Vraagje aan ASUS P3B-F gebruikers/kenners

Pagina: 1
Acties:

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar het jumpertje om mijn bios te resetten (ook wel CLRTC reset genoemd) . Ik heb al uren gezocht op het mobo, maar ik kan hem niet vinden. Zouden andere ASUS P3B-F gebruikers mij kunnen vertellen waar zij het jumpertje kunnen vinden ?

Zou dit ook een productiefout kunnen zijn, of is dit vrijwel uitgesloten ?

UPDATE
Bij Hardwareinfo.Net kwam ik onderstaande foto tegen Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/tests/180799-ASUS-P3B/asusp3b-board.JPG en hier zie ik hem ook niet zitten!!

Ik heb een ASUS P3B-F >> rev. 1.04 >> 6X PCI + 1X ISA

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hij moet rechtsonder tussen chipset en hardwaremonitor chip zitten. Ter hoogte van pci slot 4 dus.

• Bulldog
  • Niet online
In mijn moederbord boekje staat ook die plaats aangegeven, maar er zit niets.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Er zit geen CMOS reset jumper op de P3B-F (eigenlijk op geen enkel Asus bord). er zitten wel 2 contactpuntjes (CLRCMOS ofzo) die je kan verbinden.

Het is veel makkelijker om even de batterij eruit te halen, even de videokaart eruit en tegen dat klemmetje drukken.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

er zit inderdaad geen jumper voor maar wel 2 contact puntjes waar dus wel een jumper had kunnen zitten. eventjes met een paperclip ofzo met elkaar verbinden en hopla leeg is die!

• Bulldog
  • Niet online
Dat is mij ook wel duidelijk, maar waar vind ik deze contact puntjes. Das de vraag....

• Feenstra D
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03 20:37
Het zijn twee HEEEEEEELE kleine contactjes tussen de southbridge en de asus asic monitor chip en er staat ook bij clr bij. ook in het boekje maar je moet wel goed kijken voor je ze kan zien.

• ReseT
  • Niet online
Maar waarom wil je je bios resetten???
En batterytje eruit halen is echt makkelijker hoor, denk ik...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1