Toon posts:

help?! harde schijf is freaky

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win2k op mijn bak daar staan al mijn bestanden op een ntfs partitie. vandaag maakte hij een backup dat deed ie gewoon maar daarna had ik wat problemen met bestanden openen. ze staan er wel maar ik kan er niks mee. Ook in de backup niet meer. Ik denk dan ff naar cd zetten. gedaan maar zonder problemen maar vanaf de cd kan ik ze ook niet openen. Er stond bij mijn diskmanagement healthe (at risk) toen heb ik de harde schijf weer online gezet en toen was de waarschuwing weg maar de bestanden blijven fucked....wie o wie?

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd de bestanden op een andere computer te openen, om te kijken of het niet aan de computer ligt maar puur aan de bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
nope ligt niet aan de compu heb ik al geprobd maar hij heeft nu een bad sector gevonden van 4 k kan dat heel veel bestanden verkloten?

Verwijderd

Topicstarter
en nu geeft ie weer "disk is online (errors)" kan ik dan alleen onde de cmd een goede disk check geven met scandisk voor ntfs?

Verwijderd

Meestal is het geval als er een bad sector wordt gevonden op de schijf dan zijn de sectors ná de bad sector ook niet meer te lezen.

Ik denk dat je een groot probleem hebt met een bad sector op de schijf. Heb het ook een keer meegemaakt en kon de schijf wel weggooien. :(

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen een bad sector en een bad cluster en wat kan win2k eraan doen behalve zo'n fck uitroeptekentje erbij zetten...

thx voor de reactie op dit uur

Verwijderd

wat is het verschil tussen een bad sector en een bad cluster en wat kan win2k eraan doen behalve zo'n fck uitroeptekentje erbij zetten...
Er zit eigenlijk geen verschil tussen, alleen dat een bad sector groter in bytes is dan een bad cluster.

Dat komt doordat in een sector een x aantal clusters zitten, dat is afhankelijk van je schijfcapaciteit.

Ik hoop je hiermee een eindje op weg te hebben geholpen. En wens je veel succes. (niet onaardig bedoelt ofzo...)

Ps. ik weet niet precies wat win2k eraan kan doen om dit probleem op te lossen, misschien weet iemand anders het.

Verwijderd

--> OM

Let aub eens op.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 03:52 schreef HlpDsK het volgende:
--> OM

Let aub eens op.
:?

Verwijderd

Een bad sector duidt meestal op een hardware-defect. In mijn ervaring is een HD welke begint met bad sectors weer te geven binnen een half jaar overleden.

Misschien ben je een van de lucky-few bij wie er niet echt sprake is van een defect, in dat geval zou je eens op zoek kunnen gaan naar een low-level tooltje. Voor IDE zijn die meestal te vinden op de resp. website, bij SCSI zijn ze gewoon aanwezig.

Afhankelijk van hoe belangrijk de data op die schijf is kun je een aantal dingen doen. Is de data echt belangrijk, meteen een andere schijf plaatsen. Is het minder belangrijk kijk het dan eens een tijdje aan. Die bad sector is nu geregistreerd en zal als het goed is niet meer gebruikt worden.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 04:32 schreef okidokie het volgende:

[..]

:?
Lees de FAQ voor de lol eens

Verwijderd

Topicstarter
thnx plaats maar een nieuwe en dan stuur ik deze wel op, hij is net fck nieuw. gelijk maar een nieuw tapestreamertje erbij

Verwijderd

Topicstarter
en ander vraagje zal ik dan ntfs of fat32 nemen?

Verwijderd

Het ligt eraan of je je schijf goed wilt beveiligen...

ntfs heeft een betere beveiliging dan fat32 :)
Pagina: 1