iPhone 6s laadt soms wel op / soms niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Beste Tweakers,

Sinds gister heb ik een probleem met het opladen van mijn iPhone 6s. hoe het probleem is ontstaan is me een raadsel.
Ik heb de lightning dock al schoon gemaakt met een tandenstoker, maar dat lijkt niet te helpen.
Ik heb 3 kabels geprobeerd, 2 officiele lightning kabels en 1 van de Action.. Het rare is, die van de Action werkt wel (als je de telefoon een beetje goed positioneert), de twee officiele apple kabels doen het niet of op puur geluk. Alle kabels een keer omgedraaid, maar dat lijkt ook niet te werken.. Het lijkt erop alsof de dock connector kapot is of dat er op een of andere manier waterschade is.. Iemand enig ander idee waaraan het kan liggen? Er zit geen stof in, dat is eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Klinkt als een slecht contact door een (te) ruime lightning port.
Vergelijk de lightning connectors van de originele en action kabel eens? Is die van de action dikker/grover?
Heb zelf ervaring met een action kabeltje van nog geen 2 euro, die lightning connector gaat er aanmerkelijk stroever in en die gebruik ik dan ook zo min mogelijk. Is er zo een met meshing over de kabel, stof-achtig is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
SuBBaSS schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:42:
Klinkt als een slecht contact door een (te) ruime lightning port.
Vergelijk de lightning connectors van de originele en action kabel eens? Is die van de action dikker/grover?
Heb zelf ervaring met een action kabeltje van nog geen 2 euro, die lightning connector gaat er aanmerkelijk stroever in en die gebruik ik dan ook zo min mogelijk. Is er zo een met meshing over de kabel, stof-achtig is het.
Van de Action is inderdaad net iets dikker/grover. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, als er niks veranderd laat ik de lightning port wel vervangen. Tegen die tijd nog maar even met de Action kabel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je met een tandenstoker peurt, zorg dan dat je vooral in de rechter/linker hoekjes loshaalt, mogelijk zit hier het stof.
Vervolgens goed blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Met goedkope slecht gefabriceerde kabels kan het zo zijn dat de metalen pinnen van de dock connector naar binnen worden gedrukt. Mocht dat het geval zijn, dan zullen de originele kabels minder goed contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 08:45
De originele apple lightning kabels staan er ook om bekend dat ze snel stuk gaan, dus daar kan het ook aan liggen (zie hier voor reviews bij apple.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:19

Yor

Yor1313#2571

Reset de iPhone eerst eens, je weet wel aan- en uitknop en thuisknop 10 seconden ingedrukt houden. Helpt dat niet, doe eens een volledig herstel via iTunes zonder backup terug te zetten. Laadt het kreng dan nog niet op, weet je zeker dat er iets mis is met het toestel zelf.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 19:01
@yor Ja want kabelbreuk heb je met een reset en volledig herstel echt uitgesloten.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:06
frankym schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:49:
Als je met een tandenstoker peurt, zorg dan dat je vooral in de rechter/linker hoekjes loshaalt, mogelijk zit hier het stof.
Vervolgens goed blazen.
Ik voel het altijd aan de "klik" bij het insteken van de kabel of het klopt (en of er dus nog stof in zit). Vergelijk eens het inklikken van de kabel met een ander iphone, als je dit nog als oorzaak verdenkt.

Blazen, of voorzichtig in de buurt van een stofzuiger houden kan geniepige restjes kleding stof nog wel helpen verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Vice op 03-08-2016 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Same shit here sinds kort ;(
Het voelt ook net alsof de poort te ruim is, maar er is ook een soort tegendruk waarneembaar; waarmee ik wil zeggen dat als je de connector een heel klein beetje op weg helpt dat ie er dan zelf snel uitpopt.

Bij mij helpt t soms om de kabel te draaien, en hij moer echt helemaal stil liggen. Bloedirrirant.
Ik ga een afspraak maken bij de Genius bar, hopelijk fixen ze het ter plekke of geven een vervangende iPhone mee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1