ssd's voor testserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thijscream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-02 11:43
Voor een thuisservertje ben ik op zoek naar 4 SSD's, ze hoeven niet al te groot te zijn. Zelf zat ik te denken aan 120GB per stuk. ik wil er 4 in raid 5 plaatsen en er vervolgens ESXi op draaien.
Als systeem heb ik binnenkort een HP ML150 g7 met 24gb geheugen, xeon processor beschikbaar.
iemand advies over de SSD's die ik kan gebruiken? Ik wil niet te veel geld uitgeven.

Beste antwoord (via thijscream op 02-08-2016 14:50)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
thijscream schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Met crap controllers bedoel je de controller op de SSD of de raid controller die ik in de ML150 heb zitten? doe ik namelijk een raidcontroller in die 2 jaar gedraaid heeft in een DL380G7 zonder enige problemen.
Controller op de SSD. In die extreme tests lees je ook dat bepaalde SSD's waarschijnlijk langer gebruikt kon worden (met mishandelen) als niet gereboot of de stroom eraf was gehaald.

Alle reacties

• ToFast
Ik denk dat als je op budget zit, het niet zo veel uitmaakt qua lifetime / snelheid. Neem de goedkoopste die je kan vinden. Als het alleen maar voor tests is even vraag en aanbod bij langs of marktplaats.

• thijscream
ToFast schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:52:
Ik denk dat als je op budget zit, het niet zo veel uitmaakt qua lifetime / snelheid. Neem de goedkoopste die je kan vinden. Als het alleen maar voor tests is even vraag en aanbod bij langs of marktplaats.
Het is een test servertje waar ook mijn firewall op gaat draaien.
Budget is trouwens rond de 250 euro.

Met een gewone consumer ssd heeft deze server dan wel een levensduur van ongeveer 3 jaar of gaat die dat niet redden door het aantal keer schrijven vanwege de raid opstelling. Geen zware database toepassingen of iets dergelijks.

• ToFast
thijscream schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Het is een test servertje waar ook mijn firewall op gaat draaien.
Budget is trouwens rond de 250 euro.

Met een gewone consumer ssd heeft deze server dan wel een levensduur van ongeveer 3 jaar of gaat die dat niet redden door het aantal keer schrijven vanwege de raid opstelling. Geen zware database toepassingen of iets dergelijks.
Zijn wel tests van te vinden: consumenten ssds die dik 500TB aan schrijfacties kunnen hebben (zitten enkele tussen die doorgingen tot 800TB of nog hoger geloof ik) dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken. Zou me eerder druk maken bij de echte crap controllers dat de controller het begeeft dan het daardwerkelijk opslag geheugen van de SSD.

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 02-08-2016 13:41 ]

• thijscream
ToFast schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Zijn wel tests van te vinden: consumenten ssds die dik 500TB aan schrijfacties kunnen hebben (zitten enkele tussen die doorgingen tot 800TB of nog hoger geloof ik) dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken. Zou me eerder druk maken bij de echte crap controllers dat de controller het begeeft dan het daardwerkelijk opslag geheugen van de SSD.
Met crap controllers bedoel je de controller op de SSD of de raid controller die ik in de ML150 heb zitten? doe ik namelijk een raidcontroller in die 2 jaar gedraaid heeft in een DL380G7 zonder enige problemen.

Verwijderd

Voor €250,- heb je zelf vier 240gb ssd's welke doorgaans een stuk sneller zijn dan 120gb varianten. pricewatch: Toshiba Q300 (15nm) 240GB

Acties:
  • Beste antwoord

• ToFast
thijscream schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Controller op de SSD. In die extreme tests lees je ook dat bepaalde SSD's waarschijnlijk langer gebruikt kon worden (met mishandelen) als niet gereboot of de stroom eraf was gehaald.
Pagina: 1