Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pc start op laad windows maar geef erna geen beeld meer(zwart), het beeld flikkerd ook. heb het op 2 verschillende schermen geprobeert andere ports: hdmi display, iemand nog een idee om te proberen?
hij start wel compleet op want via de onboard is het geen problem hij doet daarop normaal.

eigenschappen pc:

maximus 5 extreme.
i7 3770k 4.7ghz
16gb corsair mem.
radeon amd fury merk sapphire(lucht gekoeld).
corsair 800ax power.
h100 water koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als hij wel gewoon beeld geeft met opstarten, lijkt me het probleem in je windows te zitten. Drivers bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer het eens met een live CD, zoals Knoppix of Ubuntu.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke fm ik ga er morgen mee aan de slag.!

Gambieter, ik ben zelf nog niet zo kundig met ubuntu ik kan het wel beheeren maar snap nog niet helemaal hoe het in elkaar zit?

danku wel voor de reacties al zover.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon een DVD branden met Ubuntu of Knoppix en booten van de DVD/CD drive. Dan weet je of de videokaart kapot is, of je drivers/software het probleem zijn. Andere mogelijkheid is je videokaart in een ander systeem testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gambieter goed idee! ga ik ook proberen, heb er ook nog garantie op dus als jullie tips niet werken gaat hij gewoon terug naar de fabriek, mijn dank alvast goedenacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Heb je de power efficiency mode uit staan in je Radeon settings (mocht je daar überhaupt nog bij kunnen komen)? Gaming -> Global Settings -> Power Efficiency. Die optie is er juist bijgekomen om load problemen die beeldcorruptie veroorzaken, ook in windows, tegen te gaan met name Fury kaarten.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
Kijk eens wat er gebeurd als je in veilige modus opstart ?
Dan start hij met de standaard VGA drivers op, als hij dan wel beeld geeft zit het dus in je drivers van amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee jongens heb opnieuw windows geinstalleerd het is gelukt om er weer in te komen maar als ik de nieuwe drivers installeer heb ik problemen enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Dan klinkt het inderdaad als je GPU die defect is, zonder driver heb je een non accelartion modes in Windows en werkt het dus in "semi modes" zodra je de driver installeert heb je de 3d driver die hij aanroept en dit lukt hem niet omdat de kaart niet lekker is.

Tenminste dat gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke drivers? Specificaties videokaart? Je moet veel meer informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke oke, ik heb nu : Sapphire Fury met de driver : 16.1.1 daar werkt hij op het moment wel op zonder enig problemen. Maar wil ik 16.7.3 installeren dan gaat het meestal fout, en word het beel zwart na het opstarten van mijn pc. Heel apart ik weet ook niet waarom maar de nieuwe werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het eerst wel gewerkt? Of heb je de kaart tweedehands gekocht en heeft hij nog nooit goed gewerkt? Je kan een BIOS update van je moederbord proberen. Weet niet welke versie van de kaart je hebt, maar zit er geen BIOS switch op?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer anders even DDU and installeer dan de drivers helemaal opnieuw.
Ondanks dat het bij mij eigenlijk altijd goed is gegaan is dit de eerste keer dat ik niet de 'update driver' optie uit het control panel heb kunnen gebruiken. Toen ik de driver apart gedownload had werkte de install wel voorderest geen problemen ondervonden (290x)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste JVRadeon zover ik weet heb ik de nieuwste van mijn moederbord, ik zal het nog eens onderzoeken of er toevallig een update is. Ik heb de Normale versie van Sapphire fury dus niet de x ik weet niet of er een bios switch op zit zal eens uitzoeken, alvast bedankt!

Beste prutser, DDU ik zal eens onderzoeken of ik hem dan wel kan installeren heb gister al geprobeerd met de andere driver te spelen weinig problemen ermee gehad, wat ik wel merk zoals altijd is dat hij soms met de game load het zelfde doet, hij gaat dan dus op zwart scherm. Het is apart want na her opstart doet hij het weer, dus ik denk echt dat er iets is met de drivers toch?
Pagina: 1