[Win 10] Installatie niet mogelijk (Error bij partitie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas .C
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-11-2021
Beste mensen,

Ik heb onlangs een nieuwe shuttle PC gekocht deze in elkaar gezet en vol goede moed opgestart om windows te installeren.

De PC bestaat uit de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 117,95€ 117,95
1Shuttle XPC slim XH110€ 198,60€ 198,60
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 31,54€ 31,54
1Corsair Value Select CMSO16GX3M2C1600C11€ 68,90€ 68,90
1Sandisk X400 M.2 512GB€ 134,75€ 134,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,74

En nu krijg ik het niet voor elkaar om windows te installeren (het gaat hier om een legale versie).
Ik kom niet verder als het scherm waarin de partitie gekozen moet worden, maar wat ik ook probeer het systeem gaat niet verder met installeren.

Ik krijg de volgende melding:

We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie.

Ik kan hier vrij weinig mee, daarom dus de vraag of er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedank!

Groeten Bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staat die OEM op een DVD of USB-stick? Laadt ze eens in UEFI-mode, via F8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas .C
Usb stick, gemaakt met de tool van de Microsoft site. Zal zo de uefi proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als dat niet lukt, ik heb ooit hetzelfde probleem omzeild door een andere USB-stick te gebruiken om van te booten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
verwijder alles wat er al op de schijf staat. wis dus eerst alle partities.

Als je een nieuwe schijf koopt is die vaak FAT32 geformatteerd met 1 MBR partitie. Windows 10 in UEFI mode kan dan natuurlijk niet werken/installeren, de schijf moet dan eerst met GUID ingedeeld worden en daarna voorzien worden van een ESP, systeempartitie en dan de data partitie pas. Windows doet dit allemaal automatisch, als je maar eerst zorgt dat je alle partities verwijderd hebt.

http://www.avoiderrors.ne...lect-drive-and-delete.png

Zorg dat er uiteindelijk staat dat er alleen maar 1 entry is met unallocated / niet toegewezen. Daarna gewoon op next/install klikken en dan maakt Windows alle partities voor je aan.

Als dat niet werkt, dan kan het inderdaad zijn dat je een brakke BIOS hebt, of een USB stick gebruikt die zich om een of andere reden presenteert als HDD en conflicteert met de schijven die Windows kan vinden.

[ Voor 85% gewijzigd door johnkeates op 01-08-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baas .C schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:20:
En nu krijg ik het niet voor elkaar om windows te installeren (het gaat hier om een legale versie).
Baas .C schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:21:
Usb stick, gemaakt met de tool van de Microsoft site.
Het is niet de bedoeling dat een installatie gemaakt met de Media Creation Tool op de ene PC op een andere geïnstalleerd wordt. Als ik een herstelstation maak wordt ook de Media Creation Tool geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas .C
Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest met het systeem.

Van alles en nog wat geprobeerd. Maar uiteindelijk toch maar de tip van de USB ter harte genomen. (Het kan toch niet aan de USB-stick liggen.....)
Maar jawel. Het probleem was inderdaad verholpen op het moment dat ik een andere USB-stick gebruikte om windows mee te installeren.

Bedankt voor de tips en het meedenken. Dit probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster-Master
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 14:26

Disaster-Master

ùit De Haag

Toch even reageren op dit inmiddels 5 jaar oude topic.
Ik had hier het zelfde probleem met een oude laptop.

De bios kan ik niks in wijzigen; die heeft een supervisor password en ik heb het ding via via gekregen. Niemand weet het. Dus daar kan ik niks in.

Had het zelfde euvel; "We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden. Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie."

Idd de USB stick eruit, vernieuwen. Hielp niet; kreeg toen de melding " Kan Windows niet op deze schijf installeren."

De oplossing was:
Harddisk eruit, en hang hem in een andere PC. daar via de USB stick de windows installatie opgestart, daar de schijf gekozen, windows gaat beginnen met het kopieren van de bestanden en start daarna opnieuw op. Op het moment van opnieuw opstarten de PC uitgezet, schijf eruit getrokken, in de laptop gestoken (zonder de USB stick erbij) en het ding is op dit moment de setup op de laptop aan het voltooien.

Erg omslachtig, maar het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nop vR
  • Laatst online: 28-06 12:40
Voer onderstaande stappen uit wanneer je de melding krijgt met dat geen systeempartitie gemaakt kan worden:

Verwijder de partities van het station waarop je Windows wilt installeren, indien dit niet al gedaan is.
Haal de USB-stick eruit .
Druk op Vernieuwen.
Doe de USB-stick er weer in.
Druk weer op Vernieuwen.
Druk op Volgende.

Werkt perfect
Pagina: 1