Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast mijn tv heb ik nu een grote toren van een pc staan. Deze wil ik ombouwen tot een kleine stille game/htpc. Wat ik hierop doe is gamen, films en series kijken(streamen) en een beetje internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zijn een aantal onderdelen die meegaan naar de nieuwe build wat de prijs natuurlijk erg drukt. Een budget is moeilijk te bepalen maar ik kijk niet naar een 10tje meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen neem ik mee naar de nieuwe build:
- Intel Core i5-3570K Boxed
- Gigabyte GA-Z77X-D3H
- 16 gb ram ddr3
- Gigabyte GV-N770WF3-2GD
- Samsung 850 EVO 120GB
- Cooler Master Silent Pro M700
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Behuizing
- Processorkoeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Behuizing wordt de Cooltek G3
- Processorkoeler neig ik naar de ARCTIC Freezer i11 als deze past naast de optische drive. Hier zijn de specificaties niet echt duidelijk over. Anders wordt het een lager model zoals bijvoorbeeld de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B. Alleen zijn deze modellen wel zo stil en koelt het genoeg?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de build zo stil mogelijk zien te krijgen en heb hier de volgende vragen over:
- Welke processorkoeler is geschikt voor mijn build (zo stil mogelijk)?
- Heeft het zin om de casefans van de behuizing te vervangen door betere/stillere?
- De PSU is al een jaartje of 5 oud. Zijn er veel stillere te verkrijgen nu?
- Mij lijkt het raadzaam om mijn gpu (actieve koeling) t.z.t. te vervangen door eentje met een semi-passieve koeling. Klopt dit?
Ga je overklokken?
Nee.
Mijn build
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie naar mijn build kunnen kijken en hierop op en aanmerkingen kunnen geven. Het beantwoorden van de vragen/ het geven van tips.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast mijn tv heb ik nu een grote toren van een pc staan. Deze wil ik ombouwen tot een kleine stille game/htpc. Wat ik hierop doe is gamen, films en series kijken(streamen) en een beetje internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zijn een aantal onderdelen die meegaan naar de nieuwe build wat de prijs natuurlijk erg drukt. Een budget is moeilijk te bepalen maar ik kijk niet naar een 10tje meer of minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende onderdelen neem ik mee naar de nieuwe build:
- Intel Core i5-3570K Boxed
- Gigabyte GA-Z77X-D3H
- 16 gb ram ddr3
- Gigabyte GV-N770WF3-2GD
- Samsung 850 EVO 120GB
- Cooler Master Silent Pro M700
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Behuizing
- Processorkoeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Behuizing wordt de Cooltek G3
- Processorkoeler neig ik naar de ARCTIC Freezer i11 als deze past naast de optische drive. Hier zijn de specificaties niet echt duidelijk over. Anders wordt het een lager model zoals bijvoorbeeld de Scythe Big Shuriken 2 Rev. B. Alleen zijn deze modellen wel zo stil en koelt het genoeg?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de build zo stil mogelijk zien te krijgen en heb hier de volgende vragen over:
- Welke processorkoeler is geschikt voor mijn build (zo stil mogelijk)?
- Heeft het zin om de casefans van de behuizing te vervangen door betere/stillere?
- De PSU is al een jaartje of 5 oud. Zijn er veel stillere te verkrijgen nu?
- Mij lijkt het raadzaam om mijn gpu (actieve koeling) t.z.t. te vervangen door eentje met een semi-passieve koeling. Klopt dit?
Ga je overklokken?
Nee.
Mijn build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N770OC-2GD | € 430,99 | € 430,99 |
| 1 | Cooltek G3 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Thermalright AXP-200 Muscle | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | LG BH16NS55 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 681,64 | |
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie naar mijn build kunnen kijken en hierop op en aanmerkingen kunnen geven. Het beantwoorden van de vragen/ het geven van tips.