CMD-Snake schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:43:
[...]
Vergeet ook niet dat WC papier wat je extra zal gebruiken.
Het is allemaal een beetje onzin niet waar? Zou je dan echt geen internet genomen hebben of een lichter abo als je niet had mogen thuiswerken? Zelf zou ik exact hetzelfde abo hebben genomen.
Misschien kan de baas ook zo'n Douwe Egberts automaat bij je laten plaatsen. Hoef je ook dat slootwater zelf niet te maken.

Ik begrijp eerlijk gezegd nooit helemaal waarom dat allemaal een beetje onzin zou zijn?
Nee, als ik niet thuis zou werken had ik nog steeds hetzelfde internet abonnement maar dat is slechts één aspect.
Wij hebben een huis gekocht voor eigen gebruik, alle kamers hebben een functie voor privé gebruik en daar zitten geen vierkante meters in met als bestemming werkplek voor mijn werkgever of die van mijn vrouw.
Als wij van huis zijn om te werken staat de verwarming laag en wordt er geen extra water of elektriciteit gebruikt maar ook inderdaad geen WC papier, koffie en dergelijke.
Ik weiger uit principe om voor structureel gebruik privé ruimte in mijn huis in te richten voor mijn werkgever of die van mijn vrouw als daar helemaal niets in welke vorm dan ook tegenover staat en ja daar zit wat mij betreft ook gas/water/elektra in en uiteraard WC papier, koffie.
Als ik fatsoenlijk thuis zou willen werken dan is dat niet zittend/hangend aan de keukentafel op een stoel waar je na een uur van gekkigheid niet meer weet hoe je moet zitten omdat deze niet gemaakt is om de hele dag op te zitten maar dan zou dat aan een fatsoenlijk bureau met bijbehorende stoel moeten zijn, met voldoende en fatsoenlijke verlichting, met een docking station, met één of twee extra beeldschermen.
Dat betekent dus gewoon dat ik een privé kamer moet opofferen en dat gaat voorlopig/vooralsnog niet gebeuren.
Klinkt misschien allemaal redelijk zwart/wit maar zo zit ik er in principe wel in als het gaat om structureel thuis werken. Incidenteel werk ik overigens ook thuis maar zonder de juiste voorzieningen kan het wat mij betreft ook alleen maar incidenteel blijven.
Gopher schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
In dit geval kun je uiteraard ook even lastig gaan doen door een Arbo compatible werkplek af te gaan dwingen.
Ze kunnen je ook niet verplichten om op 6:30 op kantoor te gaan zijn elke dag, en het "je gaat maar in de kantine zitten" kunnen ze ook niet maken.
Als je daar tegenin gaat zouden ze aan jou wensen moeten voldoen, of zeg ik nu iets raars?
Waarom is het ineens lastig doen als er gepraat wordt over de werkplek thuis in relatie tot de arboregels?
Kom op zeg, je hebt als werknemer bepaalde rechten en de werkgever heeft bepaalde plichten.
Waarom zou je dat als lastig bestempelen omdat je toevallig in je eigen huis aan het werk gaat/moet?
https://www.rijksoverheid...thuiswerker-of-telewerker
[
Voor 17% gewijzigd door
ninjazx9r98 op 05-08-2016 12:07
]