ben ik bang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 11:36
Op je probleem weet ik geen oplossing, maar bij Steam krijg je je geld terug als het spel niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:10
Hoi,

Ik weet niet of je nog antwoord zoekt, maar ik heb de steam versie van RTW en deze doet zonder aanpassingen het prima op Windows 10 Pro edition - draait alleen niet met SLI uiteraard, dus mijn tweede kaart staat dan alleen er mooi te wezen in de kast (MSI GTX960 ME)

Ingame werkt alles prima, kan full screen spelen.

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Topicstarter
Excuus dat ik niets meer van mij heb laten horen, maar het probleem is inmiddels opgelost. Niet via legale weg helaas, maar ik heb de game wel gekocht dus mijn geweten laat me met rust.

In elk geval bedankt voor de tips.

Pagina: 1