Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jexecute
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 12:45
Hallo! Ik las dit weekend dat Android Marshmallow zou uitkomen voor de Galaxy A5 van 2015.
Dus ik starte effe Smart Switch op en inderdaad er was een update! Nu heb ik deze update geïnstalleerd en deed hij alles naar behoren, enkel zegt het toestel dat hij het nog steeds Android 5.0.2 is?
Smart Switch en de telefoon zelf zeggen nu ook dat ik de laatste versie heb? Was dit een pre-update voor Android 6 en moet ik nu nog wachten tot hij in België vrijkomt of liep er ergens iets mis en moet ik misschien hard resetten?
(Android security patch level is wel 2016-07-01, alsook kernel versie is 3.10.49-5969374 van jul 24 16)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jexecute schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:03:
Was dit een pre-update voor Android 6 en moet ik nu nog wachten tot hij in België vrijkomt of liep er ergens iets mis en moet ik misschien hard resetten?
(Android security patch level is wel 2016-07-01, alsook kernel versie is 3.10.49-5969374 van jul 24 16)
Wat heb je zelf al gevonden of gezocht? Op tweakers is het de bedoeling om eerst zelf een onderzoek uit te voeren, voordat je een topic opent. Daarbij is je vraag is eenvoudig op te zoeken op internet.

Android updates worden altijd gefaseerd uitgerold, dus het kan zijn dat je nog even moet wachten. Zoals ook hier wordt aangegeven:
De Marshmallow-update is sinds gisteren beschikbaar in Europa en Zuid-Afrika, maar de update zal in fasen worden uitgerold. Hierdoor is het mogelijk dat deze nog niet voor jouw toestel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jexecute
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-07 12:45
Uiteraard heb ik eerst wat gegoogled voor ik deze topic starte.
Ik lees in comments van artikels als http://www.androidauthori...rst-gen-galaxy-a5-706789/ dat ik niet de enige ben alleszins, ik vroeg mij gewoon of het gebruikelijk was om enkel security updates te doen of dat dit daadwerkelijk de pre-update is voor Marshmallow.

Ik wacht alvast af, hopelijk komt hij erdoor ;-) bedankt voor je antwoord.

[EDIT]

Moest er toevallig nog iemand op deze post komen:
Vlak voor het weekend meldden wij hier nog dat Samsung begonnen is met het uitrollen van de update naar Android 6.0.1 Marshmallow voor de Nederlandse Galaxy A5 uit 2015. En inderdaad, voor Vodafone’s branded toestelvariant is die update nu beschikbaar.

Heb je jouw Galaxy A5 níet direct bij Vodafone aangeschaft, dan krijg je deze week óók een update – maar geen Android Marshmallow. Wel aan boord van firmwareversie XXS1BPG3 zijn alle security patches van de maand juli. Het Android besturingssysteem blijft nog even bij versienummer 5.0.2.

Ondanks deze update, denken wij toch dat ook voor de unbranded Galaxy A5 de update naar Android 6.0.1 niet lang meer op zich zal laten wachten – maar de update die vandaag of morgen op jouw toestel binnenrolt? Nee, dat is ‘m nog niet.
Source: https://www.galaxyclub.nl...tch-nog-geen-marshmallow/

[ Voor 53% gewijzigd door Jexecute op 04-08-2016 00:00 . Reden: Update ]