Geen Beep - No Signal. Maar de rest werkt wel!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Mijn vraag
Beste mensen, hopelijk weten jullie hier iets meer vanaf.

Ik heb een zelf samengestelde PC. Nu start die op, alle fans en lampjes in en op branden, maar ik krijg geen beepjes en op de monitor verschijnt het Illyama logo en daarna no signal, Soms blijft de monitor beetje knipperen tussen oranje-blauw lampje, wat dus aan/uit of standby is!

Iemand die hier wat meer vanaf weet misschien, hij viel zomaar uit tijdens het gamen en nu dus niet aan de praat te krijgen meer!

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 processor
MSI Z87 G45 moederbord
GTX 970
750w voeding
16gb geheugen op 2 sticks.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Batterij uithalen op de moederbord, dan wachten en opnieuw proberen
Moederbord jumper resetten met paperclip

Alle reacties

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:41
Al eens geprobeerd met videokaart eruit? Omdat je zegt dat het tijdens het gamen gebeurde.

• FSXnoob
Ja ook, geheugen er uit en dan in, video kaart er uit. Ook niks.
Of moet ik de geheugenkaart helemaal uithalen en de pc opstarten zonder video kaart.

Verwijderd

Beeldkabel aangesloten op het moederbord i.p.v. de videokaart? Zitten de PEG connectors van de voeding in de videokaart? Zijn de onderdelen 2e hands? Welk geheugen heb je precies?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

überhaupt gecontroleerd of alle kabels goed bevestigt zijn, met name de VGA/DVI/HDMI/DP whatever kabel tussen scherm en videokaart? Andere kabel geprobeerd?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• FSXnoob
Heb het op moederbord en videokaart geprobeerd, beide niks.
PEG connectors zitten er in, al maanden zoals het hoort, alles deed het ook tot net dus. Uit het niks viel die heel sloom uit en boem, morsdood. Verder is alles nieuw gekocht, Geheugen is 2 sticks van 8gb van G skill. Had beide geheugensticks uitgehaald en toen geprobeerd op te starten, hij begint en valt dan er na 8 seconde uit, geen idee of dat goed of slecht is.

Via HDMI geprobeerd ook, geen succes. Als ik de laptop via hdmi met me pc scherm verbind doet die het wel. alles zit verder gewoon normaal aangesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door FSXnoob op 01-08-2016 21:17 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 13:23

Joran

<3 natalee

Heb je wel een speaker aangesloten op je moederbord?

Ik zou het eens proberen met 1 geheugenstick in verschillende geheugenbankjes.

Send me your gameboys

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Nemesizz

Untouchable

750w voeding
Maar wélke 750W voeding?

Want je hebt '750W' (tussen haakjes) voedingen, en je hebt 750W voedingen (zonder haakjes) :P
(waarmee ik wil zeggen, je ziet maar al te vaak mensen met een zogenaamde 650 of 750W voeding van een of ander goedkoop plofmerk die niet eens in de buurt van 750W komen en bovendien zo enorm slechte spanning leveren dat ze je hardware omzeep kunnen helpen...merken zoals MS-tech en Qtec, enz).

• FSXnoob
Cooler Master GX 750W, prima te doen en deed het ook meer dan 1.5 jaar zonder problemen :D

Verwijderd

Een GX 750 staat redelijk onderaan op de kwaliteitsladder. Er zijn 3 versies waarvan de typenummers eindigen op B3, D3 of E3. De laatste is de slechtste en kan niet eens het beloofde vermogen leveren waarbij de spanningen behoorlijk inkakken.

Is de voeding 1,5 jaar oud of ouder en heb je deze maar 1,5 jaar gebruikt?

• FSXnoob
Koeling is Cooler Master GM G750M, prima model en doet het goed. PC is bij de computerwinkel geweest en getest, alles was prima alleen de moederbord dus niet, A2 error etc, dus probleem ligt daar. Gelukkig heeft MSI 3 jaar garantie dus nu nieuwe bestellen en de kapotte terugsturen.

Als die dan weer nieuw terug komt die verkopen :)
Pagina: 1