Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Experiabox V8, DMZ kan amper op internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dag,

Ik heb een raar probleem. Ik heb glasvezel, een Experiabox V8 en daarachter een Edgerouter.
De V8 staat op DMZ ingesteld richting de Edgerouter.

Nu is mijn V8 vervangen ivm uitval en heb ik op de nieuwe V8 dezelfde config ingesteld. Het internet werkt echter nog maar half, zolang de edgerouter het IP van de DMZ host heeft. zodra ik hem er af zet, of op de V8 een ander IP instel werkt het weer normaal, maar dan werken mijn inkomende poorten niet meer.

Ik kan bijvoorbeeld een website nog wel pingen, maar niet meer bezoeken, of de webmail of pop3 connecten werkt niet meer. Zet ik DMZ uit werkt alles weer, maar dat is niet wenselijk.

Deze config heeft altijd gewerkt, maar sinds de vervanging is dit ineens niet meer mogelijk.

De firmware van de V8 is gelijk aan de oude, verder is er ook helemaal niets veranderd.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Het gaat om de connectie achter de Edgerouter zodra deze DMZ is..

Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Hey, dit probleem kwam vandaag ook langs op het KPN Forum. Praktisch dezelfde situatie: https://forum.kpn.com/int...traag-onbereikbaar-424525

• Fairy
  • Niet online
RobinF schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:16:
Hey, dit probleem kwam vandaag ook langs op het KPN Forum. Praktisch dezelfde situatie: https://forum.kpn.com/int...traag-onbereikbaar-424525
Inderdaad dezelfde situatie, maar helaas zit er geen oplossing bij. Mijn vorige V8 had dezelfde config en daar was dit probleem niet.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Fairy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Inderdaad dezelfde situatie, maar helaas zit er geen oplossing bij. Mijn vorige V8 had dezelfde config en daar was dit probleem niet.
Nee klopt. Het probleem is vandaag pas gemeld

Wanneer is die V8 vervangen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobinF op 01-08-2016 21:20 ]

• Fairy
  • Niet online
Die V8 is afgelopen vrijdag vervangen, maar ik kwam er vandaag pas achter dat ik de DMZ was vergeten, toen ik op het werk wilde binnenkomen kwam in niet door. Na inschakelen DMZ begon de ellende.

google werkt mega traag, een site zoals die van moneyou werkt helemaal niet, maar is wel te pingen.

Versie is 02.00.136W4 . Deze had ik op de oude router ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 01-08-2016 21:27 ]