Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:50
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Members only:

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
BastaRhymez schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:02:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Members only:

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:25
Capa schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Members only:
Members only:

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:06
fonsoy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 20:56
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
TechHunter schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:51:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
huishoudelijke mededeling: het is nergens voor nodig om alle reacties binnen mo-tags te plaatsen.

inhoudelijk: werkgever moet gewoon eens met werknemer gaan praten. De beste onderhandeling begint met het begrijpen van de andere partij. Niet zelden komen daar oplossingen uit voort die naar tevredenheid van beide partijen zijn. En limiteer vooral ook niet vooraf de opties. In aanvulling van wat al genoemd is kan ik zo nog opties bedenken varierend van deeltijdpensioen tot een andere functie. Financien/kosten voorop stellen kan verblindend werken, terwijl het juist gaat om waardecreatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Rukapul schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:07:
[mbr]huishoudelijke mededeling: het is nergens voor nodig om alle reacties binnen mo-tags te plaatsen.[/]

inhoudelijk: werkgever moet gewoon eens met werknemer gaan praten. De beste onderhandeling begint met het begrijpen van de andere partij. Niet zelden komen daar oplossingen uit voort die naar tevredenheid van beide partijen zijn. En limiteer vooral ook niet vooraf de opties. In aanvulling van wat al genoemd is kan ik zo nog opties bedenken varierend van deeltijdpensioen tot een andere functie. Financien/kosten voorop stellen kan verblindend werken, terwijl het juist gaat om waardecreatie.
Ik vroeg om het binnen MO te doen, wss lijkt het idd niet echt nodig hoe globaal we het bespreken :) Zonder MO's verder dan maar!

Omdat we internationaal zijn heb ik de opdracht gekregen een draft te maken met mogelijkheden voor zijn leidinggevende. De uiteindelijke gesprekken ben ik niet bij maar ze hebben geen tijd om het zelf op te zoeken. Vandaar dat ik zelf op onderzoek uit ben gegaan, zo gaat het ook sneller.

Ik weet +/- het doel van de werknemer. Zijn doel is dat zijn pensioen er niet op achteruit gaat als hij daadwerkelijk met pensioen gaat(2 jaar) en het liefst vandaag stoppen met werken. Hij wilt best zijn auto/laptop/gsm inleveren en zijn extra vergoedingen maar liefst niets van zijn salaris. Dit zou al een goede optie kunnen zijn; brutoloon doorbetalen + Pensioenpremie. Ondersteunend werk (telefonisch) b.v. 1/2 dag(en) per week.

Ik denk dat ze het netjes willen oplossen. Indien dit niet lukt zullen ze hem gewoon in dienst (moeten) houden. Ik moet dan alleen hogere targets inzetten en halen om mezelf terug te kunnen betalen.
Ik ga deze optie eens uitwerken en aangeven dat ze zwz met een financiële man samen moeten zitten of het mogelijk is. Verder blijf ik er helemaal buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Awesomo4k schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:44:
[...]
Omdat we internationaal zijn heb ik de opdracht gekregen een draft te maken met mogelijkheden voor zijn leidinggevende.
Daar moet jij je helemaal niet mee bemoeien. Dat mag zijn leidinggevende dan lekker zelf regelen samen met HR.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ze hebben geen tijd om het zelf op te zoeken
Wtf, dan moet je geen bedrijf willen runnen, dit is redelijk basic HR-werk 8)7

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
fonsoy schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Members only:
Die regeling is toch enkel een minimum? Enkel voor overheid instanties heb je misschien ook te maken met een maximum. Tevens een half maandsalaris per dienst jaar volgens mij tot de 35-40 of zo.

Indien het ontslag correct afgehandeld wordt heeft de werknemer ook gewoon rechts op WW en/of bijstand met vrijstelling op vermogen eis.

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 02-08-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan hij niet in een andere rol wat betekenen? Als coach, expert, adviseur. Laat hem lekker doen wat hij leuk vindt. Lekker freewheelen en nieuwe medewerkers wegwijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Roenie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:18:
Kan hij niet in een andere rol wat betekenen? Als coach, expert, adviseur. Laat hem lekker doen wat hij leuk vindt. Lekker freewheelen en nieuwe medewerkers wegwijs maken.
Heb het er nog tussen neus en lippen over gehad... en we gaan dit doen. Hoe we het gaan invullen zien we nog wel.

Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Meest goedkope is gewoon doorbetalen tot aan pensioen zonder te tornen aan andere arbeidsvoorwaarden. Iedere andere constructie is gewoonweg duur en heeft negatieve impact op hoogte pensioen van medewerker. Wanneer hij nu met pensioen zou gaan heb je een boete te betalen en kost het best wel wat rendement op zijn pensioen, laatste jaren wegen heel zwaar door omdat de pot groot is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1