Toon posts:

Geen wifi meer na DDOS aanval?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Allereerst heb ik niet heel veel verstand op dit gebied, ik weet wel hoe het ongeveer in elkaar zit, maar ben geen expert of gevorderde.
ik heb vanavond een Ddos aanval gehad op mijn thuisnetwerk toen ik aan het xboxen was. Hij zou mij offline gooien, en dat is gelukt. Router dus gereboot, en sindsdien heb ik alleen nog maar internet connectie met een netwerkkabel. Elk device waar ik mee probeer te connecten op mijn netwerk via wifi weigert hij, of hij geeft een foutmelding met een fout password, terwijl het password gewoon goed is ingevuld. Ik keek dus via Xbox netwerkinstellingen hoe het zat, en daarbij kwam ik achter dat als ik draadloos netwerk wil, dat hij dat weigert en ook helemaal geen dynamische IP aangeeft. Hij staat ook op automatisch. Kortom, na de aanval heb ik op geen enkele apparaat wifi verbinding, alleen mijn laptop waar ik nu ook een kabel voor gebruik. Heb ook natuurlijk troubleshoot gedaan, en daarbij gaf hij aan dat hij geen Acces Point ziet ( geen idee wat dit is )
Ik hoop hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop dat het ook begrijpbaar is gezien ik geen expert ben, mijn excuses.

Met vriendelijke groet,

Remy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
Het is onmogelijk dat een DoS of DDoS aan de WAN zijde van je internet ervoor zorgt dat je netwerk adapter geen WiFi netwerken kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:45
Probeer even je devices te herstarten, dan worden ze opnieuw aangemeld op via de DHCP-server van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

SpamLame

niks

CuBras schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:22:
Probeer even je devices te herstarten, dan worden ze opnieuw aangemeld op via de DHCP-server van je router.
Even aangenomen dat de laptop met kabel gebruikt voor troubleshooting ook middels DHCP (TS is onvolledig hierin) een IP krijgt, zou je kunnen stellen dat de DHCP daemon zijn werk doet.

@TS geef puntsgewijs aan wat je aan troubleshooting gedaan hebt.
bv
Xbox ziet het SSID niet/wel
Xbox krijgt een dynamisch IP op kabel ja/nee
Xbox krijgt een dynamisch IP op wifi ja/nee
Laptop krijgt een dynamisch IP op kabel ja/nee
Laptop krijgt een dynamisch IP op wifi ja/nee
$ander_device krijgt een dynamisch IP op kabel ja/nee
$ander_device krijgt een dynamisch IP op wifi ja/nee

Indien dynamische adressen niet "lijkt" te werken wat gebeurt er met de resultaat als je bovenstaande lijst met statische adressen naloopt.

Indien je je SSID niet meer ziet, zijn de instellingen van je router nog wel correct ofwel loop de instellingen van je router nog eens na, of beter nog voor de instellingen opnieuw in.
Mogelijk is de DDOS bedreiging en je probleem berust op een toevalligheid en heeft bv je ISP nieuwe firmware/config naar je router gepushed.

Indien je je SSID wel ziet en tevens kan connecten (dus je PWD is correct), maar het werkt alleen als je een statisch adres opgeeft, controleer dan eens hoeveel IP adressen je router kan uitdelen en hoeveel er uitgedeeld zijn. Mogelijk is dat de IP pool van de router uitgeput is, in de meeste gevallen is dit aanpasbaar.

Evenwel kan de gesuggereerde reboot van al je devices (die van DHCP afhankelijk zijn + router) geen kwaad, maar verwacht meer dat het een config-fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik denk dat door de reboot (via menu ?, stekker eruit/erin?, reset pinnetje ?) de router weer op fabrieksinstellingen staat en je o.a. de WiFi instellingen weer even opnieuw moet doen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
andy88 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 07:10:
Het is onmogelijk dat een DoS of DDoS aan de WAN zijde van je internet ervoor zorgt dat je netwerk adapter geen WiFi netwerken kan vinden.
Dit klopt echter is het wel zo dat er bij de nasleep wel wat mis kan zijn gegaan. Router is gereboot, dus het kan zijn dat er iets is gereset of zeg het maar. (heb wel meer rare dingen mee gemaakt wat niet zou moeten kunnen, maar het was toch gebeurt). zou bijvoorbeeld ook kunnen dat er een kabel in de modem/router zit welke naar een AP loopt met een slecht contact welke nu geen contact meer heeft (er worden regelmatig standaard stekkertjes (voor flexible netwerk kabels) aan solid netwerk kabels geknepen met als gevolg kabels die gevoelig zijn voor storing......

Remy, wat je nog even kan proberen is om alle netwerk apparaten even opnieuw op te starten, dus alles uit dan eerst modem weer aan dan (evt je losse router) dan je andere apparaten in de volgorde vanaf je moden toe werken naar je clients.

Mocht dat niet werken, kun je wat meer informatie geven over je netwerk? zoals
wie is je internet provider
welke modem (router) heb je + type
overige netwerk apperatuur. (switches, andere routers/accespoints enz).
let daarbij ook op of de lampjes op je modem/router/switch branden (of knipperen als er activiteit is) voor de poorten waar kabels zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We hebben toch echt veel meer info nodig, en wat meer zelf uitzoeken mag ook wel.
Geen enkel apparaat kan op wifi inloggen, dan lijkt het me logisch dat je eens begint met kijken naar de instelling van je wifi op je router/access point.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Ik heb mijn wifi password veranderd en hij doet het weer. Ik denk dat bij de reset ook het password is veranderd naar een gegenereerde password. Geen idee of dit mogelijk is, ben namelijk geen professioneel zoals eerder aangegeven.
Maar toch nog iedereen bedankt, merk ook nu pas ik niet voldoende informatie heb gegeven, was niet helemaal helder en was de hele avond al bezig. Maar toch bedankt iedereen!

Groet
Pagina: 1