Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC, must have programs?

Pagina: 1
Acties:
  • 764 views

• Micha van Dijk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06 21:57
Sinds kort heb ik een nieuwe PC, maar wat zijn nou eigenlijk de meest handige/ fantastische of coolste programma's om te instaleren?

Wat ik zelf al heb gevonden:
- LastPass
- Adobe CC
- Dropbox

[ Voor 22% gewijzigd door Micha van Dijk op 02-08-2016 09:12 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat wil je precies met je PC gaan doen?
Als je wilt gamen, dan raadt ik andere programma's aan dan wanneer je denkt over video-editting of het maken van muziek.
Daarnaast verschillen mijn favoriete tools waarschijnlijk van die van andere Tweakers. (Ik persoonlijk zou niet kiezen voor een password-manager die al mijn wachtwoorden bij een derde op de server zet, en al meerdere keren op minder positieve manier in het nieuws is geweest...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zelf doe ik altijd wat ik weet dat ik nodig heb, alles wat kan met Ninite zoals Jeroen3 aangeeft, en verder doe ik het op basis van noodzaak. Dus als ik het nodig heb installeer ik het pas want downloaden en installeren is tegewoordig maar een paar tellen werk.

notepad++ vind ik zelf altijd wel prettig als vervanger voor notepad en natuurlijk VLC.
Maar dit is allemaal erg subjectief :)
Deze zittten beide 'op' ninite.

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Je wilt zo min mogelijk applicaties installeren. Dat maakt je systeem ook zo min mogelijk kwetsbaar. Zoals gezegd naar behoefte dus - en ruim oude, ongebruikte programma's af en toe op :)

• Micha van Dijk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-06 21:57
Jester-NL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:05:
Wat wil je precies met je PC gaan doen?
Als je wilt gamen, dan raadt ik andere programma's aan dan wanneer je denkt over video-editting of het maken van muziek.
Daarnaast verschillen mijn favoriete tools waarschijnlijk van die van andere Tweakers. (Ik persoonlijk zou niet kiezen voor een password-manager die al mijn wachtwoorden bij een derde op de server zet, en al meerdere keren op minder positieve manier in het nieuws is geweest...)
Ik gebruik de computer echt voor alles, van gamen tot ontwerpen.
MrMonkE schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:12:
Zelf doe ik altijd wat ik weet dat ik nodig heb, alles wat kan met Ninite zoals Jeroen3 aangeeft, en verder doe ik het op basis van noodzaak. Dus als ik het nodig heb installeer ik het pas want downloaden en installeren is tegewoordig maar een paar tellen werk.

notepad++ vind ik zelf altijd wel prettig als vervanger voor notepad en natuurlijk VLC.
Maar dit is allemaal erg subjectief :)
Deze zittten beide 'op' ninite.
Dit is een beetje wat ik bedoelde met de topic ja. Gewoon programma's die bijvoorbeeld beter zijn dan de standaard Windows programma's (zoals Windows media player).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05

D4NG3R

kiwi

:)

Dit dus, specifieke programma's zal je zelf uit moeten zoeken, maar Ninite is een prima begin om zonder bullshit een aantal gratis programma's te installeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Micha van Dijk schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:54:
[...]
Ik gebruik de computer echt voor alles, van gamen tot ontwerpen.

[...]

Dit is een beetje wat ik bedoelde met de topic ja. Gewoon programma's die bijvoorbeeld beter zijn dan de standaard Windows programma's (zoals Windows media player).
En daarmee geef je eigenlijk al aan waarom dit topic tot niets zal leiden. Er zijn duizenden programma's voor duizenden toepassingen en elk heeft zo zijn fans, zijn haters, mogelijkheden en beperkingen. En aan een algemeen software opsomtopic hebben we niets.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.