Toon posts:

Nieuwe PIII (Tualatin)

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Loopt deze processor nou op de BX chipset?? Lijkt me wel interessant om mn dual systeempje dan weer es te upgraden.. :9~

Ik heb nog een link gevonden over de nieuwe P3. Hij is in het japans, maar met Altavista kan je m wel goed vertalen:

http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20010625/tualatin.htm

Hij blijkt 512kb cache te hebben, en _schijnt_ te werken op de BX chipset.. Moet natuurlijk wel zekerheid hebben voor ik 2 cpu's van 1000+ gulden aanschaf.

Verwijderd

nieuwe pIII kan niet dual !!
jammer voor je !! :(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op woensdag 27 juni 2001 00:26 schreef -Dissection- het volgende:
nieuwe pIII kan niet dual !!
jammer voor je !! :(
Nog niet. De 1e PIII 1 GHz kon ook niet in het begin dual, maar nu ook wel.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

Nieuwe P3 op de BX chipset? Denk het niet, zelfs de nieuwe chipsets zoals de i815 kan die CPU niet eens aan. Dan denk ik de BX ook niet. En trouwens de nieuwe Tualatin is met een 133Mhz FSB en de BX kan dat (officieel) niet aan.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik wist niet dat die nieuwe tualin niet in dual config gebruikt kan worden.
supermicro heeft net een nieuw dual moederbord uit, speciaal voor de tualatin!
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE_SL/SUPER%20P3TDE6%20SPECIFICATIONS.htm

<offtopic>
pIII 370 is dat celeron of pIII (incl. tualatin)
</offtopic>

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

Met die 370 bedoelen ze denk ik socket 370. Maar dual zal wel voor de PIII only zijn. (Tualatin = PIII)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] :)

Verwijderd

Zou mijn Abit VP6 de tualatin wel aan kunnen?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 27 juni 2001 07:57 schreef obsidian het volgende:
Nieuwe P3 op de BX chipset? Denk het niet, zelfs de nieuwe chipsets zoals de i815 kan die CPU niet eens aan. Dan denk ik de BX ook niet. En trouwens de nieuwe Tualatin is met een 133Mhz FSB en de BX kan dat (officieel) niet aan.
De BX chipset heeft hogere toleranties dan de nieuwere chipsets. Dit zou de reden zijn waardoor BX wel werkt. Ik moet het iig eerst zien en dan geloven...

Dat van de 133 MHz is op zich ook waar, maar veel BX planken draaien zonder moeite 133 MHz. Bovendien zal er wel weer een Celeron versie van komen en die lopen dan op 100 MHz FSB.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mooch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Bij de laatste bios voor de Abit BX133-RAID ( http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-bx133.htm ) staat "Supports Intel Coppermine T CPU."
Misschien kan het na een bios update dus toch??

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ok de server tualatin ondersteund wel dual de desktop niet. de server T zal dan ook een stuk duurder zijn.

De Tcoppermine is wellicht niet de Tualatin, kijk maar bij tomshardwarehut of zo (zoek ik ff op) die heeft maar 256 en de tualatin zou 512 kb cacche krijgen!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ik heb zelf een Abit BX133 RAID en ik hem net geflashed zodat ie PIII-T understeund. Dus ik neem aan dat ie op BX boards zou moeten werken....

Uncomfortable silence can be so loud...

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op vrijdag 29 juni 2001 17:01 schreef memendo het volgende:

[..]

De Tcoppermine is wellicht niet de Tualatin, kijk maar bij tomshardwarehut of zo (zoek ik ff op) die heeft maar 256 en de tualatin zou 512 kb cacche krijgen!
Bedoel je dit artikel?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 29 juni 2001 17:16 schreef Mooch het volgende:

[..]

Bedoel je dit artikel?
Jip thats him!! Dit bedoel ik dus

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Oh denk dek trouwens niet dat je met een bios flash je moederbord redy kunt maken, dit omdat de tuallatin .13micron is en de moederboorden van nu .18micron (socket 370) ondersteunt. Dit heeft onderander met een lager corevoltage te maken voor de .13m

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Ik denk dat het voltage niet zo'n probleem zal worden, want de eerste Pentium III's werkte ook maar op 1,6V ( http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm ). In het artikel van Tom's Hardware staat dat die Tualatin/Coppermine-T processor 1,5V nodig heeft, dus als een BX-chipset als minimum 1,6V zou kunnen leveren, zal dat alleen maar het overclocken vergemakkelijken (en 1,6V is niet zo hoog dat de processor meteen doorbrand).

Maar ja, als de BX-chipset het juiste voltage kan leveren wil nog niet zeggen dat een Tualatin daarop ook werkt.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 29 juni 2001 17:59 schreef Mooch het volgende:
Ik denk dat het voltage niet zo'n probleem zal worden, want de eerste Pentium III's werkte ook maar op 1,6V ( http://support.intel.com/support/processors/sspec/p3p.htm ). In het artikel van Tom's Hardware staat dat die Tualatin/Coppermine-T processor 1,5V nodig heeft, dus als een BX-chipset als minimum 1,6V zou kunnen leveren, zal dat alleen maar het overclocken vergemakkelijken (en 1,6V is niet zo hoog dat de processor meteen doorbrand).

Maar ja, als de BX-chipset het juiste voltage kan leveren wil nog niet zeggen dat een Tualatin daarop ook werkt.
Maar de 815 chipset dan die geeft 1.66

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Daar is een speciale versie van: de i815EP B-step (zie deze nieuwsposting)

Verwijderd

Die Tualatin werkt op een abit bx 133.

• Mooch
  • Niet online

Mooch

Nissan 350Z

Op vrijdag 29 juni 2001 20:10 schreef loekos het volgende:
Die Tualatin werkt op een abit bx 133.
Weet je dat uit ervaring, of heb je ergens een (p)review gelezen waar ze dat getest hebben??

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 10:54
bullshit en weet je waarom? omdat o.a de vcore lager is, de I/O voltage en zelfs de chipset voltage dacht ik... alleen weet ik dat niet zeker.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Hee dames en heren, kijk eens op de volgende link:

http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm

R.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:27 schreef roelandstoter het volgende:
Hee dames en heren, kijk eens op de volgende link:

http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm

R.
WHOW!!! B-)

Nu eerst wat reviews zien, en dan als een gek een Tualatin halen :P Kan m'n bord toch nog langer mee?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1