Dag Tweakers,
Ik heb al een poosje een samsung galaxy s6 maar ik mijn toestel kreeg geen updates (Android versie 5.1.1). Ik ben nu zo ver dat ik weet dat mijn toestel uit Zwitserland komt en dat er geen update zal komen. Toch wil ik naar 6.0.1 maar ik weet niet hoe dat moet. Ik heb dit geprobeerd:
Er gebeurt dan vrij weinig. Op mijn telefoon krijg ik een melding van
Warning
A custom OS can cause critical problems in phone and installed applications. If you want to download a custom OS, press the volume up key. Otherwise, press the volume down key to cancel.
Ik druk dan op continue. Mijn computer herkend dan de toestel en odin krijgt één added log. Ik heb geen rom zien downloaden ofzo. Ik heb zo'n 5 uur gewacht.
Daar ben ik gebleven, verder gebeurde er niet veel.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Ruud
Ik heb al een poosje een samsung galaxy s6 maar ik mijn toestel kreeg geen updates (Android versie 5.1.1). Ik ben nu zo ver dat ik weet dat mijn toestel uit Zwitserland komt en dat er geen update zal komen. Toch wil ik naar 6.0.1 maar ik weet niet hoe dat moet. Ik heb dit geprobeerd:
Ik kwam tot "Sluit je toestel aan je computer, als het goed is worden de drivers geinstalleerd"Mrjraider schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:50:
Ho, je loopt iets te hard van stapel ben ik bang. Het veranderen van ROM is twee knoppen, kabel erin en start drukken. Dit kan (haast) niet fout gaan.
De valse start van je telefoon is een wat gehaaste conclusie, je hebt een "Duitse" S6 gekregen dit betekend dat er een Duits aangepaste ROM op staat. Dit kan je zelf nagenoeg probleemloos oplossen door:
- Samfirm hier te downloaden: http://forum.xda-develope...ntid=3803841&d=1467715462 (even uitpakken)
- Model nummer: SM-G920F (voor de normale) en SM-G925F (voor de Edge) in te vullen
- PHN onder REGION te zetten
- Search te drukken
Dan komt de laatst beschikbare ROM tevoorschijn,
- Selecteer "Decrypt" en download
Dan heb je nu de tijd voor Odin
- Download Odin hier: https://mega.nz/#!VNgmnRh...ArLDoDUoxCiI7tVRKH3y0Ouzo
(even uitpakken nadien)
- Start Odin op
Tijd om je toestel gereed te maken:
- Maak een backup (met SmartSwitch) indien je dit wilt
- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan door power+home+volume down
- Sluit je toestel aan je computer, als het goed is worden de drivers geinstalleerd
- Odin laat "Added" zien in de log
Na een tijdje is je ROM gedownload
- Pak deze uit waar je hem snel vind (winrar geeft errors, deze kan je negeren)
- In odin druk op "AP" en kies het bestand
- Odin gaat het bestand nakijken, dit duurt even
- Onder opties kies je "NAND ERASE ALL" = Fabrieks reset
- Dan kan je op Start drukken en dan gaat die aan de slag.
Dit bovenstaande is hooguit 10 minuten werk (minus het wachten op de download, de decrypt en de controle door odin)
In principe gaat dit vrijwel altijd goed en hoef je je hier geen zorgen om te maken. Wil je dit nu niet doen (is je goed recht) kan je naar de winkel gaan en vragen of ze dit wellicht voor je doen? (alle gezeur om garantie kan je negeren want hierdoor verlies je NIET je garantie)
Er gebeurt dan vrij weinig. Op mijn telefoon krijg ik een melding van
Warning
A custom OS can cause critical problems in phone and installed applications. If you want to download a custom OS, press the volume up key. Otherwise, press the volume down key to cancel.
Ik druk dan op continue. Mijn computer herkend dan de toestel en odin krijgt één added log. Ik heb geen rom zien downloaden ofzo. Ik heb zo'n 5 uur gewacht.
Daar ben ik gebleven, verder gebeurde er niet veel.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes,
Ruud