wat is er verkeerd???

Pagina: 1
Acties:

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
Ik heb net m`n nieuwe pc in elkaar gezet: Abit kt7a, amd 1,4 ghz en een asus v8200.
Als ik nu mijn aan/uit knop in druk doet hij het 2 seconden en dan valt ie uit. Op het beeld was dan niks te zien, je ziet alleen alle fans draaien (in de kast) (dat zijn die op northbrigde, cpu (=noise control silverado) en die op de asus v8200).
Als ik een beetje met de voeding aansluiting klooi (=de stroomstekker er uit halen, er weer inzetten zonder dat je klik hoort (dus niet ver door duwen), en dan wat bewegen) blijft ie het doen en blijven de fans lopen. Verder gebeurt er dan niets.

Mijn kast is een Aopen Hq08 met 300 watt voeding.

En ik heb alle kabels al gecheckt, ook alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar.

Iemand een idee wat verkeerd is?

edit:
even wat dingen duidelijk gemaakt

Verwijderd

Wat is klooien met de voedingsaansluiting :?

Verwijderd

Misschien een meer watt voeding nodig?

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Misschien dan toch een nieuwe voeding kopen met meer power ;)

Heb je alleen die 3 dingen vernieuwd of ook de kast? Zo ja en zo nee wat voor kast is het?

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

cpu instellingen wel goed op je mobo?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

cpu fan wel op header 1 fan aangesloten op mobo :?

• marteltor
sorry voor de vage post, het was al laat.
De kast is een Aopen Hq08 met een 300 watt voeding. Met wat klooien aan de voedingsstekker bedoel ik dat ik de stroomstekker die in het moederbord gaat, los maak. Als ik deze er dan weer een beetje inschijf doet ie soms wat en blijft hij het gewoon doen. Dan blijven alle fans draaien, maar geen beeld of geluid. Maar nog veel vaker draaien de fans op halve snelheid als ik zit te klooien. Soms doet ie het maar 2 seconden en valt ie weer uit. (dit alles is dus het geval als ik de voedingsstekker op het mobo omhoog haal en een beetje beweeg)

Oh ja, ik heb een aantal dingen getest:
ik heb de cdrom, geluidskaart, hd en floppydrive los gemaakt: dan krijg ik precies hetzelfde.
Ook heb ik de 3dkaart al eens getest bij een vriend.

• marteltor
Op dinsdag 26 juni 2001 23:23 schreef Kakarot het volgende:
cpu instellingen wel goed op je mobo?
Op dinsdag 26 juni 2001 schreef Softice het volgende:
cpu fan wel op header 1 fan aangesloten op mobo?
cpu instellingen? volgens mij hoef je helemaal niks hardwarematig op een abit kt7a te klooien. Je kan alles regelen in bios.

over de cpu fan: die stroomtoevoer zit vast wel goed, de fans gaan immers draaien. En ja, ik heb hem op de fan1 en fan2 aansluiting. Zo een Silverado eist twee fan aansluitingen op.

Verwijderd

Als je bij de kt7a de cpu-fan niet op de eerste aansluiting hebt geprikt doet ie het niet.
Dit kun je uitzetten in de bios.
Succes!!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

hmm.. dan zou ik toch m'n steker voorzichtig!!!!! eens met wat contactspray geen bewerken.. kijk uit voor je mãmabord..! en misshien is je voeding inderdaad te ligt.. geen stabiliteits problemen?????

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• marteltor
geen stabiliteits problemen :?
Ik ben blij als ik eens een keer in het bios kom. Dus ja, hij is vrij instabiel: na 2 seconde doet ie niks meer!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Je floppydisk reageert ook niet of wel...

Dan kun je misschien je bios flashen..
Is ie naar zŽn grootje, maar dat boot ie nog wel.

Ja ja ja Nee !!

• marteltor
dit vond in de search (niet echt betrekking op probleem):
Geplaatst door maddog_rvo - donderdag 21 juni 2001 10:43

--------------------------------------------------------------------------------
weet ik niet maar de 300w aopen van mij trekt dit wel:
1x delta hp
3x 80x80 noname
2x 60x60 noname
12x40 speed dvd
16x10x40 plextor burner
50x aopen cdspeler
2x 30gb 7200rpm deskstar 75gxp
1x 15gb 7200rpm maxtor

asus a7a met tbird 1400 en 256mb infineon
asus geforce3 deluxe
3com netwerk kaart
sblive 1024
Ik denk dat hetelfde aopen voeding toch wel een proc, videokaart en een cpu fan kan laten draaien???

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

[b]Op woensdag 27 juni 2001 11:12
Ik denk dat hetelfde aopen voeding toch wel een proc, videokaart en een cpu fan kan laten draaien???
tuurlijk, dat lukt zelfs met de goedkoopste no name voeding, waarschijnlijk is ie gewoon niet helemaal flex

Verwijderd

Ik had je al terug gemailed maar hier toch nog een keer:

Heb je alles stap voor stap aangesloten :? Alles nagelopen dat alles goed zit :?
Toen ik mijn compuutje bouwde deed ie het ook niet en het leek er ook erg sterk op dat het aan de voeding lag...
Eerst alleen met cpu geloof ik, dan met hd, dan met cdrom, dan met flop etc...
Bij mij was het de flop die op een gedeelde kabel zat...

Ik hoop voor je dat het snel is opgelost, want niets is frustrerender als je enthosiast begint te bouwen en hij doet het niet, tenminste dat was mijn ervaring :)

• marteltor
thanxs voor jullie reacties alvast. Ik ga vandaag misschien een andere voeding testen. Ik laat het in ieder geval nog wel weten.

Verwijderd

ik denk dat je cpu of mobo doos is .. soz m8

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik weet de oplossing
Waarschijnlijk heb je je cmos niet gecleared, zoals in je manual stond.
DUS RTFM, en in jouw geval vooral UTFM

(Marteltor en ik hebben samen het probleem al opgelost.)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Heb je je moederbord gecontroleerd... Ik had afgelopen week een asus A7A266 mobo, rev 2. en daar zat een fout in de chipset. Hierdoor starte hij ook niet op. Vraag eens aan je leverancier hoe dat zit, of kijk op de site van Abit. www.abit.nl

Verwijderd

voeding is gebakken!!!

• Paitor

Paitor

sorry, maar het probleem was toch echt niet de voeding, of wat dan ook.
We hadden het CMOS niet gecleared. (blijkbaar moest dat?!?)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op dinsdag 26 juni 2001 23:15 schreef Erebus het volgende:
Misschien een meer watt voeding nodig?
Mijn Duron 900@1030 draait retestabiel op een 200 Watt voeding >:)
Incl. 3 koelers, 1 Hd, 1 CDROM, 1 Geforce2 kaart, tv kaart, blablabla :P

• marteltor
Mister Paitor is right. We hebben het net samen gefixt. We moesten blijkbaar het bios resetten, en de voeding is heel. Maar omdat ik altijd problemen heb met pc`s nu nog eentje:

Als ik mijn cdrom speler en hd op 1 ide kabel doe, en zet de cdrom speler op slave, dan herkent ie m`n hd niet! Ik de jumper op de hd voor het master/slave gebeuren al op alle pinnetjes getest (op die maxtor hd staat niet welke pinnetje wat is, dus je weet niet welke slave of master is), maar nee, hij herkent de Hd niet in het bios.

Dus nu heb ik de cdrom speler ff als primary master en de hd als secondary master getest: nu wordt de hd wel herkent. Dit vind ik op zoch al vreemd, maar wat ik ook vreemd vind, is dat als ik dus met opstartdiskette van win98 opstart, dat ik wel c:\ kan typen, maar dat er dan staat: Inhoud van Ms-RAMDRIVE
C:\.

en dan komen er wat bestanden te staan. Als ik de opstartdisk er in doe, zegt ie dat de hd niet in 'NTFS' of 'nog zo een term' (er staat niet FAT) is ingedeeld.
Als ik a: doe en daarna format c: zegt ie dat ie niet geformatteerd kan worden.
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Wat moet ik doen om win98 te kunnen installen???

• Paitor

Paitor

nog ff extra info:
Hij wordt absoluut niet herkend, zelfs zonder jumper niet.
We hebben hem zonder cd-rom laten draaien.
maakt niets uit.
Hij herkent de HD imo niet, en doet het dus helemaal niet, opspinnen hoor je ook niet :?
zit zelf te denken aan een kapotte HD, andere manier om dat te testen dan in mijn systeem >:) :9~ maar dit is wel :'(

Verwijderd

Denk niet dat het aan je voeding ligt. Het enigste wat je kunt doen is de voeding door meten en kijken of de stekkers goed bedraad zijn. En anders ruil je je mb in voor een nieuwe. Suc6.

• marteltor
Op woensdag 27 juni 2001 21:35 schreef Shibby het volgende:
Denk niet dat het aan je voeding ligt. Het enigste wat je kunt doen is de voeding door meten en kijken of de stekkers goed bedraad zijn. En anders ruil je je mb in voor een nieuwe. Suc6.
HET IS NIET DE VOEDING. ff graag het topic doorlezen, ik open wel een nieuw topic

Verwijderd

al dat gezeur over een zwaardere voeding en dat een 300w niet genoeg zou zijn is natuurlijk onzin maar misschien is er iets aan stuk? omruilen inderdaad!
ik was overlaatst bij iemand die had zn pc lekker draaien met een 235w voeding :3 harddisks, cdrom ,cdwriter paar casefans, werkt prima.

• marteltor
ok, ik heb bios reset gedaan, nu werkt ie.
Nu had ik nog problems met hd, is ook opgelost.
Hij is nu aan het formatteren.
Iedereen heel erg bedankt!
Pagina: 1