Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Followmytv backup maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 17:25
Mijn vraag:
Hallo iedereen,

Ik ben al jarenlang een trouwe gebruiker van de website www.followmy.tv
Deze website is (was) een leuk hulpmiddel om bij te houden welke TV programma's je gevolgd hebt en aan welke aflevering van welke show je zit. (en te tellen hoeveel tijd je in totaal al vergooit hebt met tv te kijken :p )
Nu wordt de laatste maanden de website te weinig bijgehouden en ik vrees dat de makers ermee gaan ophouden en de website op een dag verdwenen zal zijn.

Omdat ik al de data die ik er jarenlang in heb gestoken graag zou bijhouden zoek ik een software tooltje om al mijn data (bekeken shows en afleveringen) te backuppen.

Wat volgens mij een mooie vervanging zou zijn is een excel file met al deze data in. Maar andere suggesties zijn uiteraard welkom :)

Dus ik zou graag eens horen wat jullie denken. en welke software jullie denken dat ik hiervoor best gebruik? (alles overtypen zou dagen duren :p )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- De speciaal ontwikkelde importer van TVmaze (deze heeft amper 3 shows geïmporteerd, dus werkt niet hoe het zou moeten)
- Via excel ("externe gegevens ophalen") naar de website gaan, maar dit zorgt niet voor een goed resultaat...

Ik kijk uit naar jullie ideeën en suggesties :)
Alvast bedankt!!!!

Alle reacties

• GNID
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wieland99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:19:
- De speciaal ontwikkelde importer van TVmaze (deze heeft amper 3 shows geïmporteerd, dus werkt niet hoe het zou moeten)
....
Ik kijk uit naar jullie ideeën en suggesties
Neem contact op met de ontwikkelaar(s) van de importer-tool
Zeker als dat een tool is die speciaal voor dit doeleinde gemaakt is.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er bestaan ook tools die een complete website offline kunnen opslaan. Als bovenstaande importeren niet werkt, kan je dat overwegen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• wieland99
@GNID Het zijn de ontwikkelaars van de website TVmaze die deze tool gemaakt hebben om mensen van followmytv naar hun website te lokken. Ik ben eigenlijk niet vanplan om over te stappen naar TVmaze en ik denk ook niet da ze zomaar gaan uitleggen hoe ik een lokale backup maak met de code van hun importer.

Het probleem waardoor er zo weinig shows geïmporteerd worden gaat wss ook zijn dat het alleen shows importeert die beschikbaar zijn op hun website. Dus shows die ik op followmytv als "watched" heb staan maar niet bestaan in de TVmaze database worden niet overgezet.

@jorgen Heb jij mss ervaring met zo'n tools? Welke zou ik kunnen gebruiken hiervoor? In welk formaat worden de websites dan opgeslagen?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jaren terug, heb ik wel eens Webcopier gebruikt. Dat programma kopieerde gewoon de complete website naar je hdd compleet met alle werkende links en media. Alles werkte dan gewoon, maar als lokaal opgeslagen website, ipv het origineel online. Als ik het me goed herinner kon je aangeven of alleen het hoofddomein gekopieerd moest worden, of ook subdomeinen en hoe diep (bijv. links tot 5 niveaus kopieren.) Verder bijv. welke media je wilde bewaren: foto's, video's, tekst, muziek, alles, niks. Alles was gewoon html, enz, zoals de originele website.

Dat was voor mij best handig want ik moest voor de opleiding soms websites maken en aangezien het geen ICT-opleiding was en ik thuis alleen internet over de telefoonlijn had, kon ik thuis op mijn gemak kijken hoe zoiets in elkaar stak en daarvan leren. Weet nog dat ik uren met Dreamweaver aan het stoeien was en drop down menu's aan het maken was. Nu waren de websites toen veel simpeler dan nu, natuurlijk. Ik weet overigens niet, of zoiets ook werkt met websites waar alleen een specifieke account van nodig is, of waarbij door input van de gebruiker weer nieuwe informatie (nieuwe series; bekeken afleveringen;enz) gemaakt wordt.

Als ik nu naar Webcopier zoek, dan slaat Norton op hol, wanneer ik de website (van Maximumsoft) probeer te bezoeken, maar via cnet/download.com, softonic, enz, kan je het programma ook vinden. Ik heb geen idee waarom Norton niet naar de Maximumsoft website wil. Vroeger gaf dat programma geen enkel probleem, maar ja, dat is echt jaren terug.

Als je zoekt naar save/download entire website offline, dan geeft Google verschillende alternatieven.
Heb je daar wat aan?

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 03-08-2016 00:32 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• wieland99
@jorgen Hartelijk bedankt voor de tip!!! :)
De website is aan het downloaden.
Ik ben momenteel aan het werken met "HTTrack Website Copier 3.48-22"
Als dit uiteindelijk volledig werkt heb ik een mooie backup van mijn data daar, dus dat is al 1 zorg minder :)

Nu het volgende dat ik hierna graag zou doen is een tooltje vinden om mijn data over te zetten naar een nieuwe dienst. (waar ik ook de data kan aanvullen met nieuwe bekeken afleveringen,...)
Wat betreft die nieuwe dienst sta ik open voor verschillende suggesties, afhankelijk wat het makkelijkste zal zijn voor de datatransfer (ik denk hierbij aan excel?).

Ik hoop dat er nog mensen zijn met ideeën/suggesties...
Met een oplossing ben ik niet alleen geholpen, maar ook vele andere mensen die jarenlang followmytv hebben gebruikt en nu vast zitten.

Alvast bedankt :)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:03
wieland99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:34:
@jorgen Hartelijk bedankt voor de tip!!! :)
De website is aan het downloaden.
Ik ben momenteel aan het werken met "HTTrack Website Copier 3.48-22"
Als dit uiteindelijk volledig werkt heb ik een mooie backup van mijn data daar, dus dat is al 1 zorg minder :)

Nu het volgende dat ik hierna graag zou doen is een tooltje vinden om mijn data over te zetten naar een nieuwe dienst. (waar ik ook de data kan aanvullen met nieuwe bekeken afleveringen,...)
Wat betreft die nieuwe dienst sta ik open voor verschillende suggesties, afhankelijk wat het makkelijkste zal zijn voor de datatransfer (ik denk hierbij aan excel?).

Ik hoop dat er nog mensen zijn met ideeën/suggesties...
Met een oplossing ben ik niet alleen geholpen, maar ook vele andere mensen die jarenlang followmytv hebben gebruikt en nu vast zitten.

Zelf ben ik aardig tevreden met www.trakt.tv, deze is aardig bekend en ook door de community goed onderhouden en ook een api voor toeging vanaf buitenaf.

• wieland99
@Senaxx van hun heb ik al goede commentaar gehoord :)
Weet jij of het toevoegen van nieuwe shows aan trakt vlot gaat? (dat is vaak een probleem met dit soort sites)

Maken ze gebruik van een eigen database? (followmytv maakt gebruik van een externe database)

Maar als ik wil overstappen naar trakt.tv moet ik handmatig alle data overzetten wss? dat zal ook wel heel wat uurtjes werk zijn...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Senaxx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Zelf ben ik aardig tevreden met www.trakt.tv, deze is aardig bekend en ook door de community goed onderhouden en ook een api voor toeging vanaf buitenaf.
Helemaal eens. Gebruik zelf Trakt.tv al jaren. Hebben voor alle platformen Apps en integreren daarnaast ook met Kodi en Plex, zodat automatisch wordt bijgehouden wat je hebt gekeken en wat er in je library zit.
wieland99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:51:
@Senaxx van hun heb ik al goede commentaar gehoord :)
Weet jij of het toevoegen van nieuwe shows aan trakt vlot gaat? (dat is vaak een probleem met dit soort sites)

Maken ze gebruik van een eigen database? (followmytv maakt gebruik van een externe database)

Maar als ik wil overstappen naar trakt.tv moet ik handmatig alle data overzetten wss? dat zal ook wel heel wat uurtjes werk zijn...
Trakt kan dus ook gewoon je mediaplayer (als je KODI of PLEX gebruikt) in de gaten houden....geen idee of je trouwens de Followmytv backup kunt importeren...

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 12:56 ]

• wieland99
Trakt kan dus ook gewoon je mediaplayer (als je KODI of PLEX gebruikt) in de gaten houden....geen idee of je trouwens de Followmytv backup kunt importeren...
Het probleem dat ik dan ga hebben, is dat mijn broertje ook gebruik maakt van de htpc met kodi. Dus alles wat hij dan kijkt zal ook bij mij als "watched" geselecteerd worden.
Ik vind niets in trakt.tv van importeer mogelijkheid spijtig genoeg.
Misschien moet ik toch maar beginnen alles manueel over te zetten, dat gaan heel wat saaie uurtjes worden :P

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:03
wieland99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Het probleem dat ik dan ga hebben, is dat mijn broertje ook gebruik maakt van de htpc met kodi. Dus alles wat hij dan kijkt zal ook bij mij als "watched" geselecteerd worden.
Misschien moet ik toch maar beginnen alles manueel over te zetten, dat gaan heel wat saaie uurtjes worden :P
Je zou er voor kunnen kiezen om 2 kodi profielen te gebruiken. En doordat trakt een API heeft zijn er ook voldoende tools beschikbaar

https://github.com/xbgmsharp/trakt
https://github.com/damienhaynes/TraktRater

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
wieland99 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Ik heb Plex en daar kan ik gewoon 'per user' opgeven of hij het kijkgedrag moet bijhouden, dat zal er voor Kodi ook gewoon zijn.
Senaxx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Je zou er voor kunnen kiezen om 2 kodi profielen te gebruiken. En doordat trakt een API heeft zijn er ook voldoende tools beschikbaar

Zo doe ik het met Plex ook. Heb totaal iets van 10 gebruikers op mijn Plex zitten... :+

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2016 14:26 ]

• wieland99
Senaxx schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

ok, ik hem met de maker van TraktRater (https://github.com/damienhaynes/TraktRater) contact opgenomen en gevraagd of followmytv toegevoegd kan worden aan het lijstje van ondersteunde websites.

Bedankt voor de tips :)
Ik wacht nu even zijn antwoord af

• wieland99
ik heb ondertussen ook de tool "HTTrack Website Copier 3.48-22" stopgezet. Heel de website downloaden zou veel te lang duren. Ik was al 5 uur bezig en zat nog niet aan 10% van de totale te downloaden bestanden.

Verwijderd

Dag wieland,

Jan hier van TVmaze.
wieland99 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 01:19:

Omdat ik al de data die ik er jarenlang in heb gestoken graag zou bijhouden zoek ik een software tooltje om al mijn data (bekeken shows en afleveringen) te backuppen.
Je vraagt best aan de owner van fmtv om een csv export te maken van je data. Dat kan vanuit haar kant relatief makkelijk.
Owner: Sarah - https://twitter.com/lemonit
PR op twitter: Kenny - http://twitter.com/#!/kennyleys
@GNID Het zijn de ontwikkelaars van de website TVmaze die deze tool gemaakt hebben om mensen van followmytv naar hun website te lokken. Ik ben eigenlijk niet vanplan om over te stappen naar TVmaze en ik denk ook niet da ze zomaar gaan uitleggen hoe ik een lokale backup maak met de code van hun importer.

Het probleem waardoor er zo weinig shows geïmporteerd worden gaat wss ook zijn dat het alleen shows importeert die beschikbaar zijn op hun website. Dus shows die ik op followmytv als "watched" heb staan maar niet bestaan in de TVmaze database worden niet overgezet.
Ter verduidelijking: We hebben fmtv eerst aangesproken om vanuit onze API, data te voorzien. Dat zou ons helemaal geen leden opgebracht hebben.

De importer hebben we later op vraag van migrerende leden gemaakt.

De importer is momenteel echter onbruikbaar. Meer info erover hier: http://www.tvmaze.com/blo...your-data-from-followmytv
(Dat is ook de reden waarom je maar 3 shows of zo hebt kunnen importeren.)

Tot slot: Als je wil kunnen we de importer reviven zodat jij en anderen een backup kunnen maken. Laat maar weten of het boeit, anders moeten we daar ook geen tijd in stekken. :)

groeten,

Jan

• wieland99
Hey Jan,
Je vraagt best aan de owner van fmtv om een csv export te maken van je data. Dat kan vanuit haar kant relatief makkelijk.
Owner: Sarah - https://twitter.com/lemonit
PR op twitter: Kenny - http://twitter.com/#!/kennyleys
Ik ga het haar vragen, bedankt voor de tip :)
Ter verduidelijking: We hebben fmtv eerst aangesproken om vanuit onze API, data te voorzien. Dat zou ons helemaal geen leden opgebracht hebben.

De importer hebben we later op vraag van migrerende leden gemaakt.

De importer is momenteel echter onbruikbaar. Meer info erover hier: http://www.tvmaze.com/blo...your-data-from-followmytv
(Dat is ook de reden waarom je maar 3 shows of zo hebt kunnen importeren.)

Tot slot: Als je wil kunnen we de importer reviven zodat jij en anderen een backup kunnen maken. Laat maar weten of het boeit, anders moeten we daar ook geen tijd in stekken. :)
Excuseer voor de uitspraak over het "leden lokken".
Als de importer terug zou werken, zou dit voor mij zeker een grote hulp zijn :)
Ik vraag me wel af wat de importer doet als er een show wel op fmtv staat en niet in jullie database? Wordt de show dan automatisch aangemaakt in jullie database? Of krijg je na de migratie een overzichtje van hetgeen niet gemigreerd is (dit kreeg ik niet toen ik het probeerde).

MVG
Wieland99

Verwijderd

@Wieland99 - We hebben de importer tweaked. Probeer het eens uit http://www.tvmaze.com/migrate/followmytv

Als er een iets niet geimporteerd is geweest, kan je later de importer nog eens draaien.
Zou je nog vragen hebben post ze maar op onze forum. Dan krijg je veel sneller reactie ook :)

Ook even erbij vermelden dat we niet weten hoe lang de importer zal werken. Dus ik zou er niet te lang mee wachten.

groeten,

Jan

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 15:32 ]

• wieland99
@JanTV

Hartelijk bedankt voor de importer te updaten.
"109 shows were imported, totaling 3673 watched episodes and 0 votes."

Dat lijkt me een goed resultaat en heeft me toch heel wat handenarbeid bespaard ;)
Ik zie ook dat ik een lijstje krijg van de shows die niet geïmporteerd zijn, dit is heel handig :)

Voor verdere communicatie ga ik, zoals je zei verder op jullie forum.

MVG
Wieland
Pagina: 1